تبلیغات

تبلیغات

تفاوت بین گرافیک جی فورس Max-Q و Max-P در لپ تاپ ها چیست؟

difference-between-GeForce-Max-Q-and-Max-P

خرید یک لپ تاپ گیمینگ می تواند سخت باشد، به این خاطر که لپ تاپ ها دارای مدل و مشخصات مختلفی هستند ، و حتی وب سایت های رسمی سازنده گاهی اوقات مشخصات گیج کننده یا ناقص را ارائه می دهند.

فروشگاه های فروش لپ تاپ ممکن است اطلاعات کافی ندهند ، اما شما باید قبل از خرید لپ تاپ اطلاعات کاملی از گرافیک های جی فورس Max-Q و Max-P در لپ تاپ بدانید، زیرا هر کدام عملکرد خاصی در سیستم دارند.

بیشتر بدانید:

راه های افزایش عملکرد لپ تاپ برای بازی کردن

جی فورس Max-Q چیست؟ (کم قدرت اما سبک و شیک)

Max-Q معرفی شده در سال 2017 ، اصطلاحی است که انویدیا برای توصیف روش ها و فن آوری های طراحی استفاده می کند که به تراشه های گرافیکی GeForce اجازه می دهد تا بدون داغ شدن آنها در لپ تاپ های گیمینگ نازک و سبک قرار بگیرند.

در هنگام عملکرد ، لپ تاپ هایی با گرافیک GeForce Max-Q تقریباً همیشه نسبت به لپ تاپ های معادل بدون برچسب Max-Q قدرت کمتری دارند. به این دلیل است که آنها به معنای واقعی کلمه از قدرت کمتری استفاده می کنند.

برای هر گرافیک Nvidia تلفن همراه برای طیف وسیعی از پیکربندی ها قدرت ، امتیاز داده شده است: 80 تا 115 وات GeForce RTX 2070 Super برای موبایل . لپ تاپ هایی که دارای گرافیک RTX 2070 Super هستند که در توان 80 یا 90 وات کار می کند و معیارهای حرارتی خاصی را برآورده می کند ، نام Max-Q را دریافت می کند .

جی فورس Max-Q چیست؟ (کم قدرت اما سبک و شیک)

از آنجا که از انرژی کمتری استفاده می کند ، نسخه Max-Q یک سیستم گرافیکی با سرعت ساعت کمتری خواهد داشت. شما با یک سیستم Max-Q بهترین عملکرد ممکن را از گرافیک ( GPU ) موبایل خود به دست نخواهید آورد ، اما در دستگاهی که مطابق با استانداردهای اندازه ، حرارت و نویز حداکثر Q-Nvidia باشد ، به دست خواهید آورد. سبکترین ، براق ترین و بهترین ظاهر لپ تاپ های گیمینگ Nvidia با ساخت Max-Q تمایل دارند.

لپ تاپ Razer Blade 15 نمونه خوبی است که از طراحی Max-Q استفاده می کند. آخرین نسخه قدرتمند با RTX 2080 Super Max-Q می تواند نتایج خوبی را ارائه دهد: میانگین 57 فریم بر ثانیه (fps) را در بازی “Assassin’s Creed Odyssey” با تنظیمات حداکثر بازی و تنظیمات قدرت لپ تاپ “balanced” ثبت کرد.

این یک بازی خواستار است که در حداکثر سرعت ، و با برخی از ترفندها می توان انتظار داشت که در کیفیت 1080p به 90 فریم در ثانیه برسد. و لپ تاپ Razer Blade 15 می تواند این کار را انجام دهد در حالی که وزن آن زیر 2.2 کیلو گرم است.

همچنین بخوانید  کدام یک از لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت مناسب شماست؟

وقتی یک لپ تاپ Max-Q خریداری می کنید ، به دلیل قابلیت حمل ، سبک ، کاهش نویز فن ، یک دستگاه رده بالا را قربانی می کنید که کمی عملکرد گرافیکی را قربانی می کند ، عموماً 10 تا 15 درصد در اکثر موارد (شرکت Nvidia می گوید هدف از تراشه نویز کم است ، که بسیار آرام است) و باعث افزایش عمر باتری می شود.

پیشنهادی:

بررسی گرافیک جی فورس RTX 2070 و GTX 1080

جی فورس Max-P چیست؟

Max-P یک اصطلاح رسمی انویدیا مانند Max-Q نیست ، اما تولید کنندگان لپ تاپ گاهی به هر حال از آن استفاده می کنند. این مخفف عبارت “max performance” که معنی به حداکثر عملکرد ​​است و برای شناسایی لپ تاپ های غیر Max-Q ساخته شده است. یک لپ تاپ با تراشه GeForce RTX 2070 Super که از توان 115W کامل استفاده می کند ، “Max-P” است.

این اصطلاح زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد زیرا از نظر فنی همان چیزی است که مشخص نمی کنید ، اما بیشتر به نظر می رسد برای جلوگیری از ابهام و به عنوان یک ابزار بازاریابی به شما نشان می دهد که شما می توانید بالاترین سطح ممکن از عملکرد را کسب کنید .

برای به دست آوردن برچسب Max-Q ، سازندگان لپ تاپ باید مجموعه ای از استانداردها را رعایت کنند ، در حالی که Max-P نشانگر عدم وجود استانداردها نیست. به طور معمول ، این بدان معناست که شما در حال بدست آوردن یک سیستم گرافیکی قدرتمند با سرعت کامل هستید ، شما باید به دنبال بررسی و معیارهای لپ تاپ باشید تا ببینید وضعیت گرما ، صدا و عملکرد چگونه است.

هرچند در بیشتر موارد ، می توانید فرض کنید که لپ تاپ Max-Q با فریم های پایین ، ساکت تر و باریک تر از لپ تاپ Max-P خواهد بود. در بعضی موارد ، گرافیک Max-Q در یک لپ تاپ نازک می تواند محدودیت هایی را ایجاد کند تا بتوانید عملکرد بهتری را از گرافیک های Max-P دریافت کنید که سطح پایین تری دارند.

جی فورس Max-P چیست

به عنوان مثال ، لپ تاپ RTX 2080 Super Max-Q لزوما سریعتر از لپ تاپ RTX 2070 Max-P نیست. اما از آنجا که هیچ “استاندارد Max-P” واقعی وجود ندارد و حتی Max-Q چندین سطح قدرت دارد ، عملکرد بین لپ تاپ ها متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید:

آموزش کامل تنظیمات گرافیکی بازی های کامپیوتری

اگر مشخص نشده باشد چه می شود؟

از لحاظ تئوری ، یک پردازنده گرافیکی Nvidia با نام مشخص نشده با بالاترین مشخصات قدرت موبایل اجرا می شود. در عمل ، این ایده خوبی است که به دنبال بررسی یا برگه مشخصات در وب سایت سازنده باشید تا متوجه شوید که چه عملکردی را دریافت می کنید.

همچنین بخوانید  6 تا بهترین از هاردهای SSD مدل NVMe برای بهبود عملکرد سیستم

اگر به دنبال یک لپ تاپ 15 اینچی هستید و مشخصات آن یک گرافیک (GPU) با قدرت بالا مثلاً 2070 یا 2080 Super است و بدون تعیین Max-Q را تبلیغ می کند ، ممکن است برچسب آن فقط گم شده باشد.

نگاهی به لپ تاپ 15.6 “MSI GE66 Raider داشته باشید. مشخصات این سیستم می گوید که حاوی” RTX2080 Super 8GB ” است ، اما این تمام واقعیت نیست. Max-Q در توضیحات محصول بیشتر محصول معرفی شده است ، شما باید با دقت نگاه کنید.

توجه داشته باشید که تنظیمات مختلف یک مدل لپ تاپ ممکن است متفاوت باشد. یک پیکربندی ممکن است شامل RTX 2070 Super با قدرت کامل باشد ، در حالی که دیگری دارای RTX 2080 Super Max-Q است ، زیرا در حالی که این طرح می تواند با توان 115 وات RTX 2070 Super را اداره کند ، و نمی تواند توان 150 تا 200 وات RTX 2080 Super را کنترل کند.

آیا لپ تاپ های گیمینگ Max-Q ارزش دارند؟

اگر در حال خرید یک لپ تاپ Max-Q هستید ، احتمالاً می خواهید یک دستگاه گران قیمت و نازک 15.6 اینچی با یک پردازنده گرافیکی قدرتمند تهیه کنید. با دقت در نظر بگیرید که آیا این واقعاً بهترین گزینه برای شماست ، زیرا در عوض ، می توانید یک کامپیوتر با همان قیمت ولی قدرتمند با یک مانیتور خوب بدست آورید ، و شاید پول بیشتری ذخیره کنید.

به عنوان مثال ، به جای یک لپ تاپ با گرافیک RTX 2080 Super Max-Q (مانند لپ تاپ MSI GE66 Raider) می توانید یک کامپیوتر بسیار قدرتمند RTX 2070 با یک مانیتور گیمینگ فوق العاده یا بهتر بسازید.

یک مانیتور IPS خارق العاده 1440p با نرخ تجدید پذیری صفحه 144 هرتز IPS ، و سپس یک لپ تاپ ارزان تر خریداری کنید تا برای کار یا مدرسه استفاده کنید. نه تنها تجربه بازی بهتری خواهید داشت بلکه نیازی به نگرانی از حمل لپ تاپ فوق العاده گران قیمت نیست.

آیا لپ تاپ های گیمینگ Max-Q ارزش دارند

نکته دیگر: یک لپ تاپ مخصوص بازی را با چیزی شبیه به GTX 1660 Ti انتخاب کنید ، که در کیفیت 1080p عالی عمل می کند و قیمت مناسب تری هم دارد. سپس می توانید از پولی که پس انداز کرده اید برای خرید یک موس و کیبورد زیبا در خانه استفاده کنید.

شما نمی توانید گرافیک RTX را خریداری کنید ، به این خاطر که لپ تاپ RTX هزینه بیشتری خواهد داشت. اگر می توانید بدون فن آوری پیشرفته زندگی کنید ، یک لپ تاپ گیمینگ میان رده هم اکنون برای شما بسیار خوب خدمت می کند و در عرض چند سال می توانید راحت باشید.

همچنین بخوانید  دستیار بیکسبی چیست؟ راهنمای ما برای دستیار صوتی سامسونگ

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *