تبلیغات

تبلیغات

چگونه با ترمینال مک را خاموش کنیم ؟ آموزش خاموش کردن مک با ترمینال

Shut-Down-Your-Mac-via-Terminal

میخواهید با ترمینال مک را خاموش کنید ؟ گزینه های بهتر و بیشتری نسبت به استفاده از گزینه خاموش کردن در منوی اپل یا دکمه پاور مک دریافت خواهید کرد . در اینجا نحوه خاموش کردن مک با ترمینال آورده شده است ، با تک تیپ همراه باشید .

بیشتر بدانید :

چگونه مشکل بالا رفتن سی پی یو (kernel_task) در مک را حل کنیم

  خاموش کردن مک از طریق ترمینال

برای خاموش کردن مک با ترمینال اول ، شما باید Terminal (یا هر گزینه دیگری را که معمولاً از آن استفاده می کنید) در مک باز کنید . برای باز کردن ترمینال مک دکمه های ، Command + Space را فشار دهید ، یا کلمه ” terminal ” را در جستجوی مک تایپ کنید و سپس ترمینال را از نتایج جستجو انتخاب کنید .

با باز شدن ترمینال ، شما آماده هستید که مک خود را از طریق ترمینال خاموش کنید . شما از دستور “sudo” در اینجا استفاده خواهید کرد. در غیر این صورت ، از پیام خطایی که در زیر نشان داده شده است ، مشاهده خواهید کرد .

  خاموش کردن مک از طریق ترمینال

دستور sudo (کاربر اصلی) به طور پیش فرض امتیازات امنیتی فوق العاده ای به شما می دهد . برای خاموش کردن مک با ترمینال ، دستور زیر را تایپ کنید :

sudo shutdown -h <time>

را با زمان مشخصی که می خواهید مک خود را خاموش کنید به عبارت “time” مقدار خود را جایگزین کنید. اگر می خواهید بلافاصله این کار را انجام دهید ، عبارت اکنون “now” را تایپ تا بلافاصله مک شما با ترمینل خاموش شود . اگر می خواهید یک ساعت دیگر مک خاموش شود ، مانند دستور زیر عبارت 60 را تایپ کنید .

  خاموش کردن مک از طریق ترمینال

sudo shutdown -h 60

بعد از وارد کردن دستور برای خاموش کردن مک با ترمینال دکمه Enter را فشار داده و رمز عبور مک خود را هنگام درخواست از آن تایپ کنید .

اکنون مک شما در زمانی که مشخص کرده اید خاموش خواهد شد .

ریستارت مک از طریق ترمینال

گذشته از یک تغییر کوچک ، روند ریستارت در ترمینال مک با خاموش شدن مک با ترمینال یکسان است . برای ریستارت کردن مک در ترمینال باز کردن عبارت ” Terminal ” را در مک جستجوی یا دکمه های Command + Space را همزمان فشار دهید .

هنگامی که ترمینال مک باز می شود ، عبارت زیر را تایپ کنید . مجدداً باید از دستور sudo برای دسترسی به امتیازات فوق العاده مک استفاده کنید ، تا پیام خطای “فوق کاربر” را در مک دریافت نخواهید کرد .

همچنین بخوانید  چگونه ویندوز را فکتوری ریست کنیم ؟ 4 روش فکتوری ریست ویندوز 10

sudo shutdown -h now

کلمه “now” را با زمان مشخصی که می خواهید مک شما ریستارت شود ، جایگزین کنید . اگر عبارت “now” را جایگزین کنید ، ریستارت فوری مک آغاز می شود . اگر می خواهید در یک ساعت بعدی مک شما ریستارت شود ،عدد 60 را جایگزین کنید .

گذرواژه خود را تایپ کنید و مک شما در زمان تعیین شده دوباره راه اندازی مجدد شود .

پارامترهای خاموش کردن مک از طریق ترمینال

دو روشی که در بالا برای خاموش کردن مک با ترمینال و ریستارت کردن مک در ترمینال به آن پرداختیم تنها دو روش هستند که می توانید مک خود را در ترمینال خاموش کنید . در زیر ، لیست کاملی از پارامتر های توضیحات خاموش کردن اپل از طریق ترمینال را درج کرده ایم .

پارامترتوضیحات
h-سیستم را در زمان معین متوقف می کند
k-تمام کاربران را به غیر از کاربر ریشه از سیستم خارج می کند
r-در زمان مشخص سیستم مجدد ری بوت می شود .
s-اسلیپ کردن سیستم در زمان مشخص

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *