تبلیغات

تبلیغات

9 تا از بهترین سریال های سال 2020 که حتما باید تماشا کنید

best-series-2020

این روز ها برنامه و سریال های تلویزیونی خیلی خوب و جذابی وجود دارند که ما را در این روز های قرنطینه سرگرم می کنند. همان طور که مقاله بهترین سریال های سال 2019 را مشاهده کردید در ادامه 9 تا از بهترین سریال های سال 2020 را آماده کرده ایم با تک تیپ همراه باشید.

لیست بهترین سریال های 2020

اما شاید تماشای همه سریال های تلویزیونی در حال پخش کار سختی باشد، به همین منظور ما لیستی از بهترین سریال های 2020 خارجی آماده کرده ایم تا اگر نمی دانید این روز ها چه سریالی را شروع کنید، این لیست به کمک شما بیاید.

  • Better Call Saul – بهتره با ساول تماس بگیری
  • Bojack Horseman – بوجک اسب انسان نما
  • WestWorld – دنیای غرب
  • Ozark – اوزارک
  • Money Heist – سرقت پول
  • The Plot Against America – طرح علیه آمریکا
  • The Outsider – بیگانه
  • Dracula – دراکولا
  • Blindspot – نقطه کور

1) Better Call Saul – بهتره با ساول تماس بگیری

Better Call Saul  نام یک مجموعه تلویزیونی ساخته شبکه ای ام سی آمریکا است که در رابطه با مجموعهٔ قبلی همین شبکه، بریکینگ بد است و پخش آن از ۸ فوریه ۲۰۱۵ در شبکه ای ام سی آغاز شد. این مجموعه تلویزیونی توسط وینس گیلیگان و پیتر گولد خلق شده‌است.

 Better Call Saul - بهتره با ساول تماس بگیری

گیلیگان خالق مجموعهٔ بریکینگ بد نیز بوده‌است. بازیگر اصلی این مجموعهٔ تلویزیونی باب ادنکیرک است. ادنکیرک در نقش یک وکیل تبه‌کار به اسم جیمز مک‌گیل است که بعدها به ساول گودمن تغییر نام می‌دهد، در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازد.

وی پیش‌تر در مجموعهٔ تلویزیونی برکینگ بد نیز نقش همین وکیل تبه‌کار (سال گودمن) را بازی کرده بود که در آنجا به والتر وایت کمک می‌کرد. داستان این مجموعه مربوط به سال ۲۰۰۲ و متمرکز بر زندگی این وکیل و شش سال پیش از ملاقات او با «والتر وایت» در برکینگ بد است.

البته قسمت‌هایی از آینده (ماجراهایی که برای وی بعد از اتمام رابطه‌اش با والتر وایت در برکنیگ بد اتفاق افتاد) به صورت سکانس های سیاه و سفید به نمایش در می‌آید. مشابه برکینگ بد، داستان این مجموعه نیز در شهر آلباکورکی  در ایالت نیو مکزیکوی آمریکا اتفاق می‌افتد.

تاکنون پنج فصل ۱۰ قسمتی از این مجموعه به روی آنتن رفته‌ است.

2) Bojack Horseman – بوجک اسب انسان نما

بوجک هورسمن یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که از شبکه نتفلیکس پخش می‌شود.

داستان سریال حول انسانی اسب نما به نام BoJack Horseman (بوجک هورسمن) متمرکز می‌باشد که در دهه هشتاد و نود میلادی ستاره سیتکام محبوبی به نام Horsin’ Around بوده‌است، اما هجده سال پس از کنسل شدن سریال را به بطالت و بیهودگی گذرانده‌است.

Bojack Horseman - بوجک اسب انسان نما

با این حال اکنون تصمیم گرفته تا با نوشتن و انتشار زندگی‌نامه‌اش با کمک نویسنده جوانی به نام Diane Nguyen به آن دوران باشکوه بازگردد، اما در این میان مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی، عدم تمرکز، مسئولیت ناپذیری و روابط پیچیده و عجیب با اطرافیانش رسیدن به این هدف را دشوار کرده‌است. این سریال از صدای بازیگرانی همچون آرون پاول، ویل آرنت و ایمی سِداریس بهره می‌برد…

همچنین بخوانید  نقد و بررسی فیلم شگفتی - Wonder

این سریال موضوعاتی را به تصویر می کشد که ممکن است برای تمامی ما در سنین میانسالی رخ بدهد، از جمله احساس پوچی در زندگی، معنای خوشبختی و موفقیت، اعتیاد.

یکی از نقات قوت این سریال در این است که تمامی مخاطبان میتوانند حداقل با یکی از شخصیت های بوجک هورسمن ارتباط برقرار کنند و همذات پنداری کنند.

3) WestWorld – دنیای غرب

به جرعت می توان سریال دنیای غرب را از بهترین سریال های سال 2020 انتخاب کرد ، وروست ورلد مجموعهٔ تلویزیونی وسترن – مهیج در سبک علمی – تخیلی است که توسط جاناتان نولان و لیزا جوی برای شبکهٔ HBO ساخته شده‌است.

این مجموعه براساس فیلمی با همین نام محصول ۱۹۷۳ است که نوشته و ساختهٔ مایکل کرایتون، رمان‌نویس آمریکایی است. نولان علاوه بر همراهی جی، جی، آبرامز، برایان بورک، جری وینتراب و لیزا جوی به عنوان مدیر تولید، کارگردان قسمت آزمایشی این کار هم بود.

WestWorld - دنیای غرب

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که «تازه‌واردان» یا «مهمانان» نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطهٔ پارک وست‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته‌باشند.

در آغاز داستان با دنیایی مواجه می‌شویم که در مورد آن هیچ اطلاعاتی نداریم و هرچه داستان به جلو می‌رود پاسخ برخی سوالات را در میابیم و سوالات اساسی‌تری برای ما ایجاد می‌شود.

اساس فیلم‌نامه ربات‌هایی است که از خود هیچ اختیار و اراده‌ای ندارند و سپس داستان بر خود آگاه سازی و این ربات‌ها پیش می‌رود.

همچنین در فیلمِ اولیه (که این سریال بر پایهٔ آن ساخته شده‌است) در پارک، علاوه بر دنیای غرب، ۳ پارک دیگر در زمان روم باستان، قرون وسطی و سامورایی‌ها وجود دارد، که جاناتان نولان در مصاحبه‌ای گفت از دو پارک در سریال فعلی خبری نیست. اما در قسمت آخر فیلم وارد پارک جدید سامورایی ورلد یا شوگان ورلد می‌شویم.

از نقاط قوت سریال می توان به موسیقی متن آن اشاره کرد که رامین جوادی که پیش از این موسیقی متن سریال هایی مانند فرار از زندان و گیم آو ترونز را در کارنامه خود دارد، آن را ساخته و نواخته است.

در محاسبه‌ای جوادی درباره آهنگ‌های مدرنی که در سریال استفاده‌شده صحبت کرده و گفته:
” سریال یک احساس بی زمانی در خود دارد، این یک پارک تفریحی با تم وسترن است و در عین حال در خود ربات دارد، خوب، پس چرا آهنگ مدرت نداشته باشیم؟ این خود به گونه ای یک استعاره است که در تم کلی داستان پیچیده شده”

4) Ozark – اوزارک

اوزارک مجموعه تلویزیونی مهیج و جنایی آمریکایی است که سازنده‌اش بیل دوبو است و تهیه‌کننده‌اش مدیا رایتز کپیتال است.

همچنین بخوانید  شرکت والت دیزنی سرویس Disney+ استریم را معرفی کرد
Ozark - اوزارک

بیتمن در نقش یک برنامه‌ریز مالی و لورا لینی در نقش همسر او ظاهر شده‌اند. مارتی پس از به مشکل خوردن برنامه پول شویی برای کارتل مواد مخدر مکزیک به سرعت خانواده‌اش را از حومه شیکاگو به محلی برای تفریحات تابستانی در اوزارکس میزوری منتقل می‌کند و باید بدهی‌اش را به رئیس کارتل بپردازد.

5) Money Heist – سرقت پول

سرقت پول یکی از بهترین سریال های 2020 ، که مجموعه تلویزیونی اسپانیایی در ژانر سرقت است که در سال ۲۰۱۷ ابتدا از شبکهٔ آنتنا 3 اسپانیا پخش شد و سپس نتفلیکس آن را در سطح جهان منتشر کرد.

Money Heist – سرقت پول

شخصی به نام «پروفسور» ۸ نفر را برای سرقت از کارخانه چاپ اسکناس انتخاب می‌کند. این ۸ نفر برای اینکه هویتشان حتی برای همدیگر هم ناشناس بماند اسم شهرهای مختلف را برای خودشان انتخاب می‌کنند. «برلین»، «مسکو»، «دنور»، «توکیو»، «هلسینکی»، «اسلو»، «ریو»، «نایروبی» نام مستعار آنان است.

پس از چند ماه تمرین موفق می‌شوند در همان ابتدای شروع سرقت وارد ساختمان اصلی بشوند و ۶۷ نفر هم گروگان می‌گیرند ولی فقط برای سرقت پول‌های موجود نیامدند و هدف اصلی دزدیدن ۲۴۰۰ میلیون یورو پول غیرقابل تعقیب هست که برای اینکار باید ۱۱ روز در ساختمان بمانند تا پس از چاپ این مقدار پول فرار کنند اما در این سرقت اتفاق‌هایی می‌افتد که باعث درگیری اعضای گروه با هم می‌شود و…

6) The Plot Against America – طرح علیه آمریکا

6) The Plot Against America - طرح علیه آمریکا

این سریال که از دیدگاه یک خانواده یهودی کارگر در نیوجرسی روایت می‌شود، در تاریخی متناوب جریان دارد که در آن طی جنگ جهانی دوم، چارلز لیندبرگ در انتخابات ریاست جمهوری فرانکلین روزولت را شکست داده است. در واقعیت چارلز لیندبرگ یک بیگانه‌هراس افراطی بود، پس برنده شدنش در اینجا هم باعث ظهور فاشیسم در آمریکا می‌شود.

در این مینی‌سریال بازیگرانی از جمله زوئی کازان ، مورگان اسپکتور، وینونا رایدر و جان تورتورو حضور دارند.

7) The Outsider – بیگانه

بیگانه مینی سریالی در گونه درام است که بر اساس رمانی به همین نام اثر استیون کینگ ساخته شده‌است.

The Outsider – بیگانه

این مینی سریال داستان رالف اندرسون را دنبال می‌کند که قصد دارد تا در مورد جسد متلاشی شده یک پسر ۱۱ ساله به‌نام فرانکی پترسون که در جنگل‌های جورجیا پیدا شده، تحقیق کند.

شرایط اسرارآمیز پیرامون این جنایت هولناک و همچنین هنوز داغدار بودن اندرسون از مرگ پسرش، باعث می‌شود تا یک محقق خصوصی در مورد این جنایات به‌نام هالی گیبنی برای تحقیق روی این پرونده اضافه شود و او امیدوار است تا گیبنی از توانایی‌های غیر قابل توصیف خود برای حل این پرونده بهره ببرد. علاوه‌بر تریلر، شبکه HBO پوستر سریال The Outsider را نیز منتشر کرده که در واقع اشاره‌ای به تصویر روی جلد رمان آن نیز دارد.

8) Dracula – دراکولا

مدتی است که سریال Dracula با انتشار خود بازخوردهای مختلفی از سوی منتقدین و مخاطبان دریافت کرده است.

Dracula – دراکولا

دراکولا که نام شخصیت اصلی و عنوان رمان برام استوکر، نویسنده ی ایرلندی است که نخستین بار در سال 1897 منتشر شد و تاکنون بار ها مورد اقتباس سینماگران در سینما، تلویزیون و تئاتر قرار گرفته است.

همچنین بخوانید  تریلر و نقد فیلم ملودی کور ( Andhadhun )

مارک گتیس و استیون موفات وظیفه ی ساخت این ریبوت را بر عهده دارند که هردو سریال خوب و خوش ساخت Sherlock را در کارنامه ی خود دارند. فصل اول این سریال قرار است در سه قسمت پخش شود و همانند سریال Sherlock هر قسمت به مدت 90 دقیقه بوده و داستانی مجزای خود را خواهد داشت. کارگردانی قسمت اول این مجموعه را جان کمپل بر عهده دارد.

اتفاقات سریال Dracula در ترانسیلوانیا سال 1897 و لندن دوره ویکتوریا جریان دارد که دراکولا در حال اجرای برنامه‌های خود در مقابل لندن است. گفته می‌شود که سریال دراکولا قرار است داستان برام استوکر دراکولا را به شکلی …

پیشنهادی :

بهترین سریال های معمایی

9) Blindspot – نقطه کور

نقطه کور یک مجموعهٔ تلویزیونی جذابی آمریکایی است که توسط مارتین گرو ساخته شده‌است.

Blindspot – نقطه کور

نقطهٔ کور به داستان زنی می‌پردازد به نام(جینی ریمی دوی) که حافظه اش را کاملا از دست داده و به صورت اسرارآمیز در میدان تایمز با تتوهای زیادی روی بدنش توسط پلیس پیدا می‌شود. اف‌بی‌آی وی را بدلیل اینکه تتوی های عجیبی دارد بر روی بدنش تحت مراقبت امنیتی قرار می دهد.

بدلیل اینکه وی (یادزدودگی پس گستر دارد) در کل نمی‌داند که چه کسی است.اف بی وی را به دلیل اینکه وی مهارت های زیادی در زبان و مبارزه تن به تن دارد متهم به خدمت در نیروی ویژه دریایی میکند. اف بی ای به دنبال هویت واقعی او می باشد اما نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی پیدا کند.

آزمایش های (دی ان ای)نشان می دهد که وی هیچ گونه سابقه یی در دیتابیس اطلاعات اماری ایالات متحده ندارد. بعداً در یافته می شود که وی دوست کودکی و همسایه مامور ویژه اف بی ای (کورت ویلر) است در ۲۵ سال پیش گم شده بوده و همه فکر می کردنند که وی مرده است اما اینطور نبوده(البته در ابتدا اینطور تصور میشود).

وی فرزند دو عضو جنش ضد اپارتاید در افریقا جنوبی بود. پدر و مادر وی کشته شده (توسط حکومت وقت) و بعداً وی به یک تشکیل مخفی مربوط به دولت که بچه های کوچک را برای اهداف خود پرورش می دهد برده میشود.

اما بعد سقوط دولت، وی توسط یک سرباز امریکایی بنام (شپرد) به همراه برادرش به امریکا برده و برای سازمانی تحت نام (طوفان شن) اموزش می بینند. هر یک از تتوهای جینی یک رابطه با حملات تروریستی که در اینده در نیویورک به وقوع می پیوندد دارد .

اف بی ای سعی در خنثی سازی این حملات دارد. در این راه کورت ویلر و جینی با هم همکاری میکنند و در هر قسمت جینی یک فلش بک(خاطره) از گذشته خود به یاد می اورد که هویت وی را فاش میکند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *