تبلیغات

تبلیغات

کدک ویدیوی جدید نتفلیکس از داده های (اینترنت) کمتری استفاده می کند

netflix-begins-streaming-AV1

نتفلیکس از یک کدک جدید برای پخش محتوای ویدئویی در برنامه تلفن همراه خود استفاده می کند . کدک ، به نام AV1 ، راندمان فشرده سازی بهتری را نسبت به کدک های قبلی نتفلیکس ارائه می دهد . که به کاربران نتفلیکس کمک می کند تا هنگام تماشای نتفلیکس در برنامه تلفن های خود از اینترنت کمتری استفاده کنند .

بیشتر بدانید :

بهترین سریال های نتفلیکس که باید ببینید

کدک های ویدیوئی نتفلیکس چیست ؟

کدک های ویدیویی فشرده سازی و رفع فشار فیلم را کنترل می کنند. که ، در عصر اینترنت ، بسیار مهم است. کدک ها می توانند هم کیفیت ویدیو را افزایش داده و هم بر میزان داده های استفاده شده تأثیر بگذارند . به همین دلیل نتفلیکس این موضوع را جدی می گیرد .

از سال 2016 ، نتفلیکس با استفاده از رمزگذار VP9 برای نمایش فایل های خود در دستگاه های تلفن همراه استفاده می کرد . در سال 2018 ، آن را برای بهینه سازی بیشتر فایل های ویدئویی خود ، رمزهای مبتنی بر شات را راه اندازی کرد . و اکنون ، در سال 2020 ، نتفلیکس شروع به جابجایی به کدک AV1 می کند ، که حتی کارآمدتر است .

پیشنهادی :

با ورود دیزنی و اپل به پخش تلویزیونی ، Netflix نگرانی ندارد

Netflix کدک های خود را به روز می کند

نتفلکیس در پستی در وبلاگ فناوری خود ، تغییر کدک AV1 را اعلام کرد . این شرکت توضیح می دهد که “AV1 یک کدک ویدئویی با کارآیی بالا و بدون حق امتیاز است که 20٪ بازده فشرده سازی را در مقایسه با کدگذاری های VP9 ما فراهم می کند.”

در حال حاضر کدک AV1 فقط برای پخش فایل های ویدئویی در برنامه اندروید نتفلکیس استفاده می شود . با این حال ، نتفلیکس قصد دارد کدک AV1 را به مرور زمان در همه سیستم عامل های خود منتقل کند . این کار فقط به دلیل تکیه کاربران به شبکه های پر جمعیت و برنامه های داده محدود ، از طریق موبایل شروع می شود.

کاربران اندروید که می خواهند جریان از کدک AV1 استفاده کنند ، باید ویژگی ذخیره داده را در برنامه نتفلیکس فعال کنند . پس از فعال کردن ، عناوین منتخب در AV1 پخش می شود ، به کاربران نتفلکیس اجازه می دهد تا در حالی که فیلم ها و نمایش های مورد علاقه خود را تماشا می کنند ، از داده کمتری استفاده کنند .

کدک AV1 در حال تبدیل شدن به استاندارد است

در حالی که کدک AV1 در حال حاضر فقط در دستگاه های اندروید برای کاربران نتفلیکس در دسترس است ، این شرکت قصد دارد تا کاربرد AV1 خود را برای موارد بیشتر استفاده کند و به طور جدی با دستگاه و چیپست کار کند تا این سخت افزار را گسترش دهد ، بنابراین باید با گذشت زمان کدک AV1 به یک استاندارد تبدیل شود.

همچنین بخوانید  iOS 14 : بررسی و ویژگی های iOS 14 سیستم عامل جدید آیفون

استفاده از رمزگذار AV1 بدان معنی است که هنگام تماشای فیلم های نتفلیکس در تلفن هوشمند خود باید از داده های کمتری استفاده کنید ، که بدیهی است برای هر کسی که دارای ویژگی داده محدود است چیز خوبی است .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *