تبلیغات

تبلیغات

علل و روش های رفع مشکل اکشن بلاک ( Action Blocked ) در اینستاگرام

Actionblock-problem-on-Instagram

شاید شما نیز با اخطار “Action Block” اشنایی داشته باشید و ممکن است حساب اینستاگرامی شما به این مشکل بر خورده باشد.  در این صورت پس از هر اقدام پیام “Action Blocked” را دریافت خواهید کرد. با این حال توجه داشته باشید که این پیام با “Instagram Suspension” کاملا متفاوت است، زیرا در این صورت به شما اجازه ورود به اکانتتان داده نمی شود.

مسئله اصلی این است که چرا اینستاگرام برخی از کاربران را از برخی اقدامات مانند لایک، کامنت و فالو کردن افراد جلوگیری می کند؟ در این مقاله به طور کامل در این موضوع صحبت خواهیم کرد و به دو سوال اساسی پاسخ خواهیم داد:

چرا اینستاگرام یک حساب کاربری را مسدود می کند؟

چگونه می توان یک اکانت اینستاگرام را رفع انسداد کنیم؟

چرا در اینستاگرام خود با اکشن بلاک مواجه می شویم

اکشن بلاک اینستاگرام

دلیل شماره 1: فالو، لایک و کامنت انبوه

بارزترین نشانه اکشن بلاک در اینستاگرام از طریق اقداماتی نظیر فالو، لایک و کامنت های بیش از حد در بازه زمانی مشخص اتفاق می افتد. اکثر کاربران به دلایل اشاره شده چه به صورت دستی و یا با استفاده از ربات ها حساب های کاربری خود را نابود می کنند.

برای مثال تنها کافیست تلفن هوشمند خود را بردارید و کاربران فیکی را که طی یک هفته گذشته شما و یا پیج مختلف را فالو کرده اند بررسی نمایید. مطمئنا 80 درصد کاربران اکنون حساب کاربری آنها توسط اینستاگرام مسدود شده است. محتمل ترین دلیل این است که آنها از محدودیت های فالو و لایک فراتر رفته اند.

محدودیت های اینستاگرام برای کاربران تازه وارد:

  • حداکثر تعداد لایک در ساعت، 30 عدد
  • حداکثر تعداد نظرات در ساعت 30 عدد
  • حداکثر تعداد فالو/آنفالو در ساعت 30 عدد
  • حداکثر اکشن در روز 1440 عدد

به طور کلی نقض قوانین اینستاگرام منجر به مسدود شدن موقت حساب کاربری تان می شود. این عملکرد شامل محدودیت نمایه، عدم توانایی ارسال نظر، لایک و عدم توانایی فالوینگ افراد به مدت 1 الی 2 هفته می باشد. از این رو اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که به طور موقت غیر فعال شده اید، تنها کافیست 1 الی 3 روز وارد اکانت خود نشوید.

دلیل شماره 2: انتشار بیش از حد پست و استوری

همانطور که می دانید اینستاگرام دارای الگوریتم های خاصی برای انتشار پست است که توسط ربات های کنترل می شود. بنابراین توصیه می شود از حساب های دیگری که مرتبا پست هایی را منتشر می کنند الگوبرداری نکنید، علاوه بر این پس از ارسال پست در حساب کاربری، بین 12 الی 24 ساعت مطلب دیگری را در فید برنامه ارسال نکنید.  با انجام این کار ربات های اینستاگرام حساب کاربری شما را به عنوان یک پروفایل عادی در نظر می گیرند، از این رو حساب کاربریتان مسدود نمی شود.

همچنین بخوانید  بهترین روش‌های افزایش فالوور تردز اینستاگرام؛ سریع و کاربردی

دلیل شماره 3: نقض کپی رایت

نقض قوانین کپی رایت می تواند مشکلات بسیاری را برای کاربران به وجود آورد. از این رو توصیه می شود تمامی تصاویر و ویدیو ها توسط شما ساخته و یا حق کپی رایت نداشته باشند. به همین دلیل اگر می خواهید تصاویر دیگران را در حساب کاربری خود بازنشر کنید، می بایست اکانت فرد مورد نظر را نیز در پست خود تگ نمایید.

دلیل شماره 4: ویدیو ها و تصاویر غیر مجاز

قبل از ارسال پست باید به این نکته توجه داشته باشید که فیلم های خوشنت آمیز، توهین آمیز و ویدیو هایی که حاوی آزار و اذیت دیگران باشد، می تواند موجد مسدود شدن حساب کاربری شما شود.

دلیل شماره 5: گزارش کاربران

در بسیاری از مواقع گزارش کاربران باعث ایجاد اشکن بلاک در حساب کاربری افراد می شود. برای مثال افراد می توانند به دلایل مختلفی مانند لایک انبوه، فالو کردن انبوه، محتوای نامناسب و یا توهین آمیز را گزارش کنند، از این رو اینستاگرام حساب کاربری شما را بلاک و یا به طور کلی مسدود می نماید.

دلیل شماره 6: استفاده از آیپی های مختلف

در بسیاری از موارد دیده شده است که کاربران به دلیل استفاده از آی پی های مختلف اکانت اینستاگرامی آنها مسدود شده است. برای مثال اگر شما با استفاده از آی پی های مختلف وارد حساب کاربری تان شود، ممکن است اینستاگرام به این فکر کند که حساب کاربری شما توسط کلاهبرداران هک شده است، از این رو حساب کاربری شما بلاک می شود.

دلیل شماره 7: ناقص بودن مشخصات شما

یکی از مهم ترین دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام، پر نکردن مشخصات حساب کاربری می باشد. در واقع هر فرد پس از ایجاد اکانت می بایست مشخصات فردی خود را مانند، نام کاربری، بیوگرافی و اسم سایت را در تنظیمات اینستاگرام وارد نماید، در غیر این صورت اینستاگرام حساب شما را به عنوان اسپم شناسایی می کند.

چگونه می توان حساب اینستاگرام خود را رفع انسداد نماییم

رفع انسداد اکانت اینستاگرام

وقتی در اینستاگرام با Action Block مواجه می شوید، به این معنی است که برای مدتی از انجام برخی فعالیت ها محدود شده اید، برای مثال پس از نمایش اکشن بلاک در حساب کاربری دیگر نمی توانید دیگر کاربران را فالو و یا پست های آنها را لایک نمایید.

امروزه بلاک شدن حساب کاربری توسط اینستاگرام بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گرفته ست،  اما باید بدانید که الگوریتم های اینستاگرام به گونه ای برنامه ریزی شده اند که وقتی رفتار کاربران به عنوان یک امر غیر عادی شناخته شود و یا قوانین پلتفرم را نقص می کنند، حساب کاربریشان مسدود می شود.

همچنین بخوانید  چگونه سرور دیسکورد بسازیم ؟ نحوه ساخت سرور دیسکورد

در ادامه می توانید نحوه رفع انسداد حساب اینستاگرامی خود را مطالعه نمایید:

درخواست خود را از طریق پنجره اکشن بلاک ارسال نمایید

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، نمایش پنجره “Action Block” نشان دهنده بلاک شدن حساب کاربری شما می باشد. از این رو پس از دیدن این پنجره شما می بایست گزینه “Report Problem” و در برخی موارد گزینه “Tell Us” را بزنید. پس از انجام این کار ممکن است اینستاگرام جزئیاتی از اطلاعات شما را مطالبه نماید، از این رو اطلاعات مورد نیاز خود را تکمیل و سپس گزینه “Send” را بزنید (طی این مدت سعی کنید از ارسال پست، استوری و یا هر گونه فعالیت دیگر خودداری نمایید، زیرا در بعضی از موارد که محدودسازی اینستاگرام به صورت زمانی است، با فعالیت شما ممکن است به تاخیر بیافتد)

گزارش خود را به پشتیبانی اینستاگرام ارسال نمایید

پس از ورود به صفحه اینستاگرام، بر روی پروفایل خود کلیک، و سپس آیکون گوشه سمت راست را انتخاب و گزینه Settings را تاچ نمایید. پس از ورود به بخش Settings می توانید برای ادامه مراحل به قسمت Help>Report a Problem>Report a problem بروید و در نهایت گزارشی از مشکلات خود را برای پشتیبانی اینستاگرام ارسال نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *