تبلیغات

تبلیغات

20 تا از اصطلاحات اینستاگرام که همه کاربران باید بدانند

Instagram-Terms

اینستاگرام در حال حاضر یکی از داغترین شبکه های اجتماعی کره زمین است. با این حال ، اگر تازه وارد اینستاگرام شده اید، ممکن است هنگام شروع کار خود با اصطلاحات اینستاگرام روبرو شوید، مانند:

  • بیو اینستاگرام،
  • ایموجی های اینستاگرام چیست،
  • تگ کردن در اینستاگرام،
  • و..

این ها برخی از اصطلاحات اینستاگرام است که شما نمیدانید و از بقیه می پرسید. ما در این مقاله تمام اصطلاحات مهم را کنار هم قرار می دهیم که بسیاری از اصطلاحات رایج اینستاگرام و معنی آنها را توضیح می دهد.

پیشنهادی :

نحوه فعال کردن حالت شب اینستاگرام در اندروید وآیفون

اصطلاحات اینستاگرام (بخش اول)

اینستاگرام اصطلاحات زیادی دارد که در ادامه به تمامی اصطلاحات اینستاگرام خواهیم پرداخت ، که عبارتند از:

  • معنی IG
  • بیو یا بایو
  • تگ کردن
  • استوری
  • لایک
  • هایلایت
  • ایمجوی
  • پروفایل
  • هشتگ
  • فالوور
  • فالوینگ
  • کپشن

Instagram Handle یا IG Handle :

Instagram Handle یا IG Handle

نامی که در اینستاگرام برای وارد کردن آدرس یا آیدی پروفایل خود (نام کاربری ) استفاده می کنید. این ممکن است هر عبارتی باشد و لازم نیست نام واقعی شما باشد.

‘IG’ در اینستاگرام چیست؟

IG صرفاً مخفف اینستاگرام است ، که برای راحتی در پیام ها استفاده می شود.

بیو با بایو اینستاگرام (Bio) :

منظور از کلمه بیو ، متنی است که در پروفایل اینستاگرام خود قرار می دهید. در اصل این مشخصات شما است.

این همان چیزی است که فالورها یا دنبال کننده های شما هر بار که از پروفایل شما بازدید می کنند ، خواهند دید.

کامنت (Comment) :

کامنت گذاشتن یعنی اضهار نظر یا علاقه خود در پست های اینستاگرام . کامنت گذاشتن یکی دیگر از ویژگی های محبوب اینستاگرام است که کاربران می توانند با هم در ارتباط باشند. میتوانید نظرات پست هارا بخوانید و پاسخ دهید ، همچنین میتوانید اقدام به پاک کردن کامنت اینستاگرام کنید.

تگ اینستاگرام (Tag) :

اصطلاح تگ در اینستاگرام به معنی اضافه کردن کاربران اینستاگرام در پست یا استوری خود است . برای تگ کردن در اینستاگرام ابتدا کارکتر [ @ ] در ابتدای نام کاربری دیگر کاربران اینستاگرام وارد کنید.

می توانید با اضافه کردن تگ پس از بارگذاری پست خود و در صفحه توضیحات ، یا با کلیک روی 3 نقطه کوچک پایین گوشه سمت راست پست خود ، می توانید تگ ها را در عکس اضافه کنید. همچینین پیشنهاد می کنم مقاله نحوه تگ کردن در استوری اینستاگرام را مشاهده کنید.

استوری اینستاگرام (Stories) :

استوری اینستاگرام روش دیگری است که می توانید عکس ها و فیلم ها را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. استوری اینستاگرام پس از 24 ساعت از پروفایل شما حذف می شوند و ذخیره نمی شوند ، مگر اینکه آن را به عنوان هیلایت (در ادامه صحبت خواهیم کرد) اضافه کنید.

همچنین بخوانید  چگونه تنظیمات ایرپاد و ایرپاد پرو را تغییر دهیم؟ عوض کردن تنظیمات ایرپاد

این یک ویژگی عالی برای استفاده برای تجارت و رشد روابط با فالوورهای شماست. بهتر است از آن استفاده کنید تا بیشتر فعال باشید و سریعتر از هر زمان دیگری با فالوورهای خود رشد کنید. قطعاً یکی دیگر از موارد ضروری برای داشتن یک برند موفق در اینستاگرام است.

استوری اینستاگرام (Stories) :

در استوری اینستاگرام شما همچنین تگ ، فیلترها و ابزارهای مختلفی دارید که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • SuperZoom : ضبط ویدیو و زوم در پخش خودکار با صدای نمایشی.
  • Boomerang : عکس هایی که به سرعت پشت سر هم گرفته می شود و به صورت بومرنگ نمایش داده میشوند.
  • Rewind : ویژگی ای است که می توانید برای ضبط معکوس فیلم خود استفاده کنید.
  • Stickers : استیکر ها امروزه بخشی از چت کردن کاربران است ،که می توانید برای برجسته یا شخصیت به داستان های خود اضافه کنید.

بیشتر بدانید:

افکت های جدید بومرنگ اینستاگرام

آیا می دانید که می توانید استیکرهای نظرسنجی را به استوری های خود اضافه کنید تا فالوورهای شما بتوانند رأی دهند و نتایج در زمان واقعی را مشاهده کنند؟ این قطعاً یک ویژگی جالب است که اخیراً به استوری اینستاگرام اضافه شده است.

لایو اینستاگرام (Live) :

لایو اینستاگرام ویژگی ای از استوری اینستاگرام است که می توانید برای فالوورهای خود اجرا کنید. مانند استوری ها ، فقط 24 ساعت در استوری های اینستاگرام قرار می گیرد اما اخیراً اینستاگرام بروزرسانی ساخته است که به شما امکان می دهد لایو خود را دانلود کنید تا بتوانید آنها را برای سایر رسانه های اجتماعی یا پست های وبلاگ ارسال کنید.

اگر می خواهید برند خود را در اینستاگرام محبوب کنید، لایو اینستاگرام یکی دیگر از ابزارها و ویژگی های شگفت انگیز است که از آن استفاده می کنید.

هایلایت اینستاگرام (Highlights) :

هایلایت اینستاگرام (Highlights) :

آیا می خواهید استوری یا لایوهای خود را در اینستاگرام برای همیشه نمایش دهید ، نگران نباشید می توانید استوری یا لایوهای خود را هایلایت کنید که به صورت دائمی که می توانید در پروفایل خود نمایش دهید.

همچنین می توانید کاور هایلایت استوری خود را تغییر دهید ، برای اینکار مقاله عوض کردن کاور استوری اینستاگرام را مشاهده کنید.

دابل کلیک برای لایک ❤ (Double Tap) :

لایک به معنای پسندیدن یا پست است . شما این کار را می کنید تا به کاربران اطلاع دهید که آن پست را دوست دارید با ضربه زدن دو بار به پست آنها. برای نشان دادن عشق خود به پست آن ، دوبار ضربه بزنید.

ایموجی ها😍 (Emojis) :

ایموجی ها آیکون های کوچکی مانند این 👍😜 هستند ،دستگاه های جدید تلفن های هوشمند از قبل دارای این استیکرها می باشند و این تنها چیزی است که شما نیاز خواهید داشت.

همچنین بخوانید  استراتژی تولید محتوا چیست؟ چگونه محتوا تولید کنیم؟ 2021

همچنین ایموجی ها باعث می شود که ارسال پیامک از تلفن هوشمند بسیار ساده تر شود و راحت تر احساسات خود را انتقال دهید.

اصطلاحات مهم اینستاگرام (بخش دوم)

فیلترها :

یک فیلتر یک ویژگی ویرایش عکس است که می تواند برای بهبود عکس های خود از نظر رنگ و طرح استفاده کنید.

دنبال کنندگان یا Followers :

کاربران اینستاگرام که شما را دنبال می کنند.

دنبال شوندگان Following :

کاربرانی که شما آن ها را دنبال می کنید.

گالری یا Gallery :

مجموعه ای از پست های اینستاگرام کاربران.

هشتگ یا Hashtag :

کارکتر “#” در ابتدای کلمه کلیدی قرار داده می شود. هشتگ ها باید کلمات کلیدی یا عباراتی باشند که مربوط به توضیحات پست اینستاگرام باشد. هشتگ ها قابل جستجو در اینستاگرام هستند.

خانه یا Home :

صفحه اصلی لیستی از فعالیت کلیه کاربرانی است که شما دنبال می کنید. به عنوان صفحه اصلی نیز گفته می شود.

پست :

هر ویدیو یا محتوای تصویری که در نمایه اینستاگرام بارگذاری شود.

پروفایل یا Profile :

این اطلاعات حساب شما در اینستاگرام است. پروفایل شما از نام ، نام کاربری ، عکس پروفایل و گالری عکس شما تشکیل شده است.

کپشن یا توضیحات (Caption) :

توضیحات پست های اینستاگرام ممکن است شامل یک متن ساده، یک نقل قول خنده دار یا توضیح داستان در پشت تصویر باشد. در کپشن های پست اینستاگارم می توانید از هشتگ ها نیز استفاده کنیدهستند. تقریباً می توانید 2000 کارکتر برای توضیحات پست خود انتخاب کنید..

آرشیو یا (Archive) :

با “آرشیو کردن” یک پست ، می توانید یک پست قدیمی را از پروفایل خود غیرقابل مشاهده کنید بدون اینکه آن را حذف کنید. با انتخاب گزینه [Archive] که با انتخاب آیکون سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای پروفایل شما قرار دارد، می توانید پست های آرشیو شده را مشاهده کنید ، اما هیچ کس دیگری قادر به دیدن آن نیست.

دایرکت :

دایرکت اینستاگرام بخش ارسال پیام های خصوصی بین کاربران است. دایرکت یک روش عالی برای تعامل و اعتماد به نفس با کاربران خود هست. پاسخ به استوری های اینستاگرام شما نیز از طریق دایکرت اینستاگرام به شما می رسد.

سیو کردن پست (Saves) :

این ویژگی به معنی سیو کردن یک پست در دستگاه شما نیست. اما پست ها در اکانت اینستاگرام شما ذخیره می شوند ، تا شما در زمان های دیگر بتوانید به پست مورد نظر دسترسی داشته باشید برای اینکار پیشنهاد میکنم مقاله نحوه سیو کردن پست در اینستاگرام را مشاهده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *