تبلیغات

تبلیغات

دارک وب چیست ؟ راه های دسترسی به دارک وب

what-is-Dark-Web

در بیست سال گذشته ، اینترنت تغییر کرده است که چگونه همه کارها را انجام می دهیم. از بانکداری ، خرید و سرگرمی گرفته تا تحویل غذا و ارتباط از راه دور ، اینترنت از بعضی جهات ما را به هم نزدیک کرده است ، اما در سایر موارد دورتر . همچنین دارک وب وجود دارد که کاملاً متفاوت است.

دارک وب ایجاد و نگهداری شده به اصطلاح “darknet” ، به نرم افزار خاص ، تنظیمات یا مجوز خاصی برای دسترسی نیاز دارد. اگرچه اشتباه است که وب سایت های دارک وب را کاملاً بد بنامیم ، اما حاوی مکان های خطرناک و غیرقانونی است. در ادامه نگاهی به مفهوم دارک وب و آنچه که برای شما به عنوان یک کامپیوتر و کاربر کلی اینترنت معنی دارد ، می پردازیم.

دارک وب ، دیپ وب نیست (بخشی از آن است)

همانطور که قبلاً اشاره شد ، دیپ وب و دارک وب یکسان نیستند. اولی شامل محتوای وب است که در پشت فرم های HTTP پنهان شده در وب قرار دارد. مطالب موجود در اینترنت عمیق می تواند شامل ایمیل ، بانکداری آنلاین ، صفحات و پروفایل های رسانه های اجتماعی ، انجمن های وب و هر چیز دیگری باشد که برای عموم خصوصی باشد. همچنین می تواند هر چیزی در پشت پرده مانند روزنامه آنلاین یا مجله داشته باشد.

دارک وب ، دیپ وب نیست (بخشی از آن است)

مانند سایر محتوای وب ، اطلاعات موجود در دیپ وب از طریق یک آدرس وب قابل دسترسی است. با این وجود دسترسی به این محتوا معمولاً بسته به شرایط مورد نیاز ، وارد کردن رمز عبور یا نوع دیگری از دسترسی امنیتی مانند اثر انگشت یا اسکن شبکیه است.

دارک وب از نظر فنی بخشی از دیپ وب است زیرا در پشت فرم های HTTP که اینترنت وسیع را نیز تشکیل می دهند ، یافت می شود.

دسترسی به دارک وب

برای دسترسی به دارک وب، شما باید از شبکه هایی مانند Tor (به نام پروژه “پیاز مسیریابی”) و I2P (“پروژه اینترنت نامرئی”) استفاده کنید. اولی به طور معمول شامل محتوای مشخص شده توسط دامنه “.onion” است ، اگرچه نمی توانید از طریق یک مرورگر تجاری مانند مایکروسافت اج یا گوگل کروم به این صفحات دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بدانید :

بهترین مرورگر ها برای دسترسی به دارک وب

مرورگر Tor دسترسی ناشناس به اینترنت را فراهم می کند ، در حالی که I2P میزبان ناشناس وب سایت ها را ارائه می دهد. آنها با هم ، یک سیستم چهره ایجاد کرده اند که دارای چندین لایه رمزگذاری است که توسط سرورهای میانی توزیع شده در سراسر جهان ارائه شده است.

همچنین بخوانید  برنامه Run چیست ؟ آموزش اجرا کردن و نحوه نوشتن دستورات

این سرورها امکان ردیابی موقعیت جغرافیایی و آدرس آی پی کاربران را برای وب سایت ها غیرممکن می سازند. این ترکیب به این معنی است که کاربران در نهایت می توانند با اعتماد به نفس جستجو کنند ،سایت ها را مشاهده کنند و فایل ها را به اشتراک بگذارند.

جرایم دارک وب

جرایم دارک وب

نوع اطلاعاتی که می توانید در دارک وب مشاهده کنید ، می تواند غیرقانونی باشد. این می تواند شامل فعالیت های غیرقانونی مانند مبادله رسانه ای برای پدوفیل ها و تروریست ها باشد.

فروش و خرید مواد مخدر و سوء استفاده از نرم افزار همچنین دارک وب را برجسته می کند. محتوا در اینجا به طور معمول در دسته بندی های معدودی قرار می گیرد که هیچکدام از آنها خوب نیستند.

1) بهره برداری می کند

دسترسی به اینترنت در سراسر جهان آزاد است. در بسیاری از مناطق ، وای فای عمومی وجود دارد ، به این معنی که هزینه دسترسی به اینترنت هر ساله کم می شود. با تعداد زیادی از افراد آنلاین ، انگیزه جنایی وجود دارد که به عمد به شهرت کاربران آسیب برساند .

باعث صدمه جسمی یا روحی یا ایجاد خسارت برای قربانی بطور مستقیم یا غیرمستقیم شود. دارک وب ، متاسفانه ، به عنوان یک ظرف مخفی برای کلاهبرداری های رایانه ای ، بزرگ و کوچک عمل می کند.

جرائم سایبری ، که می تواند از مرزهای بین المللی عبور کند و گاهی اوقات حامیان مالی درگیر شود ، که در دارک وب پخته شده اند ، شامل تهدیدات و سوء استفاده های رایانه ای ، طرح های کلاهبرداری مالی و موارد دیگر می باشد. تهدیدهای رایانه ای می تواند شامل ایجاد و حمل و نقل بدافزارها ، نرم افزارهای جاسوسی ، بک درها ، فیشینگ و … باشد.

جرائم کلاهبرداری مالی شامل سرقت هویت ، کلاهبرداری در بانک ، کارتینگ ، اخاذی و موارد دیگر است.

2) اشتراک گذاری فایل

یک جنبه مهم در فضای مجازی به اشتراک گذاری فایل است. این مؤلفه می تواند شامل استفاده از دارک وب برای حمل و نقل افراد سود جو باشد ، از جمله کارهای غیرقانونی مربوط به کودکان باشد.

نرم افزار Pirated یا warez نیز از طریق به اشتراک گذاری فایل های دارک وب به شدت قاچاق استفاده می شود.

3) کالاها و خدمات غیرقانونی

فروش و خرید کالاها و خدمات غیرقانونی مانند مواد مخدر ، افراد مسلح ، اسلحه ، برده داری مدرن و غیره در دارک وب شایع است. بزرگترین دلیل این امر افزایش سریع در سال های اخیر بیت کوین و سایر ارزهای سایبر است .

همچنین بخوانید  رمزگذاری درجه نظامی چیست؟ (military-grade encryption)

این نوع پول که جایگزین نقل و انتقالات پولی ، پی پال و کارتهای اعتباری سرقت شده به عنوان روش پرداخت در بین مجرمان شده است ، غیرقابل ردیابی است.

راه های دسترسی به دارک وب

علاوه بر Tor و I2P ، روش های دیگری نیز برای دستیابی به بخشی از دارک وب وجود دارد. اینها شامل می شوند ، اما فقط به این موارد محدود نمی شوند:

  • Freenet ، که دوست darknet است که برای دور زدن سانسور استفاده می شود.
  • OneSwarm یک سایت رایگان است که یک سرویس به اشتراک گذاری فایل P2P را ارائه می دهد که از حریم خصوصی شما نیز محافظت می کند.
  • Tribler ، جایی که می توانید بدون سانسور تورنت (آموزش استفاده از بیت تورنت) را جستجو و دانلود کنید.
  • Zeronet ، نرم افزاری منبع باز است که می توانید با استفاده از رمزنگاری بیت کوین و شبکه بیت تورنت به وب سایت های غیر قابل کنترل مراجعه کنید.

آیا دارک وب امن است؟

از بسیاری جهات ، دارک وب مانند کل اینترنت است. مکان های خوبی برای بازدید و همچنین مکان های وحشتناک است. با این حال ، درک این مسئله ضروری است که نمی خواهید به طور تصادفی وارد یک منطقه خطرناک شوید.

به عنوان مثال اگر استفاده از تور را شروع کردید و در مورد داروهای غیرقانونی اطلاعات یافتید ، احتمالاً به این دلیل است که به دنبال آن بوده اید!

اولین راه برای محافظت از خود در برابر شرورترین وجوه دارک وب استفاده نکردن از ابزارهایی است که شما را به آنجا می رساند. این به معنای دانلود و نصب Tor و سایر سرویس ها نیست.

راه دوم نظارت بر حساب و اطلاعات شما با اطمینان از این امر است که مواردی مانند پسوردها به خطر نیفتاده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *