تبلیغات

تبلیغات

چگونه مشکلات کند شدن یا هنگ کردن گلکسی اس و نوت را حل کنیم؟

fix-performance-problems-on-your-Samsung-Galaxy-S

تلفن های سامسونگ قدرتمند هستند ، اما هیچ تلفنی در هر شرایطی عملکرد کاملی ندارد. با قدیمی شدن تلفن های سامسونگ ، چند سال با ویژگی ها و برنامه های جدید ، ممکن است مشکلاتی در گوشی خود احساس کنید. اگر گلکسی اس یا گلکسی نوت شما هر از گاهی کند می شود ، کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل کند شدن گلکسی نوت و اس انجام دهید ، در ادامه نکات برتر ما وجود دارد.

پیشنهادی :

چگونه تم مشکی گلکسی اس 20 را فعال کنیم؟

اولین روش ریستارت کردن دستگاه

اولین روش ریستارت کردن دستگاه

گاهی اوقات ما آنقدر در تلاش برای رفع کند بودن گوشی متمرکز می شویم که ابتدایی ترین چیز را فراموش می کنیم: ریستارت مجدد تلفن. بله ، وقتی احساس می کنید قبلاً چیزهایی را امتحان کرده اید ، اما این کاری است که باید به عنوان اولین قدم برای عیب یابی مسئله عملکرد دستگاه خود انجام دهید.

قرار است نرم افزارها و برنامه های اضافی بسته شوند ، اما گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد و یک راه اندازی مجدد ساده تنها کاری است که لازم است. از طرف دیگر ، حتی اگر مجبور باشید به دنبال راه های مختلفی برای برطرف کردن مشکل خود باشید ، راه اندازی مجدد و پاک سازی حافظه رم دستگاه برای شروع بسیار مهم است.

برای راه اندازی مجدد ، دکمه پاور گوشی (زیر کلیدهای میزان صدا) را برای دو ثانیه فشار داده و نگه دارید و روی گزینه [ راه اندازی مجدد یا restart ] ضربه بزنید تا دستگاه شما ریستارت شود .

برنامه هایی که باتری زیادی استفاده می کنند را بررسی کنید

در اکثر اوقات ، مشکلات عملکرد می تواند به یک برنامه نادرست مرتبط باشد ، اگر چند برنامه نباشد. به طور معمول اگر یک برنامه باعث کند شدن یا مشکل بزرگ تر باشد، کل تلفن شما را کند می کند ، این باعث تخلیه باتری دستگاه شما نیز می شود.

بنابراین با نگاهی به استفاده از برنامه هایی که از باتری استفاده می کنند سرنخی پیدا کنید. می توانید میزان مصرف باتری خود را در تنظیمات ، بخش [ مراقبت از دستگاه یا device care ]، باتری و گزینه [ مصرف باتری یا battery usage ] پیدا کنید. بهتر است در اواخر شارژ باتری میزان مصرف باتری خود را بررسی کنید تا اطلاعات کاملی را بدست آورید.

اگر برنامه ای باتری زیادی استفاده می کند ، باید بررسی کنید. در صورتی که برنامه ای را که اخیراً باز نکرده اید مشاهده می کنید ، یا برنامه ای که بیشتر در پس زمینه اجرا می شود ، می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

همچنین بخوانید  10 نکته جهت حل مشکل Disk Usage و افزایش کارایی ویندوز

در تلفن های جدید سامسونگ که دارای یک UI 2 هستند ، صفحه استفاده از باتری حتی به شما امکان می دهد تا از عقب برگردید و اطلاعت باتری را از روزهای قبل مشاهده کنید ، که می تواند مفید باشد. اگر امروز یک برنامه باتری زیادی استفاده می کرد ، می توانید در هفته گذشته بررسی کنید و ببینید آیا باز هم همین طور است یا مربوط به کاری است که شما فقط امروز انجام داده اید.

به میزان استفاده از حافظه رم توجه کنید

به میزان استفاده از حافظه رم توجه کنید

پس از مشاهده استفاده از باتری ، می توانید ببینید که برنامه چه میزان از حافظه رم استفاده کرده اند. استفاده زیاد از حافظه می تواند نشانگر یک برنامه بد باشد و وقتی یک برنامه از حافظه رم زیادی استفاده می کنید، می تواند همه چیز را کند کند زیرا سایر نقاط سیستم در تلاش برای به دست آوردن حافظه مورد نیاز خود هستند. به تنظیمات دستگاه بروید و بخش [ مراقبت از دستگاه یا device care ] انتخاب کنید.

میزان حافظه اخیراً در اینجا مشاهده می کنید ، اما نباید سریعاً نگران باشید. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید ، خواندن بالای نمایشگر ، نشان دادن میزان حافظه موجود است. اگر بیش از 1 گیگابایت در دسترس است ، لازم نیست در اینجا کاری انجام دهید ، می توانید دکمه [ اکنون تمیزکردن یا clean now ] را انتخاب نکنید.

باید در این بخش بررسی کنید که چه برنامه ای از حافظه رم شما بیش از حد استفاده می کند و تنها کاری شما باید انجام دهید برنامه مورد نظر را ببنید در صورتی که بازم هم همین مشکل را داشتید باید برنامه مورد نظر را حذف کنید.

کاهش رزولوشن صفحه نمایش گوشی

کاهش رزولوشن صفحه نمایش گوشی

تلفن های سامسونگ به خاطر نمایشگرهای خود شناخته شده اند و بخشی از مشکل کند شدن گوشی گلکسی اس و نوت بالا بودن رزولوشن صفحه نمایش آنها است. در حالی که تلفن های جدید سامسونگ بیش از توان اجرای هر کار در بالاترین رزولوشن برخوردار هستند ، با افزایش سن تلفن ها و برنامه ها ، این احتمال وجود دارد که سخت افزار قدیمی قادر به ادامه کار نباشد.

هرچه رزولوشن صفحه نمایش بالاتر باشد ، پردازنده برای پردازش و نمایش کیفیت بهتر روی صفحه نمایش ، نیاز دارد که پردازش بیشتری انجام دهد . بنابراین با کاهش رزولوشن کار خود را آسان تر کرده و می تواند همه چیز را سرعت بخشد،( اموزش عوض کردن رزولوشن گلکسی اس 20 ).

برای انتخاب رزولوشن پایین ، وارد تنظیمات دستگاه بشید و بخش [ نمایش یا display ] بشید و گزینه [ وضوح صفحه یا screen resolution ] را انتخاب کنید . تلفن های سامسونگ به طور پیش فرض حتی از بالاترین رزولوشن به دلایل عملکرد و باتری استفاده نمی کنند – اما ممکن است قبلاً آنرا تغیر داده باشید. در تلفن های مدرن سامسونگ ، گزینه های HD + ، FHD + و QHD + را مشاهده خواهید کرد.

همچنین بخوانید  آموزش تغییر صفحه شروع پیش فرض مرورگر کروم ، فایرفاکس ، اپرا و ...

نکته جالب این است که در آخرین نمایشگرهای سامسونگ ، واقعاً متوجه تفاوت وضوح تصویری بین QHD + و FHD + نخواهید شد. نمایشگرها هنوز در کیفیت پایین از تراکم پیکسل خوبی برخوردار هستند و بسته به کیفیت بینایی شما ممکن است حتی نتوانید متوجه تفاوت وضوح HD + در برخی از تلفن ها شوید.

برنامه هایی که استفاده نمی کنید را حذف یا غیرفعال کنید

برنامه هایی که استفاده نمی کنید را حذف یا غیرفعال کنید

هنگامی که شما در حال تلاش برای پیدا کردن دلیل هنگ کردن گلکسی اس یا نوت هستید و گمان می کنید مربوط به یک برنامه باشد ، باید برنامه را حذف کنید. اگر برنامه های زیادی نصب کرده باشید پیشنهاد می کنم برنامه های اضافی را حذف کنید.

همچنین برنامه هایی که در واقع از آن استفاده نمی کنید ، اما فقط به هر دلیلی بر روی تلفن شما نصب شده است. بنابراین برای ساده کردن موارد ، می توانید فقط با حذف برنامه هایی که نیازی به آن ندارید مشکل گوشی خود را حل کنید.

برای دیدن لیست کامل هر برنامه در تلفن خود به تنظیمات دستگاه و بخش برنامه ها بروید ، برنامه ای که استفاده نمی کنید را انتخاب کنید و آن را حذف کنید. اگر فکر می کنید که به یک برنامه بعدا احتیاج خواهید داشت ، می توانید به جای حذف یک برنامه ، آن را [ غیرفعال یا disable ] کنید.

با این کار تمام داده های آن را حفظ می کند ، اما تضمین می کند که تا زمانی که بعداً آن را فعال نکنید قادر به اجرای آن نخواهید بود. این کار را فقط در صورتی انجام دهید که فضای کافی در حافظه گوشی خود داشته باشید.

تنظیم مجدد به تنظیمات پیش فرض

تنظیم مجدد به تنظیمات پیش فرض

اگر نمی توانید یک برنامه خاص یا دلیل دیگری را برای افزایش سرعت گوشی گلکسی اس یا نوت خود پیدا کنید ، می توانید فقط تنظیم مجدد کلیه تنظیمات روی دستگاه خود را انجام دهید تا به طور کلی به تنظیمات اولیه برگردد. با انجام تنظیم مجدد تنظیمات ، تلفن شما تمام تغییرات ایجاد شده در امنیت ، زبان ، حساب ها ، داده های شخصی و تنظیمات برنامه های دانلود شده شما (مانند برنامه های پیش فرض و غیره) را پاک می کند.

برای انجام تنظیم مجدد تنظیمات ، به تنظیمات دستگاه بروید و بخش [ مدیریت عمومی یا general management ]، و بر روی [ تنظیم مجدد یا reset settings ] کلیک کنید. این کار ، برنامه ها یا داده های برنامه شما را حذف نمی کند ، بنابراین دیگر نیازی به نصب مجدد برنامه یا ورود مجدد به برنامه های خود نخواهید داشت.

همچنین بخوانید  نحوه حذف مسقیم فایل ها بدون انتقال به سطل آشغال ویندوز

تنظیم مجدد کارخانه دستگاه

هنگامی که تمامی مراحل بالا را انجام دادید و نتیجه خوبی نگرفتید ، یا فقط نمی توانید دلیل کند شدن سرعت گلکسی اس یا نوت را پیدا کنید ، مرحله آخر ” تنظیم مجدد کارخانه ” است. این باعث می شود همه سفارشی سازی ها ، برنامه ها و اطلاعات شما حذف می شود و درست مانند روز اول گوشی.

تنظیم مجدد کارخانه دستگاه

قبل از رفتن بیشتر ، اطمینان حاصل کنید که از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید برای این کار مقاله نحوه بک آپ گرفتن اطلاعات در اندروید را مشاهده کنید ، تنظیم مجدد کارخانه همه چیز را حذف می کند .

هنگامی که مطمئن شدید که از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید ، از تنظیمات دستگاه به بخش [ مدیریت عمومی یا general management ] بروید. تلفن همه اطلاعات و حساب هایی که حذف می شوند را به شما یادآوری می کند. همچنین ممکن است لازم باشد رمزعبور حساب سامسونگ خود را تأیید کنید.

سپس ، یک بار دیگر تأیید کنید و تلفن شما بطور خودکار تنظیم مجدد شود. مجدداً راه اندازی می شود ، چند دقیقه طول می کشد تا دستگاه شما پاکسازی شود و یک بار دیگر مجدداً راه اندازی مجدد شود ،وقتی دستگاه روشن شود ، کاملاً جدید خواهد بود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *