تبلیغات

تبلیغات

ویندوز LTSC چیست؟ ویندوز 10 Enterprise LTSC چه ویژگی هایی دارد؟

windows-10-Enterprise-LTSC

در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که ویندوز 10 LTSC Enterprise چیست و چه ویژگی هایی دارد. و چرا بهتر است از این نسخه LTSC استفاده کنیم؟ چه تفاوتی با ویندوز 10 دارد . با دانلود این نسخه سیستم عامل و نحوه فعال سازی آن آشنا خواهید شد.

به طور خلاصه ، ویندوز 10 LTSC نسخه ویژه ویندوز 10 Enterprise با بروزرسانی کمتر و مکرر است (هر شش ماه یک بار به روز نمی شود) ، عدم برخی از ویژگی ها و عدم نصب بعضی برنامه های ویندزو 10. در این مقاله با ویژگی های Windows 10 Enterprise LTSC بیشتر آشنا خواهید شد.

سریع تر بخوانید :

  1. 1) تاریخ انتشار Windows 10 Enterprise LTSC :

    چرخه عمر یا زمانی که مایکروسافت از ویندوز 10 LTSC پیشتیبانی می کند حدود 10 سال است .

  2. 2) در کجا می توانیم از ویندوز 10 Enterprise LTSC استفاده کنیم :

    ویندوز 10 LTSC قرار است در سیستم های مهم اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد ، جایی که امنیت و ثبات برای کاربران مهمتر از تغییر رابط یا ویژگی های سیستم است

  3. 3) تفاوت های ویندوز 10 LTSC :

    ویندوز 10 LTSC برنامه های ” مرورگر اج جدید ” و “فروشگاه مایکروسافت” و “وان درایو” و “دستیار شخصی کورتانا” و “قلم دیجیتال” را ندارد و باعث بهبود عملکرد سیستم خواهید شد.

  4. 4) آیا می توان به ویندوز 10 Enterprise LTSC ارتقا دهیم ؟

    شما نمی توانید از نسخه های مختلف ویندوز 10 به نسخه LTSC ارتقا دهید. به عنوان مثال ، شما نمی توانید از ویندوز 10 نسخه 1809 به ویندوز 10 LTSB 2019 بدون نصب مجدد کامل سیستم عامل ، ارتقا دهید.

زمان پشتیبانی از ویندوز 10 Enterprise LTSC

عبارت LTSC که در این نسخه ویندوز 10 استفاده می شود مخفف عبارت [ Long-Term Servicing Channel ] است. برای درک این موضوع شما باید مفهوم کانال های سرویس دهنده ویندوز را درک کنید.

نسخه LTSC ویندوز، نسخه ویژه ویندوز با پشتیبانی طولانی مدت است. مایکروسافت در نسخه های Windows LTSC (که قبلاً آنها را LTSB – سرویس دهی طولانی مدت می نامیدند) بر ثبات سیستم ارائه می داد.

چرخه عمر ویندوز 10 LTSC حدود 10 سال است (5 سال از عمر اصلی و 5 سال پشتیبانی طولانی). این بدان معنی است که مایکروسافت ویندوز 10 را تا سال 2028 پشتیبانی خواهد کرد. ویندوز 10 Enterprise LTSC تنها در صورتی که شرکت شما در برنامه تضمین نرم افزار شرکت کند 5 سال پشتیبانی طولانی تر خواهد داشت.

در این زمان پشتیبانی ، این نسخه ویندوز فقط برای به روزرسانی های امنیتی و مشکلات امنیتی فقط برای رفع برخی از اشکالات در نظر گرفته می شود. در همین حال ، عملکرد ویندوز هیچ تغییری نخواهد داشت.

مایکروسافت ویندوز 10 LTSC را هر دو یا سه سال یکبار به روز می کند (و کاربر تصمیم می گیرد که آیا می خواهد یا نه ، یعنی سیستم عامل به طور خودکار بروزرسانی نمی شود). آخرین نسخه LTSC مبتنی بر ویندوز 10 1809 است (نسخه قبلی LTSB مبتنی بر ویندوز 10 1607 بود).

در کجا می توانیم از ویندوز 10 LTSC استفاده کنیم؟

در مفهوم مایکروسافت ، نسخه LTSC قرار نیست روی تمام سیستم های عمومی و یا بر روی تمام سیستم های شرکت نصب شود. این بدان معنی است که این نسخه برای استفاده گسترده در سیستم های کاری اداری معمولی نیست. ویندوز 10 LTSC قرار است در سیستم های مهم اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد ، جایی که امنیت و ثبات برای کاربران مهمتر از تغییر رابط یا ویژگی های سیستم است.

به عنوان مثال ، سیستم های سلف سرویس ، کیوسک ها ، سیستم های پزشکی ، سیستم های صنعتی با کنترلر ، دستگاه های خودپرداز ، سیستم های کنترل هوایی و غیره ، مناسب ترین گزینه برای نصب ویندوز 10 LTSC هستند.

مطابق آمار مایکروسافت ، نسخه ویندوز 10 LTSC یا LTSB حدود 3٪ از دستگاه های دارای ویندوز 10 استفاده می شود.

ویژگی و تفاوت های ویندوز 10 Enterprise LTSC

در ویندوز 10 LTSC 2019 برخلاف ویندوز 10 نسخه 1809 این ویژگی های زیر در سیستم عامل وجود ندارد:

  • مرورگر اج جدید
  • فروشگاه مایکروسافت، “Microsoft Store”
  • وان درایو
  • دستیار شخصی کورتانا
  • قلم دیجیتال

منوی شروع ویندوز 10 LTSC خالی است ، هیچ آیکون از برنامه های از پیش نصب شده را مشاهده نمی کنید.

به دلیل عدم وجود برنامه های غیر ضروری ، نیازی به بروزرسانی آنها ندارید (سیستم فقط آپدیت های امنیتی مهم را دانلود و نصب می کند) ، و تعداد پردازش های کمتری در Task Manager وجود دارد و باعث افزایش سرعت ویندوز خواهد شد.

به همین دلیل ممکن است ویندوز 10 LTSC بر روی سیستم های قدیمی یا لپ تاپ های دارای 2 گیگابایت رم یا حتی 1 گیگابایت نصب شود. همچنین فضای کمتری در دیسک را اشغال می کند.

آیا می توان به ویندوز 10 Enterprise LTSC ارتقا دهیم ؟

شما نمی توانید از نسخه های مختلف ویندوز 10 به نسخه LTSC (ارتقاء داخلی) ارتقا دهید. به عنوان مثال ، شما نمی توانید از ویندوز 10 نسخه 1809 به ویندوز 10 LTSB 2019 بدون نصب مجدد کامل سیستم عامل ، ارتقا دهید.

با این حال ، می توانید نسخه LTSB ویندوز 10 خود را به نسخه جدیدتری ارتقا دهید. اکنون امکان ارتقاء از ویندوز 10 LTSB 2016 به LTSC 2019 وجود دارد (اگرچه مایکروسافت این روش را توصیه نمی کند).

همچنین بخوانید  چگونه فایل ها را در آیفون و آیپد زیپ کنیم؟ آموزش خارج کردن فایل های زیپ در آیفون

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *