تبلیغات

تبلیغات

چگونه تم مشکی ویندوز 10 را فعال کنیم ؟ آموزش فعال کردن حالت تاریک ویندوز 10

dark-mode-in-windows10

این روزها فرار از صفحه نمایش تقریبا غیرممکن است . ما به مانیتور یا لپ تاپ ها در محل کار خیره می شویم ، استفاده از تلفن های هوشمند در هنگام استراحت کردن ، استفاده از آیپد در رفت و آمد و تماشای فیلم یا سریال های محبوب در اخر شب .

این امر برای سلامتی ما به دلایل زیادی بد است ، نور آبی که صفحه نمایش دستگاه های مختلف که در شب مشاهده می کنید از جمله موارد دیگر باعث ایجاد مشکلات چشم شوند ( محافظت از چشم در برابر تابش نور صفحه نمایش دستگاه ها ) ، اما خاموش کردن شبکه غیر واقعی است. در حال حاضر ، فعال کردن تم مشکی اندروید یا تم مشکی آیفون می تواند خواندن از صفحه نمایش را برای چشم ها در نور کم یا شب آسانتر کند .

در ویندوز 10 می توانید از تم های تاریک و روشن استفاده کنید ، رنگ های کم حال را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که این تغییرات در کجا یا کدام برنامه ها ظاهر شود . در ادامه نحوه شخصی سازی تم های ویندوز 10 آورده شده است و از تم مشکی ویندوز 10 استفاده خواهید کرد .

فعال کردن تم مشکی ویندوز 10

فعال کردن تم مشکی ویندوز 10

برای فعال کردن حالت تاریک ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید :

  • به تنظیمات ویندوز 10 بروید .
  • سپس به بخش ” Personalization  ” بروید .
  • و گزینه ” Colors ” را انتخاب کنید .

منوی کشویی ” Choose your color ” را برای تم دلخواه ویندوز 10 انتخاب کنید و گزینه Light، Dark یا Custom را انتخاب کنید . Light یا Dark ظاهر منوی ویندوز و برنامه های داخلی را تغییر می دهد . اما گزینه ” Custom ” می توانید تم دلخواه ویندوز 10 و اینکه چه برنامه هایی از این تم استفاده کنند ، بهرمند شوید .

تم ویندوز 10 را سفارشی کنید

تم ویندوز 10 را سفارشی کنید

گزینه Custom به شما امکان می دهد تا از بهترین و سبک ترین و تاریک ها استفاده کنید . در منوی کشویی ” Choose your color ” گزینه سفارشی ” Custom ” را انتخاب کنید . سپس گزینه Light یا Dark را برای تم پیش فرض ویندوز 10 خود انتخاب کنید (که شامل منوی شروع و نوار وظیفه) و برای حالت برنامه پیش فرض شما است .

با گزینه های مختلف رنگ بازی کنید تا ببینید کدام تم ویندوز 10 را ترجیح می دهید . تصویر پیش نمایش نحوه نمایش تغییرات در ویندوز 10 شما را نشان می دهد .

رنگ های مورد نظر را برای تم ویندوز 10 انتخاب کنید

رنگ های مورد نظر را برای تم ویندوز 10 انتخاب کنید

پس از تنظیم موضوع رنگ مورد نظر خود ، می توانید یک رنگ دلخواه را انتخاب کنید که در آیکون ها ، نوار وظیفه و سایر عناصر صفحه در ویندوز نمایش داده می شود . ویندوز به طور پیش فرض از یک شبیه بر اساس تصویر پس زمینه شما استفاده می کند ، اما می توانید با کلیک کردن روی رنگی که دوست دارید در ویندوز 10 ، این مورد را تغییر دهید . همچنین می توانید گزینه Custom Color را انتخاب کنید تا رنگ مورد نظر خود را ایجاد کنید.

همچنین بخوانید  چگونه ناتیفیکیشن های اپل واچ را غیرفعال کنیم؟ غیرفعال کردن اعلان های اپل واچ

در مرحله بعد ، می توانید تصمیم بگیرید که رنگ مورد نظر را در کجا اعمال شود . در زیر قسمت ” Show accent color on the following surfaces ” ، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

کدام برنامه ها با تم مشکی ویندوز 10 تغییر می کنند

تغییر تم مشکی ویندوز 10 بر رنگ های منو و برنامه های داخلی مانند File Explorer و منوی تنظیمات تأثیر می گذارد . برنامه های اضافی تحت تأثیر عبارتند از: زنگ هشدار و ساعت ، ماشین حساب ، دوربین ، تقویم ، ایمیل ، نقشه ها ، پیام ها ، فروشگاه مایکروسافت ، فیلم ها و تلویزیون ، افراد ، عکس ها ، دسکتاپ از راه دور ، یادداشت های مهم ، 3D ، نکات ، ویرایشگر ویدیو ، ضبط صدا ، آب و هوا ، Windows Security ، Xbox Console Companion ، Xbox Game Bar و تلفن شما .

بیشتری از برنامه های جانبی نیز اکنون از حالت تاریک ویندوز 10 پشتیبانی می کنند ، بنابراین تغییرات رنگ بر روی برنامه ها اعمال می شود .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *