تبلیغات

تبلیغات

افزایش سرعت اینترنت موبایل – حل مشکل کندی سرعت اینترنت گوشی

Speeding-Up-a-Slow-Mobile-Data-Connection

نمی دانید چرا اینترنت موبایل شما اینقدر کند است ؟ هیچ چیز ناامید کننده تر از کند بودن اینترنت تلفن شما نیست . این که آیا شما سعی در تماشای یک فیلم یا چک کردن فیس بوک بر روی تلفن خود هستید ، هزینه آن را می پردازید و انتظار سطح معینی از سرعت را دارید . وقتی سرویس نتواند آن سطح را برآورده کند ، ناراحت شدن آسان است .

در بیشتر موارد ، کند بودن سرعت اینترنت موبایل فقط موقتی است ، که ناشی از محل یا تراکم شبکه است . در موارد دیگر ، می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه یابد. قبل از تماس با پشتیبانی فنی شرکت ارائه دهند اینترنت تلفن همراه خود ، ابتدا این مراحل ساده برای افزایش سرعت اینترنت موبایل را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکلات داده کند تلفن همراه شما برطرف شده است یا خیر .

همچنین در صورتی که اینترنت گوشی شما کار نمیکند ، مقاله حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی را مطالعه کنید .

تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید

این راه کلیشه ای به نظر می رسد ، اما اغلب کار می کند . با راه اندازی مجدد تلفن شما باید سرعت اینترنت موبایل شما برطرف شود ، به خصوص اگر مدتی آن را خاموش نکرده باشید . راه اندازی مجدد تلفن شما ساده است :

  • در آیفون 11 پرو یا جدیدتر ، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا پنجره Slide to Power Off ظاهر شود . پس از خاموش کردن آیفون ، دوباره دکمه پاور نگه دارید تا دوباره دستگاه روشن شود .
  • اگر یک آیفون 8 یا بالاتر دارید ، کافی است دکمه پاور (در سمت راست گوشی یا بالای دستگاههای قدیمی) را نگه دارید تا Slide to Power Off روی صفحه ظاهر شود.
  • برای اکثر تلفن های اندروید ، فقط کافی است دکمه پاور را نگه دارید تا پنجره ای روی صفحه نمایش داده شود ، و سپس گزینه Restart را انتخاب کنید .

تغییر موقعیت مکانی خود

بسیاری از عوامل می توانند منجر به کند شدن اینترنت LTE یا اینترنت 5 جی شوند . اینها شامل آب و هوا ، احتقان شبکه و حتی فعالیت خورشیدی است . اما مهمترین دلیل کند بودن سرعت اینترنت موبایل منطقه مکانی و ساختمان ها هستند .

اگر در منطقه دور افتاده هستید ، یا موانع طبیعی زیادی در اطراف شما وجود دارد (مانند تپه ها ، کوه ها و دره ها) ، می توانند سیگنال اینترنت موبایل شما را تحت تأثیر قرار دهند ، در مورد ساختمانها هم همینطور است . شما می توانید در وسط یک منطقه پرجمعیت شهری با ساختمان های بزرگ قرار بگیرید ، پس تعجب کنید که چرا اینترنت موبایل شما کند است .

همچنین بخوانید  چگونه با ماشین مجازی روی مک ویندوز نصب کنیم ؟(VirtualBox)

اگر مشکل سرعت اینترنت گوشی دارید که ممکن است در یک مکان خاص شروع شده باشد ، سعی کنید به جای منطقه یا مکان دیگری از خانه بروید . شاید لازم باشد ساختمان مورد نظر خود را ترک کنید یا به نزدیک پنجره بروید . اگرچه این ممکن است راحت نباشد ، اما راهی خوب برای عیب یابی مسئله کندی سرعت اینترنت موبایل شما است .

این مرحله احتمالاً چیزی است که پشتیبانی فنی از شما بخواهد در صورت درخواست کمک بخواهید به هر حال اقدام کنید .

بروزرسانی برنامه ها را غیرفعال کنید

بروزرسانی برنامه ها را غیرفعال کنید

گاهی اوقات یک برنامه مشکل ساز می تواند باعث کاهش سرعت اینترنت موبایل شما شود. در چنین حالتی ، شما باید کمی تحقیق کنید تا ببینید چه برنامه ای سرعت اینترنت موبایل شما را کند کرده است . اگر معلوم شود مشکلی وجود ندارد ، می توانید دسترسی آپدیت خودکار برنامه را با اینترنت موبایل خود غیرفعال کنید .

اینترنت آیفون شما کند است ، می توانید به تنظیمات بروید سپس بخش ” Cellular ” مراجعه کرده و دسترسی هر برنامه را به اتصال اینترنت موبایل خود غیرفعال کنید.

در اندروید ، این مورد را در تنظیمات سپس بخش شبکه و اینترنت ” Network & internet ” و قسمت شبکه تلفن همراه ” Mobile network ” و گزینه استفاده برنامه ها از اینترنت ” App data usage ” پیدا کنید . روی یک برنامه ضربه بزنید ، و سپس گزینه داده های پس زمینه ” Background data  ” را غیر فعال کنید تا اینترنت موبیل استفاده نکند .

همچنین باید به روزرسانی های خودکار برنامه ها را بررسی کنید . توسعه دهندگان برنامه همیشه به روزرسانی هایی را برای رفع اشکالات منتشر می کنند ، بنابراین می تواند یک موضوع ساده برای باز کردن اپ استور یا گوگل پلی باشد و گزینه غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار را غیرفعال کنید .

غیرفعال کردن حالت ذخیره اینترنت موبایل

هم اندروید و هم iOS دارای حالتهایی هستند که برای کاهش مصرف اینترنت شما طراحی شده اند . اگر برنامه های کمی داشته باشید مفید است ، اما اگر همچنین اینترنت موبایل شما کند است . این حالت ها را غیرفعال کنید و ببینید که آیا سرعت اینترنت گوشی سریعتر احساس می شود یا خیر .

  • در اندروید ، به تنظیمات دستگاه و بخش شبکه و اینترنت ” Network & internet ” بروید سپس به قسمت محافظ داده ” Data Saver ” بروید .
  • اگر آیفون دارید ، به تنظیمات دستگاه و بخش ” Cellular ” بروید و قسمت ” Cellular Data Options ” را انتخاب کنید و گزینه ” Low Data Mode ” را انتخاب کنید .
همچنین بخوانید  چگونه اکانت فیسبوک را حذف یا غیرفعال کنیم ؟ آموزش دیلیت اکانت فیسبوک

اگر نگران چقدر داده ای هستید که نگران هستید ، حتماً این موارد را بعد از کمی روشن کنید. باید بتوانید بگویید که آیا این تنظیم باعث می شود داده های تلفن همراه شما کندتر شود یا نه.

غیرفعال کردن حالت ذخیره اینترنت موبایل

اگر نگران اینترنت گوشی خود هستید ، حتماً این موارد را بعد از اندکی فعال کنید . باید بتوانید بگویید که آیا این تنظیم باعث می شود که اینترنت گوشی شما کندتر می شود یا نه .

فیلترشکن خود را غیرفعال کنید

فیلترشکن ها ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی را ارائه می دهند ، اما همچنین می توانند سرعت شما را در هنگام استفاده از اینترنت ضعیف کنند . بنابراین ، اگر تلفن شما به یک فیلتر شکن وصل شده است ، اتصال را فعال کنید و دوباره امتحان کنید .

احتمال وجود دارد ، به محض قطع ارتباط فیلترشکن متوجه افزایش سرعت اینترنت گوشی خواهید شد . اگر این مشکل را برطرف کند ، می توانید سرعت اتصال فیلترشکن خود را هنگام اتصال مجدد به آن بهبود بخشید .

هنوز از فیلترشکن استفاده می کنید ؟ ما فیلتر شکن کیوی را بسیار توصیه می کنیم زیرا بسیار موثر و معتبر است ، اما اگر آن را بسیار گران قیمت بدانید ، مقاله فیلتر شکن فعال در حاضر را مطالعه کنید .

تنظیمات اینترنت گوشی خود را مجددا تنظیم کنید

بازنشانی تنظیمات شبکه ، مانند راه اندازی مجدد تلفن خود ، اغلب مشکلات اینترنت گوشی را برطرف می کند . مشکل این است که با این کار هات اسپات دستگاه و دستگاه های بلوتوث خود را نیز تنظیم مجدد می کنید . این پایان جهان نیست ، اما شما مجبورید دوباره به شبکه های وای فای ذخیره شده وصل شوید و بعداً دستگاه های بلوتوث خود را دوباره جفت کنید .

برای تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در ایفون به تنظیمات و بخش عمومی ” General ” بروید قسمت تنظیم مجدد ” Reset ” را انتخاب کنید و گزینه تنظیم مجدد تنظیمات شبکه ” Reset Network Settings ” انتخاب کنید ، و دوباره راه اندازی می شود.

در دستگاه اندروید ، گزینه تنظیم مجدد تنظیمات شبکه را در تنظیمات دستگاه بخش سیستم ” System ” قسمت پیشرفته ” Advanced ” و سپس بخش ” Reset options ” و گزینه تنظیم مجدد وای فای ، تلفن همراه و بلوتوث ” Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth ” را پیدا خواهید کرد . این ممکن است بسته به سازنده تلفن شما در یک مکان متفاوت باشد .

تنظیمات اینترنت گوشی خود را مجددا تنظیم کنید

تنظیم مجدد تنظیمات شبکه در دستگاه اندروید معمولاً نیازی به راه اندازی مجدد دستگاه ندارد .

همچنین بخوانید  آموزش جلوگیری از برقراری تماس ویدیویی دایرکت اینستاگرام

با پشتیبانی فنی ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید

به یاد داشته باشید ، احتمالاً اگر بیش از حد مجاز در روز اینترنت استفاده کنید ، این امکان وجود دارد که شرکت ارائه دهنده اینترنت تلفن همراه شما معمولاً اتصال شما را کندتر می کند . حتی طرح هایی که به اصطلاح نامحدود هستند ، ممکن است در مواقع احتقان شبکه ، دچار محرومیت زدایی شوند.

این نکته را هنگام خرید سرویس اینرنت در نظر داشته باشید. اگر از حد خود استفاده کرده اید ، ممکن است لازم باشد تا چرخه صورتحساب مجدداً تنظیم شود یا طرح پر سرعت دیگری را خریداری کنید . اگر هیچ یک از این مراحل مشکل کندی سرعت اینترنت موبایل شما را برطرف نکرد ، وقت آن فرا رسیده است که با پشتیبانی فنی تماس بگیرید .

ممکن است تکنسین برخی از این مراحل را تکرار کند. ممکن است تمایل به امتناع از این کار را داشته باشید زیرا قبلاً آنها را انجام داده اید ، اما این وظیفه نماینده است که لیستی از مراحل عیب یابی را طی کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی انجام نمی شود.

و در اخر اگر در سرعت اینترنت وای فای آهسته ای نیز دارید ، باید مقاله افزایش سرعت اینترنت وای فای را مطالعه کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *