تبلیغات

تبلیغات

نقد فیلم استخراج (2020 Extraction) – با بازی گلشیفته فراهانی

extraction-2020-review

نقد فیلم استخراج Extraction محصول سال 2020 با بازی گلشیفته فراهانی و کریس همسورث را در ادامه برایتان آماده کرده ایم. امیدوارم فیلم را تماشا کرده از دیدنش لذت ببرید.

فیلم استخراج، یک فیلم بلک باستر در ژانر هیجان انگیز – اکشن به کارگردانی سم هارگیو و تهیه کنندگی کریس همسورث در سال 2020 از شبکه محبوب نتفلیکس پخش شد. از بازیگران مشهور این فیلم می توان به کریس همسورث اشاره کرد، که در فیلم هایی نظیر انتقام جویان و ثور ایفای نقش کرده است.

حضور گلشیفته فراهانی در فیلم استخراج 2020

اما نکته قابل توجه این فیلم برای اکثر ما ایرانیان، نقش آفرینی بازیگر ایرانی، گلشیفته فراهانی بود. گلشیفته فراهانی همچون پیمان معادی توانسته توانمندی های خود را در عرصه بازیگری به سمت فیلم های هالیوود ببرد.

حضور گلشیفته فراهانی در فیلم استخراج 2020

البته خیلی از منتقدان و همینطور مخاطبان سینما دوست، گلشیفته فراهانی را بازیگر ضعیفی می دانند و بر این باورند که نقش هایی که به این بازیگر سپرده می شود، جز نقش های اصلی نیستند و به همین دلیل نمی توان در این دسته نقش ها توانایی کامل خود را نشان دهد.

نقد فیلم استخراج و گلشیفته

و به همین منوال گلشیفته فراهانی را با پیمان معادی ( که اخیرا در سریال معروف وست ورلد هم ایفای نقش کرده) مقایسه می کنند و پیروز این نبرد تا به اینجا پیمان معادی بوده است. در آن سو، بسیاری از مخاطبان بر این عقیده هستند که گلشیفته فراهانی توانایی بازیگری خود را چندین و چند بار، با وجود حواشی ای که در ابتدای خروجش از ایران داشته، به اثبات رسانده.

و همچنین دلیل دید منفی که نسبت به گلشیفته فراهانی ایجاد شده را همین حواشی می دانند. از حواشی که بگذریم، فیلم استخراج را می توان یکی از موفق ترین فیلم های بلک باستری دانست که در سال 2020 پخش شد. از بازیگری خوب کریس همسورث گرفته تا فیلم بردای فیلم، که این نوع فیلم برداری بدون شک مورد علاقه گیمر هاست و حس شخص اول را کاملا به بیننده القا می کند.

بیشتر بدانید :

9 تا از بهترین سریال های سال 2020

شهرهای فیلم برداری شده

فیلم برداری استخراج در کشور هند و شهر های احمد آباد، بمبئی و همچنین در کشور های بنگلادش و تایلند صورت گرفته است.

فیلم استخراج دقیقا همان چیزی را که بیننده فیلم های اکشن و هیجان انگیز می خواهد، به آنها می دهد. در طول 2 ساعت فیلم، هیچگونه سکانس اضافی وجود ندارد و تمام فیلم، از ابتدا تا انتها، در تنش و هیجان است و بیننده را پای تلویزیون نگه می دارد.

همچنین بخوانید  امکان ساخته شدن فیلم بازی Uncharted

هرچند که فیلم های بهتری در این سبک و ژانر ساخته شده ( مجموعه جان ویک )، در نهایت باز هم تماشای فیلم استخراج خالی از لطف نیست. به علاوه اینکه برای ما ایرانیان یک چهره آشنا در کنار یکی از بهترین بازیگران فیلم های هالیوود وجود دارد.

نکته ای که در اینگونه فیلم ها وجود دارد، شخصیت پردازی کم و ضعیف، نسبت به فیلم های درام است. برای شخصیت پردازی بیشتر، فیلم از ژانر اکشن و هیجان انگیز خارج شده و بیشتر به سمت درام سو می گیرد.

از همین سو کارگردانان فیلم های اکشن، همان شخصیت پردازی (هرچند کم) را برای نقش اصلی در نظر می گیرند که همذات پنداری بیشتری بین مخاطب و بیننده با کاراکتر فیلم صورت گیرد. (حتی با وجود خصلت ها و ویژگی های اخلاقی و رفتاری بد شخصیت).

شخصیت پردازی نقش اصلی در فیلم استخراج هم درست به اندازه بود، به این معنا که در همان حدی بود که بیننده بتواند با نقش اصلی ارتباط برقرار کند و حتی در مواقعی با او همذات پنداری کند.

اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم، در مجموع فیلم استخراج، فیلمی است که می توانید با تماشای آن در کنار خانواده سرگرم شوید و اوقات خوبی را همراه با هیجان داشته باشید.

قابل توجه خیلی از بینندگان که در مجموع و به طور متعصبانه ای فیلم های این سبک را نقد (منفی) می کنند باید گفت نقد فیلم استخراج که ما آماده کردیم شخصی بوده و به تمام جوانب آن پرداخته ایم و باید گفت، ابتدا باید دریابند که ژانر اکشن – هیجان انگیز، صرفا برای سرگرمی ساخته شده و هدف از ساخت و فیلمنامه اش پیدا کردن معنا و هدف زندگی نیست، امیدوارم از تماشای فیلم لذت ببرید.


نمره من به فیلم: 7.5 از 10

خلاصه فیلم استخراج 2020

خلاصه فیلم استخراج 2020

خلاصه فیلم: استخراج؛ فیلمی اکشن مهیج به کارگردانی سم هارگریو با فیلم‌نامه‌ای از برادران روسو و بازی کریس همسورث است. تایلر راک یک مزدور بی‌باک در بازار سیاه است. او که چیزی برای از دست دادن ندارد ماموریتی را بر عهده می‌گیرد تا پسری که بوسیله قاچاقچیان ربوده شده را نجات دهد اما در مخمصه‌ای مرگبار و بدون بازگشت گرفتار می‌شود…

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *