تبلیغات

تبلیغات

چگونه cpu جدید به کامپیوتر اضافه کنیم؟ آموزش اضافه کردن سی پی یو به کامپیوتر

How-to-install-a-CPU

سی پی یو جدید خرید و می خواهید به کامیپوتر خود اضافه کنید ولی نمیدونید چگونه cpu را به مادربرد اضافه کنید ؟ در ادامه با نحوه اضافه کردن cpu به کامپیوتر خود آشنا خواهید شد (سی پی یو چیست) .

شما به تازگی بهترین پردازنده مورد نظر خود را دریافت کرده اید و آماده هستید که سی پی یو رو به کامپیوتر خود اضافه کنید . اما ، چگونه یک CPU را به کامپیوتر نصب می کنید ؟

آموزش اضافه کردن cpu به کامپیوتر

خوشبختانه ، مانند بسیاری از جنبه های دیگر ساخت کامپیوتر ، نصب CPU یک فرایند بسیار ساده است. بنابراین ، نیازی به استرس در مورد اشتباه بودن آن نیست ، زیرا در هر مرحله شما را راهنمایی خواهیم کرد.

1- ابتدا مادربرد خود را آماده کنید

اگر مادربرد جدیدی دارید ، ممکن است یک پوشش پلاستیکی روی سوکت CPU وجود داشته باشد. اگر CPU جدید خود را بر روی مادربرد قرار می دهید که از قبل دارای CPU است ، بدیهی است که ابتدا باید خنک کننده CPU را جدا کنید .

1- ابتدا مادربرد خود را آماده کنید

در هر دو مورد ، شما باید آنچه را که در راه سوکت سی پی یو است جدا کنید. این همچنین فرصتی مناسب برای شما است تا با بازوی نگهدارنده (و احتمالاً براکت فلزی موجود در سوکت اینتل) که یکبار پردازنده را در جای خود نگه می دارد آشنا شوید. می توانید درک کنید که چقدر فشار لازم برای پایین آمدن است.

بازوی نگهدارنده را در حالت باز و بالا نگه دارید. با باز کردن سوکت CPU ، آماده حرکت هستید.

2- پردازنده خود را تنظیم کنید

2- پردازنده خود را تنظیم کنید

(توجه: هنگام نگه داشتن CPU خود ، بهترین کار این است که فقط طرفین را لمس کنید. لمس کردن قسمت زیرین تراشه می تواند پین ها را خم کند و ممکن است بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد.)

CPU شما باید به سمت سوکت خود در مادربرد برود و در جهت درست قرار گیرد. خوشبختانه ، تقریباً همیشه علامت هایی روی CPU و سوکت وجود دارد که به شما در قرار دادن درست سی پی یو در سوکت کمک می کند.

به دنبال یک نشانگر تطبیق در گوشه CPU و سوکت خود باشید. به احتمال زیاد به صورت مثلث کوچک ظاهر خواهد شد. اگر هیچ شاخصی مشاهده نمی کنید ، باید با دفترچه های راهنمای مادربرد و CPU خود نگاهی بیندازید .

3- CPU را در سوکت ماردبرد تنظیم کنید

2- پردازنده خود را تنظیم کنید

با فرض اینکه به طور صحیح CPU خود را با سوکت تنظیم کرده باشید ، باید درست در جای خود قرار بگیرد. اگر احساس می کنید کاملاً به درستی قرار نگرفته ، آن را به اطراف تغییر دهید. به عنوان مثال ، پین های سی پی یو AMD می توانند کمی مشکل تر داخل سوراخ های موجود در سوکت مادربرد قرار گیرند .

همچنین بخوانید  نمایش دمای گرافیک در Task Manager ویندوز 10

4- بعد از قرار دادن cpu به سوکت مادربرد بازو های نگهدارنده را ببندید

زمانی که سی پی یو را به صورت صحیح وارد سوکت پردانزده کردید ، باید بتوانید بازوی نگهدارنده را به راحتی فشار دهید (اگر این یک سی پی یو Intel است ، ابتدا براکت را پایین بیاورید). اگر احساس می کنید که بازوی نگهدارنده در برابر شما مقاومت می کند ، سی پی یو را بررسی کنید که به درستی قرار گرفته باشد .

ما می دانیم که شما فشار کافی برای بسته شدن بازوی نگه دارنده سی پی یو را دارید ، بنابراین سعی نکنید بازو را با فشار ببنید ، این کار به CPU شما آسیب می رساند .( تلاش برای خم کردن آنها)

هنگامی که CPU به درستی در سوکت پردازنده قرار گرفته است و بازوی نگهدارنده پایین است ، همه چیز را تنظیم کرده اید . (توجه: اگر بقیه قطعات مادربرد خود را نیز تنظیم می کنید ، بررسی کنید که مطمئن شوید سوکت برق CPU در مادربرد شما به منبع تغذیه شما متصل شده است. )

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *