تبلیغات

تبلیغات

چگونه اطلاعات واتساپ را حذف کنیم ؟ نحوه کاهش حافظه ذخیره سازی واتساپ اندروید و آیفون

Reduce-WhatsApp-Storage-Space

گروه های واتساپ می توانند با ممت ها و فیلم ها متحیر شوند . تمام شبکه های اجتماعی فضای ذخیره سازی جداگانه در گوشی آیفون یا اندرویدی شما در اختیار دارند . در ادامه آورده شده است که چگونه می توانید فضای ذخیره سازی واتساپ را بدون حذف برنامه کاهش دهید ، همچنین میتوانید از واتساپ نسخه وب استفاده کنید .

واتس اپ یک ابزار مدیریت ذخیره سازی داخلی در اندروید و آیفون دارد . با استفاده از این ابزار ، می توانید به سرعت مشاهده کنید که چه چیزی بیشترین فضای ذخیرهسازی دستگاه شما را اشغال می کند و سپس انواع مختلف اطلاعات را به صورت جداگانه پاک کنید . به عنوان مثال ، می توانید فقط فیلم ها را از چت گروهی حذف کنید .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در اندروید

ابتدا برای برای کم کردن حافظه واتساپ ، ابزار مدیریت ذخیره سازی را در بخش تنظیمات واتساپ پیدا کنید . برنامه واتس اپ را در تلفن هوشمند اندرویدی خود باز کنید و روی دکمه منو ” سه نقطه ” ضربه بزنید .

ابتدا ، بر روی گزینه تنظیمات “Settings” ضربه بزنید . اکنون گزینه استفاده و ذخیره سازی داده ” Data and Storage Usage ” را انتخاب کنید .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در اندروید

در اینجا ، بخش حافظه استفاده شده ” Storage Usage ” را مشاهده می کنید . این به شما می گوید فضای اشغال شده توسط واتساپ در گوشی اندرویدی شما چقدر است .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در اندروید

وقتی روی بخش حافظه استفاده شده ” Storage Usage ” ضربه بزنید ، لیستی از همه چت های موجود در واتساپ را مشاهده خواهید کرد ، بر اساس میزان فضای ذخیره سازی آنها از بالای لیست مرتب شده اند ، روی یک مکالمه ضربه بزنید .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در اندروید

اکنون می توانید تعداد پیام های متنی ، تصاویر ، فیلم ها و GIF را در چت خود مشاهده کنید . بر روی دکمه آزاد کردن فضا ” Free Up Space ” در گوشه پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در اندروید

اکنون ، تیک کنار نوع فایلی که می خواهید حذف کنید ، را انتخاب کنید . بعد ، بر روی دکمه حذف موارد ” Delete Items ” ضربه بزنید .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در اندروید

از پنجره باز شده ، روی گزینه پاک کردن پیام ها ” Clear Messages ” ضربه بزنید.

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در اندروید

بعد از انجام مراحل بالا پیام ها و اطلاعات ها از حافظه واتساپ در گوشی حذف می شوند ، و فضای ذخیره سازی را پس می گیرید .

حذف اطلاعات اضافی واتساپ در آیفون

روند کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در آیفون کمی متفاوت است .

در آیفون خود ، برنامه واتساپ را باز کرده و به برگه تنظیمات ” Settings ” بروید . در اینجا ، بر روی گزینه داده و حافظه استفاده شده ” Data and Storage Usage ” ضربه بزنید .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در آیفون

اکنون به پایین بروید و گزینه حافظه استفاده شده ” Storage Usage ” را انتخاب کنید .

حذف اطلاعات اضافی واتساپ در آیفون

اکنون لیستی از همه چت های واتساپ بر اساس اندازه ، مشاهده خواهید کرد . بر روی یک چت ضربه بزنید تا جزئیات مربوط به استفاده از فضای ذخیره سازی آن را ببینید . از پایین صفحه ، روی دکمه مدیریت ” Manage ” ضربه بزنید .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در آیفون

اکنون انواع فایل هایی را که می خواهید حذف کنید ، انتخاب کنید .

ر

از آنجا ، بر روی دکمه پاک کردن ” Clear ” ضربه بزنید .

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در آیفون

برای تأیید دوباره روی دکمه پاک کردن ” Clear ” در پیام بازشده ضربه بزنید.

کاهش فضای ذخیره سازی واتساپ در آیفون

اکنون داده های مربوطه واتساپ از حافظه دستگاه شما حذف می شوند و فضای ذخیره سازی را آزاد می شود . برای بررسی فضای ذخیره سازی موجود در آیفون می توانید به تنظیمات > عمومی ” General ” > ذخیره سازی آیفون ” iPhone Storage ” بروید.

همچنین بخوانید  نحوه تغییر عملکرد دوبار ضربه زدن به قلم اپل در آیپد پرو

اگر از واتساپ به عنوان سرویس پیام رسانی اصلی خود استفاده می کنید ، باید بدانید که می توانید از اضافه کردن شما به گروه ها در آیفون و آیپد خودداری کنید ، برای این کار مقاله جلوگیری از ادد کردن به گروه ها واتساپ در اندروید و آیفون را مشاهده کنید .

همچنین می توانید تم نسخه وب واتساپ را به مشکلی تغییر دهید ، برای اینکار مقاله آموزش فعال کردن تم مشکلی واتساپ وب را مشاهده کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *