تبلیغات

تبلیغات

چگونه با دستیار گوگل (Google Assistant) دستگاه را قفل یا قفل گوشی را باز کنیم؟

Lock-Unlock-an-Android-Phone-With-Your-Voice-Using-Google-Assistant

حتما با خودتون گفته اید که آیا قابلیت های دستیار صوتی گوگل به باز کردن قفل تلفن هوشمند ختم می شود یا نه؟ دستیار گوگل بسته به نسخه اندروید شما ، می تواند کارهای زیادی را با استفاده از دستورات صوتی انجام دهد ، از جمله قفل تلفن هوشمند با Voice Match دستیار گوگل .

ما در این مقاله چگونگی باز کردن قفل و قفل کردن گوشی با صدای خود را آموزش خواهیم داد ، این ترفند عالی و همچنین اینکه آیا دستگاه اندروید شما اجازه آن را می دهد را توضیح خواهیم داد.

نحوه دسترسی به دستیار گوگل در اندروید

برای استفاده از ویژگی قفل صوتی گوگل ، باید دستیار گوگل را در گوشی خود داشته باشید و دستیار گوگل را فعال کنید پیشنهاد می کنم مقاله آموزش فعال کردن دستیار گوگل در گوشی را مشاهده کنید .

تلفن های جدید اندروید (معمولاً با اندروید 7.0 نوقا و جدیدتر) با دستیار گوگل نصب شده در دسترس هستند. هنگام تنظیم تلفن جدید ، به سادگی باید این ویژگی را فعال کرده و مجوزهای مربوط را به برنامه گوگل را تایید کنید.

در صورت عدم اطمینان از فعال بودن ، برنامه گوگل خود را باز کرده و روی دکمه More ضربه بزنید. به تنظیمات “Settings” برنامه بروید و گزینه “Google Assistant” را انتخاب کنید.

اگر نسخه قدیمی اندروید داشته باشید ، دستیار گوگل از طریق بروزرسانی خودکار نصب می شود. دستگاه های اندروید با نسخه 5 یا بالاتر می تواند برنامه را اجرا کند ، فقط کافی است برنامه گوگل اسیستنت را از گوگل پلی دانلود کنید.

چند پیش شرط وجود دارد که می تواند بروزرسانی را مختل یا به تأخیر اندازد. اگر تلفن شما با دستیار گوگل سازگار است ، اما شما گزینه ای برای فعال کردن آن مشاهده نکردید ، ابتدا باید چند معیار را بررسی کنید.

در مرحله اول مطمئن شوید که زبانی که برای تلفن خود انتخاب کرده اید یکی از زبان هایی است که توسط دستیار گوگل (Google Assistant) پشتیبانی می شود.

اگر زبان درستی تنظیم کرده اید و هنوز دستیار گوگل را نمی بینید ، مطمئن شوید که برنامه  Google Play Services app شما به روز است. دستگاه های قدیمی تر با دستیار گوگل سازگار نیستند. حداقل به 1 گیگابایت حافظه با اندروید 5 و وضوح صفحه 720p نیاز دارید .

چگونه با دستیار گوگل قفل گوشی خود را باز کنیم؟

توجه: ویژگی باز کردن قفل تلفن هوشمند با دستیار گوگل فقط در نسخه های خاصی از اندروید کار می کند: به خصوص اندروید 5.0 تا اندروید 7.1.2 ، گوگل این ویژگی را از اندروید 8.0 به بالاتر حذف کرده است.

همچنین بخوانید  آموزش فعال یا غیرفعال کردن نوتیفیکیشن لایو در استوری اینستاگرام

اگر نسخه اندروید مناسب خود را دارید ، باز کردن قفل گوشی خود با دستیار گوگل به آسانی انجام می شود ، فقط کافیست بگویید “OK Google”، برای این کار ابتدا باید موارد زیر را تنظیم کنید:

  • یک مدل صدای قابل اعتماد را با دستیار Google ثبت کنید.
  • قفل صدا را در تنظیمات دستیار فعال کنید.

ابتدا دستیار گوگل را اجرا کنید و به تنظیمات آن بروید . برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

  • روی آیکون آبی در دستیار گوگل ضربه بزنید.
  • دکمه منو سه نقطه را انتخاب کنید و گزینه تنظیمات “Settings” را انتخاب کنید.
  • در قسمت عنوان دستگاه ، روی تلفن خود ضربه بزنید.
  • در اینجا گزینه “Access with Voice Match” و “Unlock with Voice Match” را فعال کنید .
چگونه با دستیار گوگل قفل گوشی خود را باز کنیم؟

پس از فعال کردن ، از شما خواسته می شود یک مدل صوتی معتبر را برای باز کردن قفل تلفن خود آموزش دهید. این تضمین می کند که دستیار گوگل فقط هنگام قفل تلفن به صدای شما پاسخ خواهد داد.

با باز کردن قفل صدا ، برنامه از شما خواسته می شود چند عبارت را ضبط کنید. اگر به هر دلیلی می خواهید مدل صدا را مجدداً آموزش دهید ، می توانید این گزینه را در همان منوی تنظیمات در بخش “Voice model” و گزینه “Retrain voice model” پیدا کنید.

اگر صدای ضبط اصلی شما در جای نامناسب یا در محیط پر سر و صدا بود ، ممکن است بخواهید این کار را مجدد انجام دهید. برای اهداف امنیتی ، تلفن شما فقط یک بار مدل صوتی قابل اعتماد را ذخیره می کند. در حالی که می توانید چندین نمایه صوتی را در گوگل هوم تنظیم کنید ، این امر در مورد تلفن هوشمند شما صدق نمی کند.

چگونه با دستیار گوگل گوشی خود را قفل کنیم؟ (برنامه های جانبی)

چگونه با دستیار گوگل گوشی خود را قفل کنیم؟ (برنامه های جانبی)

قفل کردن تلفن خود با دستیار گوگل یک امر بسیار ساده تر است. با این حال ، به کمی تنظیم نیاز دارد زیرا برنامه برای قفل کردن تلفن شما عملکرد بومی ندارد.

بنابراین چگونه می توانید به این موضوع پی ببرید؟ از یک دستور سفارشی استفاده کنید.

در دستیارگوگل ، می توانید دستورات و زنجیره های فرمان سفارشی را با نام Routines تنظیم کنید. تنظیم دستورات صوتی سفارشی با روتین قابلیت های دستیار را گسترش می دهد. قفل کردن تلفن شما تنها یکی از راه هایی است که می توانید از این قابلیت ها استفاده کنید.

برنامه های متنوعی وجود دارد که تنها هدف آن قفل کردن گوشی شماست. شما فقط باید یکی از این برنامه ها را با یک دستور گوگل سفارشی جفت کنید. ابتدا باید یک برنامه را دنلود کنید.

همچنین بخوانید  آموزش اضافه کردن لوکیشن یا موقعیت مکانی در اینستاگرام

دو گزینه ، هر دو رایگان ، شامل موارد زیر است:

برنامه ها را نصب کنید و مجوزهای لازم را به آنها بدهید. هر وقت برنامه را باز کنید ، صفحه شما را خاموش کرده و تلفن شما را قفل می کند

افزودن فرمان قفل کردن صفحه گوشی

برای تبدیل این گزینه به دستور ، باید دستیار گوگل را اجرا کنید تا برنامه برای شما باز شود. شما می توانید این کار را با باز کردن منوی تنظیمات دستیار گوگل مانند قبل انجام دهید ، سپس گزینه Routines را انتخاب کنید و اضافه کردن یک دستور دلخواه جدید با دکمه ” + ” انجام دهید.

دستورهایی مانند:

  • تلفن من رو قفل کن = Lock my phone
  • برو بخواب = Go to sleep

هر جمله کاری انجام خواهد داد و شما می توانید به همان اندازه تغییرات دلخواه خود را اضافه کنید. این دستورات شخصی است و نه بومی دستیار گوگل .

در زیر بخش عنوان دستیار من باید “My Assistant should” در بخش Open تایپ کنید. نام برنامه قفل صفحه را که نصب کرده اید ، درج کنید. اطمینان حاصل کنید که کل نام برنامه را همانطور که در تلفن شما نمایش داده می شود ، وارد کنید ، در غیر این صورت عمل نمی کند. دستور را ذخیره کنید و خوب است که بروید.

افزودن فرمان قفل کردن صفحه گوشی

اکنون ، هر زمان که هر عبارت قفل را بگویید ، دستیار گوگل به طور خودکار صفحه شما را قفل می کند.

با استفاده از دستیار گوگل صفحه گوشی را قفل کنید

بنابراین در نسخه های جدیدتر اندروید گزینه هایی دارید تا هنگام قفل شدن تلفن خود از دستیار گوگل با صدای خود استفاده کنید؟ صدای تطبیق در این دستگاه ها به شما امکان نمی دهد تلفن خود را قفل کنید ، اما همچنان با قفل تلفن شما می توانید از دستورات صوتی دستیار گوگل نیز استفاده کنید.

مانند روش فوق ، ابتدا باید یک مدل صدای مطمئن را برای این کار آموزش دهید.

  • برنامه گوگل را باز کنید و برگه ” More ” را انتخاب کنید.
  • به تنظیمات ” Settings ” بروید ،
  • بخش صدا “Voice ” را انتخاب کنید،
  • سپس روی گزینه تشخیص صدا “Voice Match” ضربه بزنید .

در اینجا می توانید یک مدل صوتی را آموزش دهید تا حتی وقتی صفحه شما خاموش است ، دستورات صوتی کار کنند.

با استفاده از دستیار گوگل صفحه گوشی را قفل کنید

برای اینکه دستیار گوگل بتواند در حالی که صفحه شما خاموش است ، برای باز کردن قفل گوشی با دستیار گوگل عمل کنید ، باید گوشی به اینترنت دسترسی داشته باشد .

همچنین بخوانید  آموزش مخفی کردن عکس های آیفون/آیپد در iOS 12

سایر دستورات صوتی دستیار گوگل

اگر از قفل کردن و باز کردن قفل گوشی خود با دستیار گوگل اطلاع نداشتید ، ویژگی های دیگر برنامه را از دست ندهید. در صورت استفاده از برنامه های صحیح ، دستورات و روال های سفارشی دنیای کاملاً جدیدی از عملکرد را باز می کنند.

کنجکاو درباره اینکه دستیار گوگل دیگر چه کاری می تواند انجام دهد؟ راهنمای ما در مورد دستورات مهم دستیار گوگل را مشاهده کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *