تبلیغات

تبلیغات

چگونه فایل WebP را در فتوشاپ باز کنیم؟ اجرا کردن عکس WebP در فوتوشاپ

Opening-WebP-in-Photoshop

می خواهید فایل یا عکس WebP را در فتوشاپ باز کنید اما نمی دانید چگونه فایل WebP را فوتوشاپ باز کنید ؟ نگران نباشید در ادامه با باز کردن فایل WebP در فتوشاپ همراه خواهیم بود .

فایل هایی با پسوند .webp یک فرمت فایل است که توسط گوگل ساخته شده است تا اندازه تصاویر را کاهش دهد بدون اینکه بخواهد کیفیت فضای ذخیره سازی را اشغال کند. تصاویر WebP به منظور ایجاد سریعتر وب با عکس های کوچکتر و غنی تر برای استفاده از توسعه دهندگان طراحی شده اند.

پیشنهادی :

پشتیبانی از فرمت Webp در مرورگر Edge

فایل WebP چیست ؟

فایل WebP چیست

فایل WebP (تلفظ Weppy) همانند قالب تصویری WebM است که بر اساس کدک ویدیوی VP8 ساخته شده On2 Technologies توسط گوگل است. گوگل On2 Technologies را در 19 فوریه 2010 به دست آورد ، سپس Web را در سپتامبر همان سال منتشر کرد.

حدود 60٪ تا 65٪ از بایت در اکثر صفحات وب تصاویر ، گوگل تصمیم گرفته است یک فرمت فایل منبع آزاد ایجاد کند که هم فرمت های فشرده سازی بی ضرر و هم بدون ضرر را با کیفیت بالا ذخیره کند. ضمن حفظ کیفیت اما کاهش اندازه تصاویر ، صفحات سریعتر دانلود می شوند ، از پهنای باند کمتری استفاده می کنند و در هنگام استفاده از صفحات وب در مصرف باتری صرفه جویی می کنند.

WebP از فشرده سازی پیش بینی شده برای رمزگذاری تصویری که مقادیر موجود در بلوک های مجاور پیکسل ها را بررسی می کند برای پیش بینی مقادیر موجود در یک بلوک استفاده می کند ، و سپس فقط تفاوت بین آنها را رمزگذاری می کند.

این اجازه می دهد تا پیکسل ها چندین بار در طول یک فایل واحد کپی شوند و داده های اضافی از هر بلوک حذف می شود. صرفه جویی در داده هایی که بین هر بلوک تغییر می کند ، فضای ذخیره سازی را در مقایسه با فرمت های PNG و JPEG کاهش می دهد .

چگونه فایل WebP را باز کنیم؟

از آنجا که فرمت WebP توسط گوگل و بدون حق امتیاز مورد استفاده قرار می گیرد ، قبلاً در بسیاری از برنامه ها و نرم افزارهایی که ممکن است در سیستم خود داشته باشید ادغام شده است. اکثر مرورگرهای وب از قبل پلاگین مورد نیاز برای اداره فرمت را دارند.

تصاویر WebP برای وب طراحی شده اند و تقریباً از JPEG و PNG قابل تشخیص نیستند ، بنابراین شما حتی ممکن است متوجه نشده اید همان چیزی است که شما به دنبالش می گردید. می توانید یک تصویر WebP را به همان روشی که هر تصویر دیگری را در اینترنت دارید در سیستم خود ذخیره کنید. بر روی تصویر راست کلیک کرده و روی ذخیره تصویر به عنوان ” Save Image As ” کلیک کنید.

همچنین بخوانید  جیلبریک چیست؟همه چیز درباره Jailbreak کردن در IOS

باز کردن فایل WebP با فتوشاپ

برای اینکه بتوانیم فایل یا عکس های WebP  را در فتوشاپ باز کنیم به یک افزونه نیاز خواهیم داشت. افزونه Brendan Bolles از fnordware با ایجاد چنین افزونه ای به نجات ما رسیده است.

دانلود WebP برای فتوشاپ

پس از دانلود ، فایل ها را از حالت فشرده خارج کرده و فایل را بر اساس نوع سیستم عامل خود به پوشه نصب فتوشاپ انتقال دهید .

از داخل پوشه bit ، فایل WebP.8bi را کپی کرده و آن را در فهرست مناسب قرار دهید.

C: \ Program Files \ Adobe \ Adobe Photoshop CS6 (64 Bit) \ Plug-ins \

بعد از انتقال این افزونه باید برنامه فتوشاپ را مجدداً راه اندازی کنید که این کار پس از شروع انجام می شود. اکنون می توانید فایل های WebP را در فتوشاپ باز کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *