تبلیغات

تبلیغات

DLC چیست ؟ کاربرد DLC در بازی ها چیست ؟

What-Is-DLC-in-Video-Games

تقریباً هر بازی ویدیویی اصلی منتشر شده دارای نوعی DLC است ، یعنی محتوائی است که می توانید برای گسترش تجربه به یک بازی اضافه کنید. بیایید به اشکال موجود در DLC نگاهی بیندازیم ، و اینکه چرا اینقدر رایج است.

DLC چیست؟

DLC مخفف “downloadable content” به معنی محتوای قابل دانلود است. این یک محتوای دیجیتالی اضافی است که یک پخش کننده می تواند در بازی ویدیویی کامل نصب کند. DLC را می توان به صورت آنلاین در داخل بازی یا از طریق یک پلتفرم بازی ، مانند Steam یا فروشگاه Playstation توزیع کرد.

بعضی اوقات ، ممکن است رایگان باشد. در سایر موارد ، ممکن است مجبور شوید آن را جداگانه خریداری کنید ، یا ممکن است در بسته های مختلفی که با بازی پایه همراه است ، گنجانده شود.

DLC می تواند موارد زیادی را شامل شود. برخی از آنها فقط لوازم ساده مانند لباس ، کفش ، صدا و… هستند ، در حالی که برخی دیگر مناطق ، داستان ها یا سبک بازی کاملاً جدید دارند که بازی را به طور کامل تغییر می کنند .

بیشتر بدانید :

GG یعنی چی ؟ و چرا گیمر ها از کلمه gg استفاده می کنند ؟

برخی از بسته های محتوا صدها ساعت زمان پخش اضافی را اضافه می کنند. توسعه دهندگان اغلب از DLC به عنوان روشی برای بروزرسانی یک بازی استفاده می کنند و بازیکنان را برای ماه ها (یا حتی سالها) پس از انتشار اولیه آن علاقه مند می کنند.

dlc در بازی ورد وار کرفت

محتوای قابل دانلود از بسیاری جهات جانشین طبیعی بسته های بروزرسانی است. آنها راهی ایجاد کردند که ناشران بتوانند بدون ایجاد یک بازی کاملاً جدید ، محتوا جدید اضافه کنند. موارد اضافی اغلب شامل موارد ، شخصیت ها یا توانایی هایی است که طول عمر یک بازی را افزایش داده و باعث می شود بازیکنان سرمایه گذاری کنند.

بسته های بروزرسانی بعداً به بازی های ویدئویی (در درجه اول بازی های سیستمی) رسیدند. بسته های بروزرسانی همچنین در بازی های آنلاین چند نفره (MMO) گسترده ، از Ultima Online گرفته تا World of Warcraft ، بسیار رایج بودند.

DLC یک روش کسب درآمد

DLC یک روش کسب درآمد

بسیاری از تولید کنندگان بازی از DLC به عنوان نوعی کسب درآمد اضافی استفاده می کنند. این می تواند قیمت هایی متفاوت داشته باشد.

معمولاً توسعه دهندگان DLC را برای خریدهای کوچک با نام “ریز انتقال” بهتقسیم می کنند تا از آن استفاده کنند. این خریدهای کوچک اغلب موارد ، لباس یا حالت بازی قابل پخش هستند. Microtransactions روشی ویژه برای کسب درآمد از بازی های رایگان است.

همچنین بخوانید  آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش با پاورپوینت (Powerpoint)

گزینه دیگری که آنها استفاده می کنند “گذراندن فصل” است. اینها اغلب در نزدیکی شروع اولیه یک بازی فروخته می شوند. این امکان را به بازیکنان می دهد که تمام DLC فعلی و آینده را که در مدت معینی منتشر شده است ، دانلود کنند.

پیشنهادی :

چهار نکنه برای اماده کردن سیستم برای بازی

DLC تولید شده توسط کاربر

همه DLC توسط توسعه دهندگان بازی منتشر نمی شود. همچنین بسیاری از بازی ها بازیکنانی دارند که محتوای درون بازی را ایجاد کرده و آن را برای دانلود در دسترس قرار می دهند.

DLC ایجاد شده توسط افرادی که بازی را انجام می دهند ، اغلب “حالت یا mod” خوانده می شود. محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند بازی ها را از انواع مختلف گسترش دهد. همچنین اغلب منجر به کل زیرمجازات و تالارهای گفتگو اختصاص داده شده به ایجاد ، توزیع و بررسی حالت های بازی می شود.

DLC تولید شده توسط کاربر

نمونه فوق العاده ای از این بازی The Elder Scrolls V: Skyrim است. حتی اگر Skyrim نزدیک به نه سال سن دارد ، هنوز هم در یکی از بزرگترین و فعال ترین انجمنهای تعدیل کننده در کل وب قرار دارد.

پس از اینکه توسعه دهنده بازی متوقف شد بازی را به روز کند ، محتوای جامعه می تواند طول عمر یک بازی را به خوبی افزایش دهد. به عنوان مثال ، Blizzard’s Warcraft III در سال 2003 منتشر شد ، اما هنوز هم یک جامعه فعال از بازیکنان وجود دارد. این به دلیل مدهای زیادی است که همچنان حفظ می شوند.

با DLC شما انگیزه بیشتری به بازی پیدا می کنید

با DLC شما انگیزه بیشتری به بازی پیدا می کنید

در حالی که DLC می تواند به برخی از طرح های مشکوک در زمینه کسب درآمد از ناشران بزرگ منجر شود ، نمونه های زیادی از شرکت ها وجود دارد که از آن برای بهتر کردن بازی ها استفاده می کنند.

یک مثال عالی از یک بازی که DLC را به خوبی انجام می دهد ، بازی اکتشافی در دنیای آزاد No Man’s Sky است. پس از انتشار ، به دلیل نداشتن ویژگی های وعده داده شده و محتوای مجزا مورد انتقاد قرار گرفت.

با این حال ، از آن زمان به بعد ، این بازی تعداد زیادی نسخه رایگان DLC را ارائه داده است. همه اینها گیم پلی را گسترش داده ، ویژگی های چند نفره را اضافه کرده ، میزان محتوای آن را به میزان قابل توجهی افزایش داده و فقط بازی را لذت بخش تر کرده است. Sky Man’s Sky اکنون یک پایگاه پخش اختصاصی و فعال ندارد و بسیاری از نسخه ها هنوز هم سالانه فروخته می شوند.

همچنین بخوانید  اضافه کردن آیکون تنظیم نور صفحه نمایش در نوار پایینی ویندوز 10

اگر عاشق یک بازی هستید ، گزینه کسب بیشتر از آن برای بازی همیشه یک امتیاز است. به همین دلیل بسیاری از گیمرها به دلیل تمام عیب های آن هنوز DLC را در آغوش می گیرند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *