تبلیغات

تبلیغات

چگونه کلید چپ و راست موس را در مک سیستم عامل مک عوض کنیم؟

Swap-Left-and-Right-Mouse-Buttons-on-a-Mac

پبیشتر موس ها دارای دو دکمه اصلی هستند : دکمه اصلی و دکمه ثانویه. دکمه اصلی معمولاً در سمت چپ موس قرار دارد ، اما برخی از کاربران که چپ دست هستند ترجیح می دهند جای کلیک راست و چپ موس را عوض کنند.

همان طور که در مقاله عوض کردن کلید چپ و راست موس در ویندوز در ادامه نحوه عوض کردن دکمه چپ و راست موس در مک شما آورده شده است، با تک تیپ همراه باشید.

نحوه عوض کردن دکمه چپ و راست موس در مک

ابتدا با کلیک بر روی لوگو اپل در نوار منو ، سپس بخش [ Preferences System ] را باز کرده و گزینه [ Preferences System ] را انتخاب کنید.

در تنظیمات سیستم ، بخش [ موس یا Mouse ] را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. این گزینه های موس را نمایش می دهد.

نحوه تغییر دکمه چپ و راست موس در مک

در گزینه های ماوس ، [ دکمه اولیه ماوس یا Primary Mouse Button ] را پیدا کنید ، سپس بسته به ترجیح شخصی خود ، چپ یا راست را انتخاب کنید. دکمه اصلی پیش فرض ماوس سمت چپ است ، اما برخی از کاربران از دکمه سمت راست به عنوان دکمه اصلی استفاده می کنند.

بیشتر بدانید :

چگونه موس را به آیپد وصل کنیم؟

دکمه ثانویه معمولاً برای آنچه که بسیاری از افراد “کلیک راست” می نامند ، استفاده می شود ، که روش دیگری برای ایجاد منوهای متنی یا گزینه های دیگر با موس است.

چگونه دکمه چپ و راست موس در مک را عوض کنیم

اکنون می توانید تنظیمات سیستم را ببندید ، و گزینه شما ذخیره می شود. همیشه می توانید با مراجعه به تنظیمات سیستم [System Preferences] و موس [Mouse ] دوباره آن را دوباره تغییر دهید.

همچنین بخوانید  حل ارور "Wi-Fi Doesn’t Have a Valid IP Configuration" در تمام دستگاه

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *