تبلیغات

تبلیغات

نکات لازم برای استفاده از موتور برقی در هوای بارانی

tip-electric-motorcycle-in-rain

عوامل متعددی می تواند دوچرخه سواری و رانندگی با موتور سیکلت را به چالش بکشد که از جمله آن ها جاده های لغزنده، باد های شدید و دید کم است. این عوامل سختی استفاده از این وسایل را بیش از یک روز آفتابی نمایان می کند. اما با این وجود چند قطره باران یا باد تند نباید شما را از سواری در کناره های شهر و لذت بردن از محیط و هوای خوب باز دارد.

موتور برقی هیچگونه مانعی برای استفاده در آب و هوای مرطوب یا بارانی ندارند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، موتورهای ضد آبی طراحی شده است و در انواع موتور های برقی براشلس و کامپیوتر یا همان درایو تعبیه شده است. این گونه آب و رطوبت هیچ خسارتی را بر وسایل برقی وارد نمی کند و در استفاده از این محصولات در آب و هوای بارانی یا مرطوب هیچ محدودیتی نخواهید داشت.  در این مقاله قصد داریم تا نکاتی در رابطه با رانندگی در آب و هوای بارانی یا مرطوب را برای شما ذکر کنیم تا رانندگی برای شما راحت تر و با تجربه ای لذت بخش تر همراه شود.

نکاتی رانندگی در هنگام باران با موتور برقی

از چراغ ها استفاده کنید

زمانی که از موتور سیکلت برقی استفاده می کنید بخش زیادی از جاده را با دیگر وسایل نقلیه به اشتراک می گذارید. باید توجه کنید که ماشین، کامیون، وانت و اتوبوس نیز در جاده ها و خیابان ها وجود دارند و حقوق خود را می طلبند.

هر راننده باید برای چالش های زیادی آماده شود این چالش ها ممکن است مربوط به رانندگی، سواری یا گشتن در آب و باران باشد. از مهم ترین چالش ها محدودیت دید است که با نور چراغ حل خواهد شد. این قضیه از طریق علائم راهنمایی و رانندگی نیز به شما اعلام خواهد شد مثلا در این محل یا در این شرایط از چراغ وسیله نقلیه خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر از چراغ چشمک زن بر روی کلاه ایمنی خود استفاده کنید از لحاظ ایمنی کمک قابل توجهی به خود کرده اید.

فشار باد لاستیک ها را کم کنید

بسیاری از رانندگان موتور و دوچرخه که از تجربه بالای جاده ای برخوردار اند، فشار باد لاستیک ها را با توجه به شرایط جاده تنظیم می کنند. درک این مسئله بسیار ساده است چرا که فشار پایین سبب می شود تا بیشتر حجم تایر با زمین در تماس باشد. این تماس حفظ تعادل را برای موتور سوار هنگام پیچیدن و دور زدن برقرار می سازد و در کاهش تصادفات جاده ای و از این قبیل کاهش چشمگیری را به ارمغان می آورد.

همچنین بخوانید  سوالات متداول تزریق چربی به باسن
فشار باد لاستیک ها را کم کنید

کم کردن سرعت

جاده های مرطوب با دید کم، رانندگی را بسیار سخت و دشوار می کنند و باعث شده تا عکس العمل شما در برابر برخی اتفاقات تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. از مزیت های موتور سیکلت برقی داشتن محدودیت سرعت است. تا جایی که شما می توانید رانندگی خود را روی حالت اکو یا کم مصرف قرار دهید تا در شرایط محیطی بد نظیر: بارندگی یا لغزندگی دچار مشکل نشوید.

پس همه چیز بستگی به شما دارد که چگونه رانندگی می کنید. باید وقت بیشتری گذاشته و تجربه کسب کنید، همواره آرامش خود را حفظ کرده و تعادلتان را برقرار نمایید. زمانی که از موتور سیکلت های برقی استفاده می کنید به تعادل و آرامش خود بیشتر اهمیت دهید.

زود تر ترمز کنید

همه ما می دانیم در شرایط لغزندگی خیابان ها زمان ایستادن موتور سیکلت به وفور بیشتر می شود. نیروی اضافی که موتور سیکلت برقی تامین می کند، سیستم ترمز بهتری را می طلبد و این خود یک مزیت نسبت به سایر موتور سیکلت های معمولی در باران است.

بسیاری از موتور سیکلت های برقی از سیستم ترمز دیسکی استفاده می کنند و این نوع ترمز یقینا کارایی بهتری در شرایط بارانی ایفا می کند. پس در شرایط بارانی و لغزندگی با احتیاط و ترمز سریع سفری ایمن تر را به مقصد مطلوب خود تجربه کنید. به یاد داشته باشید که در هنگام سواری با موتور سیکلت در هوای بارانی باید زودتر اقدام به ترمز نمایید.

موتور سیکلت برقی خود را بعد از سوار شدن خشک کنید

حتما پس از سفر در هوای بارانی با موتور سیکلت خود، اقدام به خشک کردن آن نمایید. تا آسیب های احتمالی و خسارت های ممکنه به حداقل برسد.

برای خرید اسکوتر و موتور سیکلت برقی می توانید به سایت ایران اسکوتر مراجعه کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *