تبلیغات

تبلیغات

چگونه به تنظیمات مودم دسترسی پیدا کنیم؟ آموزش رفتن به تنظیمات مودم

Access-Your-Wi-Fi-Settings

می خواهید به تنظیمات مودم دسترسی پیدا کنید ولی نمی دانید چگونه وارد تنظیمات مودم شوید ؟ نگران نباشید در ادامه با رفتن به تنظیمات مودم آشنا خواهید شد . مودم شما تنظیمات شبکه وای فای خانگی شما را ذخیره می کند. اگر می خواهید چیزی را در شبکه خود تغییر دهید ، باید وارد نرم افزار روتر خود شوید که به سیستم عامل نیز معروف است.

از آنجا می توانید نام شبکه خود را تغییر دهید (عوض کردن نام وای فای) ، رمز وای فای را تغییر دهید (آموزش عوض کردن رمز وای فای) ، سطح امنیتی مودم یا وای فای را افزایش دهید (افزایش امنیت مودم و وای فای)، و گزینه های مختلف دیگری را تنظیم یا تغییر دهید. اما چگونه برای اولین بار وارد تنظیمات مودم خود شوید تا آن تغییرات را انجام دهید؟

مراحل ورود به تنظیمات مودم یکسان است اما تنظیمات مودم ها یکسان نیستند ، پس برای رفتن به تنظیمات مودم با تک تیپ همراه باشید .

1- آدرس ای پی مودم خود را پیدا کنید

شما از طریق یک مرورگر وارد تنظیمات مودم خود می شوید، با هر مرورگری می شود انجام داد. در قسمت آدرس ، آدرس ای پی مودم خود را تایپ کنید. بیشتر مودم های از آدرس 192.168.1.1 یا 192.168.1.2 یا 192.168.1.0 استفاده می کنند. اما همیشه اینگونه نیست ، بنابراین ابتدا باید آدرس روتر خود را تأیید کنید.

اگر می خواهید آدرس ای پی مودم خود را پیدا کنید ، عبارت cmd را در منوی استارت ویندوز تایپ کرده و Enter را فشار دهید تا خط فرمان را باز کنید .

1- آدرس ای پی مودم خود را پیدا کنید

عبارت ipconfig را در خط فرمان تایپ کنید و Enter را فشار دهید تا دستورات اجرا شود. حرکت کنید تا وقتی تنظیماتی را برای Default Gateway در زیر اترنت یا وای فای مشاهده کنید. این روتر شماست و شماره بعدی آن آدرس آی پی مودم شماست. اکنون آدرس ای پی مودم خود را در قسمت آدرس مرورگر خود تایپ کرده و Enter را بزنید.

2- نام کاربری و رمز عبور تنظیمات مودم

برای دسترسی به تنظیمات مودم خود از شما نام کاربری و رمزعبور خواسته می شود . این یا نام کاربری و رمزعبور پیش فرض روتر شماست یا نام کاربری و رمزعبور منحصر به فردی است که ممکن است هنگام تنظیم مودم ایجاد کرده باشید.

نام کاربری و پسورد پیشفرض تنظیمات مودم :

  • نام کاربری : admin
  • پسورد : admin

در صورتی که نام کاربری و پسورد تنظیمات مودم خود را نمی دانید باید از کسی که مودم را خریداری کرده اید بپرسید .

همچنین بخوانید  چگونه از مایکروسافت آفیس به صورت رایگان در وب استفاده کنیم؟
2- نام کاربری و رمز عبور تنظیمات مودم

اگر نام کاربری و رمزعبور جدید برای تنظیمات مودم خود ایجاد کردید ، برای مشاهده تنظیمات مودم خود ، اکنون باید وارد کنید . اما اگر نام کاربری و پسورد ورود به تنظیمات مودم را به خاطر ندارید ، ممکن است کارها کمی سخت تر شود.

برخی از مودم ها ویژگی بازیابی رمز عبور را ارائه می دهند. اگر این مسئله در مورد مودم شما صادق است ، در صورت وارد کردن نام کاربری و پسورد اشتباه برای تعداد مشخصی از زمان ، باید این گزینه ظاهر شود. به طور معمول ، این پنجره شماره سریال مودم شما را درخواست می کند ، که می توانید در روی مودم خود پیدا کنید.

2- نام کاربری و رمز عبور تنظیمات مودم

اگر هرگز تنظیمات ورود به مودم خود را تغییر ندادید ، بسیاری از مودم از یک نام کاربری پیش فرض “admin” و یک رمز پیش فرض “password” استفاده می کنند. می توانید آنها را امتحان کنید که آیا کار می کنند ، در غیر این صورت از کسی که مودم خود را خریداری کرده اید تماس بگیرید.

تنظیمات مودم را تغییر دهید

پس از دستیابی به سیستم عامل روتر ، شما می توانید هر آنچه که عناصر مورد نیاز برای تغییر دارند را تغییر دهید. اینها شامل نام شبکه و رمز عبور یا سطح امنیتی است.

تنظیمات مودم را تغییر دهید

از صفحه اصلی روتر می توان کنترل های والدین را پیاده سازی کرد ، می توان شبکه مهمان ایجاد کرد و دستگاه های متصل شده را نیز می توان مدیریت کرد. فقط بخاطر داشته باشید که قبل از حرکت به صفحه بعدی ، تغییرات را ذخیره کنید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه آنها را تنظیم کنید ، با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *