تبلیغات

تبلیغات

اپل واچ با سیستم عامل WatchOS7 ممکن است به شناسایی حملات عصبی کمک کند

help-Apple-Watch

ظاهرا اپل درحال توسعه ویژگی جدیدی برای اپل واچ در رابطه را سلامت روان است ، که به این گجت پوشیدنی کمک خواهد کرد که حملات عصبی یا پانیک را شناسایی کند . این قابلیت در آماده سازی برای عرضه به صورت بالقوه برای watchOS 7  در پاییز امسال است.

بر اساس گفته های افشاگر سریالی جان پروسسر ، در پادکست دنده بالاتر [ Geared Up ] این هفته ، اپل در حال کار بر روی سخت افزار و نرم افزار جدیدیست که توانایی تشخیص حملات عصبی را داراست .

بیشتر بدانید:

مشاهده تعداد قدم های برداشته شده در اپل واچ

سنسور جدید اپل واچ برای تشخیص سلامت

پروسسر همچنین گفت ، این سیستم عامل از یک سنسور تشخیص اکسیژن خون جدید استفاده خواهد کرد ، به علاوه یک نرم افزار ویژه ، که همرایی این دو باعث خواهد شد این گجت پوشیدنی ، بتواند هایپرونتیلیشن [ hyperventilation یعنی میزان تنفس فرد از حالت طبیعی بالاتر میرود و باعث کاهش غیر طبیعی و خطرناک دی اکسید کربن و افزایش اکسیژن خون می شود که میتواند سبب سرگیجه ، تشنج و غش گردد ] را شناسایی کند .

هایپرونتیلیشن ، ضربان قلب بالا و تنگی نفس از جمله علائم حملات عصبی هستند ، که توسط قطعه سخت افزاری ( ساخته شده یا شایعه ) این ساعت قابل سنجش خواهند بود .

” آن ها میتوانند میزان اکسیژن خون شما را  همراه ضربان قلبتان اندازه گیری کنند و مشخص کنند که شما در حالت هایپرونتیلیشن هستید یا نه ؟ ” پروسسر همچنین در مورد پروژه اپل اضافه کرد : ” آن ها میتوانند حملات عصبی را از قبل تشخیص دهند و به شما از طریق اپل واچ اطلاع دهند .”

مخصوصا وقتی در حال رانندگی هستید ، آن ها از شما خواهند خواست که کنار بزنید و وقتی این کار را انجام دادید ، به شما تمرینات تنفسی خواهند داد . این واقعا بینظیر است . به هر حال اینکه این سخت افزار ، به اندازه کافی حساس باشد که بتواند کاربران را قبل از همه حملات عصبیشان ، مطلع سازد ، هنوز مشخص نیست .

پیشنهادی:

چگونه اپل واچ در مواقع ضروری میتواند کمک کند

پروسسر امیدوار است این ویژگی در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل WWDC 2020 در ماه ژوئن معرفی شود ، هر چند ممکن است اپل تا زمان عرضه نسل بعدی اپل واچ در پاییز امسال ، فقط به یک اعلامیه بسنده کند . از طرفی دیگر ، این احتمال وجود دارد که اپل این ویژگی را برای سال 2021 برنامه ریزی کرده باشد .

همچنین بخوانید  ارز دیجیتال ترون (TRX) چیست و چگونه کار می‌کند

این ناقض روش اپل است که در WWDC از محصولی پرده برداری کند که بر پایه سخت افزاری عرضه نشده باشد . از طرفی دیگر ، این احتمال نیز وجود دارد که این سیستم اطلاعات مورد نیازش را از طریق حسگر های موجود در اپل واچ های فعلی به دست بیاورد .

فناوری سنسور ضربان قلب اپل که در سال 2015 و با اولین نسل از اپل واچ عرضه شد ، از نظر فنی قادر به اندازه گیری اکسیژن خون نیز است . حال اینکه چرا این شرکت از این توانایی استفاده ای نکرده است بر کسی آشکار نیست ، ولی این بحث میتواند مربوط به دقت سیستم یا تصویب مقررات شود .

گزارش های پروسسر زمانی گسترش یافت که در ماه مارس آشکار کرد اپل در حال کار بر روی یک سنسور توانایِ اکسیژن خون و سخت افزار الکترو کاردیو گرام ECG به روز شده در دستگاه به اصطلاح [ Apple Watch Series 6 ] است . هفته گذشته نیز افشاگری در مورد گنجانده شدن پالس اکسیمتر و امکان تشخیص ” ناهنجاری های سلامت روان ” وجود داشت .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *