تبلیغات

تبلیغات

از کجا بفهمیم حافظه ویندوز 10 چقدر خالی است؟

Free-Disk-Space-on-Windows-10

می خواهید بدانید سیستم شما چقدر حافظه خالی دارد اما نمی دانید از کجا بفهمید که سیستم شما چقدر حافظه دارد ؟ نگران نباشید در ادامه خواهید فهمید ویندوز 10 شما چقدر حافظه خالی دارد .

گاهی اوقات احساس می کنید که هیچ وقت فضای خالی کافی برای نصب برنامه ها یا بازی های ندارید. هر برنامه ای که نصب می کنید نیاز به حافظه کافی دارد ، در اینجا نحوه بررسی اینکه حافظه ویندوز 10 چقدر مانده است.

فهمیدن اینکه چقدر ویندوز 10 حافظه خالی دارد

برای فهمیدن اینکه بفهمید ویندوز 10 چقدر حافظه دارد مراحل زیر را دنبال کنید .

File Explorer را باز کنید . می توانید برای انجام سریع این کار ، کلید های Windows + E را فشار دهید. در پنجره باز شده در پنل سمت چپ گزینه ” This Pc ” را انتخاب کنید . همچنین می توانید از منوی استارت عبارت ” This Pc ” را وارد کنید تا پنجره File Explorer با شود .

روی گزینه ” This Pc ” در ستون سمت چپ کلیک کنید.

فهمیدن اینکه چقدر ویندوز 10 حافظه خالی دارد

در قسمت دستگاهها و درایوها ” Devices and Drives ” ، حجم اصلی سیستم (درایو C) و سایر درایوهای سیستم را مشاهده خواهید کرد. ویندوز مقدار فضای دیسک خالی موجود در درایو را مستقیماً زیر نام درایو نشان می دهد.

فهمیدن اینکه چقدر ویندوز 10 حافظه خالی دارد

به طور کلی ، ویندوز برای انجام بهینه سازی نیاز به حداقل چند گیگابایت فضای ذخیره سازی خالی دارد. به عنوان مثال ، از این استفاده می کند تا برنامه های مهم و حافظه مجازی را روی درایو ذخیره کند ، که این کار باعث افزایش سرعت ویندوز می شود.

اگر هارد سیستم شما فضای کمی دارد ، با حذف برنامه هایی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید ، فضای ذخیره سازی را آزاد کنید. همچنین ، ویندوز 10 شامل یک ابزار مفید “Free Up Space” است که به شما در تمیز کردن هارد ویندوز و افزایش سرعت هارد کمک می کند.

همچنین بخوانید  صفحه سیاه - چرا صفحه دسکتاپ ویندوز سیاه میشود؟| معرفی راه حل ها

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *