تبلیغات

تبلیغات

فناوری بلوتوث LE چیست ؟ و چرا باید از Bluetooth LE استفاده کنیم ؟

Bluetooth-LE-Audio

هدفون های بی سیم در حال حاضر ارزش زیادی پیدا کرده اند و به زودی ، آنها نیز بهتر خواهند شد . بلوتوث LE صوتی یک کدک صوتی جدید با قدرت بالا و کم مصرف را ارائه می دهد . می توانید با Bluetooth LE عمر باتری طولانی تر ، امکان جابجایی به چندین هدفون را به طور همزمان و سایر موارد انتظار داشته باشید .

بلوتوث LE چیست ؟

بلوتوٍث LE Audio مخفف عبارت Low Energy یک استاندارد جدید برای انتقال صوتی کم مصرف از طریق بلوتوث است . بلوتوث LE از بلوتوث نسخه 5 و 5.1 جدا است . گروه ویژه بهره بری از بلوتوٍث ، جامعه ای از بیش از 34000 شرکت تولیدکننده و طراحی محصولاتی که از فناوری بی سیم استفاده می کنند ، بلوتوث LE را در CES 2020 اعلام کرد .

بلوتوث LE چیست

بلوتوث LE علاوه بر اینکه مصرف انرژی کمی دارد ، کدک جدید ارتباطات کم پیچ و خم ، که توسط انستیتوی Fraunhofer برای مدارهای مجتمع و اریکسون ساخته شده است ، بهبودهایی در کیفیت صدا نسبت به کدگذاری بلوتوث SBC وجود دارد .

مانفرد لوتسکی از Fraunhofer IIS گفت: “تست های گوش فراوان نشان داده اند که LC3 باعث افزایش کیفیت صدا نسبت به کدک SBC همراه با Classic Audio می شود .”حتی با نرخ بیت 50 درصد پایین تر .”

آیا بلوتوث کم مصرف نیست و چه تفاوتی با بلوتوث LE دارد ؟

بلوتوث LE صوتی همچنین چندین ویژگی جدید از جمله صدا چند منظوره ، امکان “پخش” از طریق بلوتوث را به دستگاه های مختلف (به چند دستگاه به طور هم زمان متصل شد و رسانه را پخش کرد ) و ادغام آینده با دستگاه های سمعک برای گزینه های دسترسی راحت تر به شما معرفی می کند .

آیا بلوتوث کم مصرف نیست و چه تفاوتی با بلوتوث LE دارد ؟

بلوتوث با انرژی پایین یک فناوری جدید نیست ، اما بلوتوث با انرژی کم یک فناوری جدید است . مدارهای مجتمع کم انرژی در اوایل سال 2009 ظاهر شدند ، اما غلبه بر مانع مورد نیاز پهنای باند برای انتقال صدا ، یک دهه دیگر از توسعه را در برد .

بسیاری از محصولات موجود در بازار ، مانند پوشیدنی ، تلفن های هوشمند و دستگاه های پزشکی ، از بلوتوث استاندارد LE استفاده می کنند . با این حال ، این دستگاه ها مقادیر نسبتاً کمی از داده ها را انتقال می دهند ، بدون آنکه پیچیدگی بیشتری در برخورد با تأخیر و فشرده سازی صوتی ایجاد شود .

کئک LC3 در قلب بلوتوث LE Audio قرار دارد . اکنون که صدایی با انرژی کم صوتی توسط بلوتوث SIG استاندارد شده است ، می توانیم مشتاقانه منتظر تولید کنندگان دستگاه هایی باشیم که از بلوتوث LE در محصولات بعدی پشتیبانی می کنند .

همچنین بخوانید  10 تا از معروف ترین هکر ها در جهان ، سرنوشت هر یک از این هکر ها چه شد؟

ویژگی های بلوتوث LE که استفاده خواهید کرد

بلوتوث LE صوتی فقط در مورد بهبود بهره وری انرژی نیست . این فناوری ضمن بهبود استانداردهای صوتی بلوتوث موجود ، برخی از ویژگیهای جدید جالب را امکان پذیر می کند ، مانند :

با بلوتوث LE به طور همزمان به چندین منبع وصل شوید

با بلوتوث LE صوتی ، می توانید همزمان یک جفت هدفون را به چندین دستگاه وصل کنید. این به شما امکان می دهد صوتی را از چندین منبع دریافت کنید ، بدون آنکه نیازی به گزاف گویی بین دستگاه ها داشته باشید.

این به لطف نحوه اجرای چندین جریان در استاندارد جدید بلوتوث LE امکان پذیر است . در حال حاضر ، سازندگان دستگاه هنگام طراحی هدفون های بی سیم باید بر محدودیت های یک جریان غلبه کنند. به عنوان مثال ، در مورد هدفن های بی سیم ، فقط یک هدفن به طور مستقیم به منبع وصل می شود.

این می تواند منجر به افزایش تأخیر ، صدای صاف شود زیرا هر دو هدفون بر روی یک کانال مجبور می شوند . بسیاری از ترفندهای مورد نیاز برای اجرای دستیاران فعال شده با صدا و ارتباط صوتی دو طرفه دیگر به لطف صدای چند منظوره هماهنگ دیگر دیگر لازم نخواهند بود .

در عمل ، این به شما امکان می دهد کارهایی مانند گوش دادن به ویدئو لپ تاپ ، برقراری تماس تلفنی و استفاده از یک دستیار هوشمند گوگل یا … ، همه این کارها را از یک هدفون بلوتوث انجام دهید.

یک منبع را بلوتوث LE به چند دستگاه متصل کنید

یک منبع را بلوتوث LE به چند دستگاه متصل کنید

هنگام دیدن محتوای ویدئویی در لپ تاپ از دو جفت هدفون استفاده می کنند . همچنین ، از لحاظ نظری قادر خواهید بود از یک منبع واحد به تعداد نامحدودی از دستگاههای درون برد متصل شوید . این ویژگی مشابه (اما بهتر از) ویژگی جدید “اشتراک صوتی” اپل است ، که به صاحبان ایرپاد و هدفن Beats اجازه می دهد تا صدا را با دو هدفون به اشتراک بگذارند.

به دلیل طرحی که در این استاندارد بلوتوث LE طراحی شده است ، هنگام اتصال یک دستگاه جدید ، صوت منبع قطع نمی شود . این امر به شنوندگان این امکان را می دهد که به خواست خود از متصل یا قطع شوند .

پخش صوتی مانند وای فای با بلوتوث LE

با استفاده از امکان ارائه منبع صوتی به چندین دستگاه گوش دادن بلوتوث ، می توانید ویژگی “پخش” جدید را با وای فای مقایسه کنید . درست مانند وقتی که یک فضای عمومی مانند فرودگاه را برای شبکه های بی سیم موجود اسکن می کنید ، بلوتوث LE به شما امکان می دهد تا به روشی مشابه به صداها گوش دهید.

همچنین بخوانید  تور استانبول هتل بازار + قیمت

اگر می خواهید به صورت خصوصی پخش کنید یا آن را برای هرکسی که مایل به گوش دادن است ، می توانید با رمز عبور خود محافظت کنید . این جریانها می توانند از طریق هدفون شما صدای یک تلویزیونی که صدای کمی در یک سالن فرودگاه دارد را گوش دهید . می توانید گشت و گذار کنید و یا از صدای راهنمای تور از طریق هدفون خود لذت ببرید.

استاندارد بلوتوث LE دسترسی بهتر برای افراد کم شنوایی (سمعک)

بلوتوث LE کاملاً از استانداردهای توسعه سمعک پشتیبانی می کند و می تواند انتقال صوتی را مستقیماً از یک منبع به سمعک یا حتی یک اتاق کامل مملو از افراد دارای سمعک امکان پذیر کند .

طی یک دهه آینده ، بیشتر تلویزیون ها می توانند به سمعک های مدرن مجهز شوند و آنها را برای میلیون ها نفر با کم شنوایی ایده آل کرد ، درست از بیرون .

بلوتوث LE برای دستگاه ها چه معنی دارد ؟

بلوتوث LE برای دستگاه ها چه معنی دارد

از آنجا که استاندارد بلوتوث LE با استفاده از رمزگذار LC3 تقریباً دو برابر قدرت صدای بلوتوث با استفاده از کدک های زیر باند موجود (SBC) دارد ، برای دستگاههایی که این فناوری را اجرا می کنند ، دو مورد ممکن است .

اول ، دستگاه ها می توانند بدون آسیب رساندن به زمان اجرا ، کوچکتر شوند و دوم اینکه بدون اندازه و وزن اضافی می توان عمر باتری را به میزان قابل توجهی بهبود داد.

با این حال ، بلوتوث LE صوتی در کنار استاندارد Classic Audio همزیستی خواهد بود. این به سازندگان دستگاه بستگی دارد که فناوری صحیحی را برای این کار به کار گیرند.

با این حال ، صدایی با کیفیت بالاتر با استفاده از Classic Audio SBC به نظر می رسد ، بنابراین انتظار ندارید که تمام هدفون های بلوتوث رده بالا به استاندارد جدید کم مصرف تبدیل شوند.

چه زمانی فناوری بلوتوث LE قابل دسترس خواهد بود؟

از آنجا که این استاندارد بلوتوث LE جدید در اوایل ژانویه اعلام شد ، هنوز هیچ دستگاهی در بازار وجود ندارد که از بلوتوث ای ای پشتیبانی کند . بلوتوث SIG گفت این امر در سال 2020 تغییر خواهد کرد زیرا تولید کنندگان دستگاه های خود را به بازار می آورند .

انتظار ندارید ویژگی های “پخش صوتی” LE به زودی اجرا شود و استفاده کنید . انتظار نمی رود این فناوری بلوتوث LE تا سال 2021 به طور کامل راه اندازی شود . همچنین زمان لازم برای جبران این مکان ها نیز طول خواهد کشید ، اما تا زمانی که این کار را انجام دهند ، باید دستگاه های سازگار زیادی در بازار وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید  علت انفجار کپسول آتش نشانی

تغییر کیفیت بازی با فناوری بلوتوث LE

بلوتوث با انرژی کم یک جهش رو به جلو در فناوری پخش صوتی بی سیم است که می تواند شیوه تعامل با جهان را تغییر دهد .

باید انتظار داشته باشید که تولید کنندگان تلفن های هوشمند بیشتری بتوانند جک هدفون را خنثی کنند ، زیرا فناوری هایی مانند LE Audio آینده خیلی خوبی برای ما رقم خواهند زد .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *