تبلیغات

تبلیغات

چگونه تم مشکی مایکروسافت اج در ویندوز ، اندروید و iOS فعال کنیم؟

Enable-Dark-Mode-on-the-New-Microsoft-Edge

تم مشکی بیشتر همه آن را دوست دارند و بیشتر برنامه ها و سیستم عامل ها از تم مشکی پشتیبانی می کنند . شما اکنون چندین سال است که می توانید تم مشکی ویندوز 10 را فعال کنید. اپل شامل حالت تاریک برای macOS Mojave یا بعد از آن است.

و اخیراً تم مشکی را با iOS 13 عرضه کرد (آموزش فعال کردن حالت شب آیفون و آیپد). اضافه کرده است. شما همچنین می توانید یک حالت تاریک گسترده در اندروید نیز فعال کنید (نحوه فعال کردن حالت شب گوشی اندروید).

بنابراین جای تعجب ندارد که مرورگر جدید مایکروسافت اج دارای حالت تاریک نیز هست. در ادامه فعال کردن تم مشکی مایکروسافت اج را انجام خواهیم داد .

فعال کردن تم مشکی مایکروسافت اج در سیستم

بعد از نصب مایکروسافت اج می توانید با کلیک بر روی دکمه گزینه ها (سه نقطه) در گوشه سمت راست بالای مرورگر ، حالت تاریک آن را روشن کنید و روی تنظیمات کلیک کنید.

فعال کردن تم مشکی مایکروسافت اج در سیستم

سپس از ستون سمت چپ گزینه [ ظاهر یا Appearance ] را انتخاب کنید. در بخش [Customize browser] ، از فهرست کشویی گزینه را از [Light] به [Dark] تغییر دهید.

فعال کردن تم مشکی مایکروسافت اج در سیستم

همچنین می توانید براساس نحوه پیکربندی سیستم ، آن را به حالت پیش فرض سیستم تغییر دهید که مایکروسافت اج را بین حالت روشن یا تاریک تغییر دهید.

نکته: برای دسترسی آسان تر به بخش [ Appearance ]، عبارت زیر را کپی کرده و در نوار آدرس وارد کنید و Enter را بزنید:

edge://settings/appearance

فعال کردن تم مشکی مایکروسافت اج در گوشی

همچنین می توانید تم تاریک را در نسخه های موبایل نیز فعال کنید. در قسمت گوشی آیفون ابتدا به تنظیمات مرورگر مایکروسافت اج بروید و سپس گزینه [ Theme ] را انتخاب کنید ، در آنجا می توانید از چهار گزینه استفاده کنید:

  • Default (Microsoft Edge)
  • Device
  • Light
  • Dark
فعال کردن تم مشکی مایکروسافت اج در گوشی

در اندروید ، کمی متفاوت است. به قسمت تنظیمات مایکروسافت اجر بروید سپس بخش [ ظاهر یا Appearance ] را انتخاب کنید و روی گزینه [ تم یا Theme ] کلیک کنید و در آنجا چهار گزینه مشابه را انتخاب خواهید کرد همانطور که در iOS انجام می دهید.

  • Default (Microsoft Edge)
  • Device
  • Light
  • Dark

به یاد داشته باشید که اکنون مایکروسافت اج واقعاً متقابل است. این مرورگر برای ویندوز 7 ، 8 ، 10 ، سیستم عامل مک ، اندروید و iOS در دسترس است. مایکروسافت در اواخر سال جاری (2020) نسخه لینوکس را نیز ارائه می کند. کاربران ویندوز 10 مایکروسافت اج جدید را از طریق آیپدیت ویندوز دریافت می کنند. اما هرکسی می تواند مایکروسافت اج را در دستگاه مورد نظر خود دانلود و نصب کند.

همچنین بخوانید  نحوه فعال کردن حالت تاریک (Dark Mode) در کروم بوک

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *