تبلیغات

تبلیغات

دسته ایکس باکس کار نمی کنه ؟ آموزش حل مشکل کار نکردن دسته ایکس باکس

Xbox-One-Controller-Not-Working

آیا دسته ایکس باکس شما کار نمی کند ؟ این یک مشکل آزار دهنده است که بسیاری از دارندگان ایکس باکس با آن روبرو هستند . در حالی که دسته های بی سیم امروزی نسبت به دسته های سیمی دستگاه های قدیمی راحت تر هستند ، اما باز هم دسته ها دارای مجموعه مشکلات خاص خود هستند .

در این راهنمای عیب یابی مشکل دسته ایکس باکس ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه دسته ایکس باکس وان خود را هنگام اتصال ، همگام سازی یا حتی روشن کردن به درستی متصل کنید . در پایان آن شما باید یک بار دیگر بازی کنید (معرفی ایکس باکس سری ایکس).

اگر دسته ایکس باکس شما متصل نیست

اگر دسته ایکس باکس شما متصل نیست

اگر نمی توانید دسته ایکس باکس وان خود را به کنسول خود متصل کنید ، باید چند مسئله مشترک را بررسی کنید.

آیا شما هشت دسته از قبل به کنسول خود متصل کرده اید ؟ در حالی که به احتمال زیاد شما از این قانون خبر ندارید ، حداکثر تعداد دسته های متصل به ایکس باکس هشت عدد است .

در این مرحله ، شما نمی توانید دسته دیگری به کنسول متصل کنید . دکمه Xbox را روی یک دسته نگه دارید و برای انجام این کار گزینه ” Turn controller off ” را از منوی نشان داده شده انتخاب کنید . سپس دوباره سعی کنید دسته جدید را متصل کنید .

همچنین به یاد داشته باشید که می توانید فقط یک دسته را همزمان با یک سیستم ایکس باکس وان جفت کنید . اگر به خانه یک دوست بروید و دسته خود را با ایکس باک خود جفت کنید ، مجدداً باید دسته را با کنسول جفت کنید. این امر را همچنین باید هنگامی که دسته ایکس باکس خود را به سیستم شخصی متصل کنید و سپس دوباره سعی کنید از آن روی کنسول استفاده کنید ، باید انجام دهید .

بیشتر بدانید :

معرفی بهترین دسته های بازی در سال 2019

اگر دسته ایکس باکس وان شما قطع می شود

اگر دسته ایکس باکس وان شما جفت می شود اما قطع شود ، این می تواند یک بازی بزرگ چند نفره را خراب کند و برای مقابله با آن بسیار ناامید کننده است .

به یاد داشته باشید که این یک ویژگی عادی صرفه جویی در باتری دسته ایکس باکس وان است که اگر 15 دقیقه از آن استفاده نکنید ، ارتباط ارتباط دسته و کنسول قطع می شود . این مسئله هنگام بازی کردن مشکلی ایجاد نمی کند ، اما اگر در ابتدا از ایکس باک وان خود به عنوان یک مرکز رسانه استفاده کنید ، می تواند وارد بازی شود. لازم است هر چند وقت یک بار دکمه ای را در دسته ایکس باکس فشار دهید ، در غیر این صورت لازم است بعداً با فشار دادن دکمه Xbox ، دسته دوباره به کنسول متصل کنید .

همچنین بخوانید  قابلیت رییلز اینستاگرام چیست ؟ و آیا کپی تیک تاک است ؟

با این حال ، اگر با قطع شدن دسته ایکس باکس مشکل دارید ، می توانید چند مرحله عیب یابی دسته ایکس باکس را امتحان کنید . مهم است که باتری دسته ایکس باکس شما شارژ داشته باشد . برای بازگشت به منوی Home ، روی دکمه Xbox بر روی دسته ضربه بزنید ، سپس در گوشه بالا سمت راست به دنبال آیکون باتری باشید . در صورت کم بودن شارژ باتری ، باتری را جایگزین یا شارژ کنید .

قطع شدن دسته ایکس باکس مکرر همچنین می توانند به خاطر فاصله باشد . طبق گفته پشتیبان ایکس باکس ، دسته ایکس باکس تا فاصه ای حدود 7 متر را می تواند متصل باشد ، سعی کنید به کنسول خود نزدیک شوید . همچنین باید مانع های بین دسته و کنسول ، مانند لپ تاپ ، قفسه فلزی و موارد مشابه را کنار بگذارید . اگر ایکس باکس شما در یک جعبه قرار دارد ، سعی کنید آن کنسول را به خارج منتقل کنید تا ارتباط با دسته ایکس باکس بهتری برقرار کنید .

دکمه X روی دسته ایکس باکس چشمک میزند

دکمه X روی دسته ایکس باکس چشمک میزند

اگر دکمه Xbox را روی دسته ایکس باکس خود چشمک می زند ، این امر معمولاً نشان می دهد که دسته شما به یک کنسول جفت نشده است . همانطور که در بالا ذکر شد ، این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که دسته را به سیستم یا کنسول دیگری جفت کنید ، اما همچنین ممکن است به دلیل اشکالات ایجاد شود .

اگر دسته شما با استفاده از دکمه ها با کنسول جفت نشد ، از یک کابل میکرو USB برای جفت کردن دسته با کنسول استفاده کنید . نگران نباشید ، کابل را به یک درگاه USB بر روی کنسول خود وصل کنید و سر کابل دیگر را به دسته خود متصل کنید ، سپس دکمه Xbox را برای چند ثانیه روی دسته خود نگه دارید .

اگر این راه مشکل شما را برطرف نکرد ، باید کنسول خود را مجدداً راه اندازی کنید . دکمه پاور را در قسمت جلوی ایکس باکس خود به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا کنسول کاملا خاموش شود . سپس دوباره آن را فشار دهید تا دوباره روشن شود.

اگر دسته ایکس باکس شما روشن نمی شود

اگر دسته ایکس باکس شما روشن نمی شود

دسته ایکس باکس شما روشن نمی شود ؟ این یکی دیگر از مشکلات رایج است ، با راه حل های مشابه با موارد فوق ، مراحل زیر را دنبال کنید .

اگر دسته ایکس باکس شما روشن نمی شود ، ابتدا مطمئن شوید که باتری های دسته ایکس باکس شارژ داشته باشند . اگر شارژ باتری ها کم باشند ، دسته به هیچ وجه روشن نمی شود . از قسمت پشتی دسته دو باتری را برداشته و باتری جدید وارد کنید ، سپس دوباره امتحان کنید . همچنین پیشنهاد می کنم باتری های شارژی خریداری کنید .

همچنین بخوانید  آموزش زمان بندی ایمیل در جیمیل ( اندروید ، آیفون و ویندوز )

اگر باتری جدید گذاشتید ولی دسته همچنان کار نمی کند ، مراحل زیر را امتحان کنید :

  • را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور در جلو کنسول به مدت 10 ثانیه کاملاً خاموش کنید .
  • کابل برق ایکس باکس خود را برای چند دقیقه از برق جدا کنید .
  • برای اتصال دسته خود به ایکس باکس از یک کابل میکرو USB سالم ، استفاده کنید .
  • ایکس باکس خود را دوباره به برق متصل کنید و با استفاده از دکمه پاور روی کنسول آن را روشن کنید . تا زمانی که ایکس باکس کاملا روشن نشده است ، دسته را روشن نکید .
  • سعی کنید دکمه Xbox را در روی دسته در این مرحله فشار دهید و بررسی کنید این کار می کند.

نکاتی درباره اتصال عمومی دسته ایکس باکس

ما مشکلات خاص فوق را پوشش داده ایم . با این حال ، اگر دسته ایکس باکس شما هنوز کار نمی کند ، در ادامه چند راه حل کلی دیگر برای امتحان کردن آورده شده است .

سیستم عامل دسته ایکس باکس را به روز کنید

دسته ایکس باکس شما در واقع سیستم عامل دارد که هر از گاهی به روزرسانی جدید دریافت می کند . با وجود این که این موارد اغلب به این نتیجه نمی رسد ، سیستم عامل خراب یا قدیمی منسوخ می تواند باعث ایجاد مشکلات قطع ارتباط دسته ایکس باکس شود همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش آپدیت کردن دسته ایکس باکس را مطالعه کنید .

اگر دسته شما به کنسول متصل است ، می توانید با ضربه زدن به دکمه Xbox آن را به روز کنید تا راهنمای آن باز شود ، مراحل زیر را دنبال کنید :

سیستم عامل دسته ایکس باکس را به روز کنید
  • ابتدا به بخش سیستم ” System ” بروید .
  • سپس به قسمت تنظیمات ” Settings ” بروید .
  • گزینه دستگاه ها و جریان ها ” Devices & streaming ” را انتخاب کنید .
  • به بخش لوازم جانبی ” Accessories ” بروید و دسته خود را انتخاب کنید ،
  • سپس گزینه اطلاعات دستگاه ” Device info ” را انتخاب کنید
  • در آخر برای آپدیت دسته ایکس باکس گزینه ” Firmware version ” را برای بررسی به روزرسانی ها انتخاب کنید .

لوازم جانبی متصل به ایکس باکس را حذف کنید

بعضی اوقات لوازم جانبی ایکس باکس وان که به دسته یا کنسول ایکس باکس متصل هستند می توانند مشکلات اتصال را ایجاد کنند . اگر یک هارد اکسترنال ، صفحه کلید یا لوازم مشابه آن به ایکس باکس وصل کرده اید ، آن را جدا کنید و مجدداً دسته ایکس باکس خود را متصل کنید . در صورت وجود همان کار را برای آداپتور هدست استریو روی دسته خود انجام دهید .

همچنین بخوانید  نحوه تغییر عملکرد دوبار ضربه زدن به قلم اپل در آیپد پرو

اگر می خواهید دسته ایکس باکس خود را با استفاده از کابل میکرو USB همگام سازی کنید ، حتماً از کابل باکیفیت استفاده کنید . کابلهای با کیفیت پایین یا فرسوده / آسیب دیده ممکن است به درستی کار نکنند .

یک دسته دیگه را به کنسول متصل کنید

مانند اکثر عیب یابی های دیگر ، با امتحان کردن دستگاه های مختلف می توانید مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس را پیدا کنید . سعی کنید یک دسته متفاوت (با باتری های شارژ) را به دستگاه ایکس باکس خود متصل کنید .

اگر دسته به درستی به ایکس باکس متصل شد ، مشکل از دسته ایکس باکس شما است . اما اگر دسته جدید هم به کنسول متصل نشد ، پس احتمالا کنسول ایکس باکس شما مشکل دارد .

راه اندازی مجدد ایکس باکس وان

ما در بالا به آن اشاره کردیم ، اما آن را تکرار می کنیم : مطمئن شوید که هنگام عیب یابی در دسته ، کنسول خود را دوباره راه اندازی کنید . به طور پیش فرض ، به سادگی با ضربه زدن روی دکمه پاور در قسمت جلویی کنسول فقط آن را در حالت خواب (Sleep) قرار می دهید ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که حداقل 10 ثانیه برای خاموش کردن کامل ایکس باکس دکمه را نگه دارید .

بعضی اوقات وقتی یک دسته ایکس باکس وان کار نمی کند ، یک راه اندازی مجدد کنسول ایکس باکس مشکلات زیادی را برای شما برطرفت می کند .

اگر دسته ایکس باکس شما هنوز کار نمی کند چه کار کنید ؟

اگر هیچ چیز از راه حل های بالا مشکل شما را حل نکرد ، به صفحه پشتیبانی دستگاه مایکروسافت بروید . با حساب مایکروسافت خود وارد سیستم شوید ، در صورت عدم وجود کنسول خود را ثبت کنید و می توانید مراحل جایگزینی دسته خود را طی کنید . اگر مایکروسافت آن را جایگزین نکرد ، باید بتوانید در عوض معامله ای را برای کنترل کننده جدید پیدا کنید .

امیدوارم یکی از این نکات مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس شما را برطرف کند . این که آیا دسته شما اتصال ندارد ، چشمک می زند یا روشن نمی شود ، یکی از نکات بالا باید مشکل شما را حل کند .

تبلیغات

دیدگاه ها

  • امیر حسین اسفند 10, 1400 :: 16:43

    سلام دسته ایکس باکس من روشن نمیشه باتریش هم فوله با کابل هم وصل نمیشه موقع اینکه روی علامت ایکس باکس فشار میدم و نگه میدارم بعد مدتی یک رنگ ابی کمی میاد بیرون بعد سفید میمونه مشکل از کجاست؟

  • حسین آذر 1, 1399 :: 23:35

    سلام، در حین تحویل کنسول از فروشنده، دو عدد باطری روی جعبه ایکس باکس وان اس بود که بعد از مدتی شارژش تمام شد و قابل شارژ نبود و مجبور شدم از کابل یو اس بی استفاده کنم ولی متاسفانه درحین بازی مرتبا قطع میشه، چندین کابل هم خریدم و بی نتیجه بود، بعضی مواقع با کوچکترین حرکتی قطع و مجددا وصل میشه که البته مطمئن هستم مشکل از کابل نیست، به نظر شما عیب کار از کجاست؟ نکنه دسته مشکل داره؟ خواهشا راهنمایی کنید و جوابتون رو به ایمیلم ارسال کنید، لطف کنید و راهنمایی کنید، ممنون

    • رسول توکلی آذر 3, 1399 :: 17:59

      سلام وقت بخیر، اول ۱ جفت باتری نو تهیه کنید به همراه یک کابل جدید شارژ کنید
      بازی کنید اگر مشکل داشت احتمالا دسته مشکل داره.
      دقت کنید که کنسول مستقیم روبروی دسته باشه

  • آریان فروردین 12, 1399 :: 16:34

    با عرض سلام و خسته نباشید. ببخشید من دسته ایکس باکس وانم رو هم با کابل و هم به صورت بلوتوث به ویندوز ۱۰ وصل کردم برای بعضی بازی هایم مشکلی نداشت و بدون هیچ مشکلی بازی کردم مثل بازی pes19-bat v-fire watch-call of duty wwii و… اما برای چند تا باید با همون ماوس و کیبورد بازی میکردم هر چی دکمه و آنالوگ هارو تکون میدادم کار نمی کرد.مثل بازی call of duty 5 و ماین کرافت که آخرین ورژن هم هستش.
    به نظر شما باید چکار کنم؟

    • رسول توکلی فروردین 12, 1399 :: 17:48

      سلام دوست عزیز ، احتمالا این این بازی توی ویندوز از دسته ایکس باکس پشتیبانی نمی کنه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *