تبلیغات

تبلیغات

با این 4 نکته مهم، سیستم خود را برای بازی آماده کنید

Optimize-Your-PC-for-Gaming

حتما متوجه شده اید که سیستم شما مانند گذشته بازی ها را خوب اجرا نمی کند ؟ نگران نباشید ، همان طور که در مقاله افزایش سرعت کامپیوتر خواندید ، ما در ادامه به شما در بهینه سازی سیستم شخصی خود برای بازی کمک می کنیم .

نرم افزار و سخت افزار هر دو نقش اصلی در عملکرد سیستم شما دارند . بنابراین می توانید چندین مرحله برای بهینه سازی سیستم شخصی خود برای بازی به صورت رایگان یا کمتر از هزینه یک کامپیوتر جدید انجام دهید . برای اطمینان از سیستم با حداکثر توان خود ، این نکات تنظیم سیستم برای بازی را دنبال کنید .

1- سیستم خود را از گرد و غبار دور نگه دارید

1- سیستم خود را از گرد و غبار دور نگه دارید

بزرگترین مشکلی که بیشتر مردم در مورد سیستم آنها وجود دارد ، کمبود پول نیست بلکه زمان است . با گذشت سالها ، همه سیستم های شخصی کندتر می شوند . این که آیا این به دلیل نصب نرم افزارهای متعدد روی سیستم یا مشکلات سخت افزاری مانند گذشتن از تاریخ انقضا کاری ، بازی ها در نهایت کند می شوند و مانند گذشته استفاده نمی شوند .

برای اینکه سیستم خود را در شرایط اید آل نگه دارید ، لازم است تعمیر و نگهداری منظم را روی سیستم شخصی خود انجام دهید . مانند :

همچنین به روزرسانی درایورهای ویندوز ، به ویژه درایورهای گرافیکی ، بسیار حیاتی است. نصب جدیدترین نسخه های Nvidia یا AMD اغلب می تواند منجر به عملکرد بهتر بصری شود.

2- ویندوز را برای بازی بهینه کنید

ویندوز را در حداکثر قدرت خود قرار دهید

ویندوز 10 شامل بسیاری از ویژگی های سازگار با بازی است که شما باید بدانید که چگونه می توانید از آنها استفاده کنید . برای مثال حالت بازی ویندوز ، سیستم خود را برای بازی کردن بهینه سازی می کند . با این حال ، شما همچنین باید از تنظیماتی آگاه باشید که می تواند بازی شما را مختل کند ، برای فعال کردن حالت بازی ویندوز به تنظیمات ویندوز بروید ، سپس عبارت ” game mode ” را چستجو کنید و سپس گزینه ” game mode ” را فعال کنید .

راهنمای کامل ما را در مورد جزئیات بهینه سازی ویندوز 10 برای بازی مشاهده کنید . با فعال کردن این گزینه به شما نشان می دهد که چگونه می تواند ویندوز 10 از وقفه و استفاده برنامه های دیگر از منابع سیستم جلوگیری کنید تا به راحتی در ویندوز 10 به عملکرد بهتر بازی بپردازید .

همچنین بخوانید  آموزش عوض کردن رمز اوتلوک و هات میل ( Outlook ، Hotmail )

حتی اگر شما فقط برای بازی کردن از رایانه شخصی خود استفاده می کنید ، هنوز هم مهم است که اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل اصلی در بهترین حالت کار می کند. اگرچه موارد فوق جادویی کامپیوتر شما را به دستگاه بازی سوپاپ تبدیل نمی کند ، اما این اقدامات لازم برای کار دستگاه شما در شرایط اوج است.

ویندوز را در حداکثر قدرت خود قرار دهید

ویندوز را در حداکثر قدرت خود قرار دهید

سیستم ها معمولا به کم مصرف کردن برق اغلب در حالت ذخیره نیرو قرار دارند . برخی از گیمرها ادعا می کنند برای کارهایی سنگین گزینه حداکثر عملکرد “High Performance” را تنظیم می کنند ، در حالی که برخی دیگر با تغییر تنظیمات قدرت سیستم شخصی خود متوجه تفاوت عملکرد ویندوز نمی شوند .

برای فعال کردن حداکثر قدرت ویندوز ، عبارت ” Additional power settings ” را جستجو و انتخاب کنید .

اگر گزینه عملکرد بالا ” High Performance ” را مشاهده ، این مورد را انتخاب کنید . اگر در ویندوز شما این گزینه وجود ندارد ، از گزینه طرح قدرت جدید ” Create a power plan ” برای ایجاد یک طرح قدرت استفاده کنید .

این گزینه به سیستم شما اجازه می دهد تا با هزینه مصرف انرژی بالاتر و درجه حرارت بهتر عمل کند . به همین دلیل ، بهتر است این بهینه سازی ویندوز 10 را روی سیستم فعال کنید تا لپ تاپ ها .

3- مطمئن شوید که از سخت افزار مناسب برخوردار هستید

مطمئن شوید که از سخت افزار مناسب برخوردار هستید

اگر کاربر سیستم معمولی هستید ، احتمالاً تمایلی ندارید آنچه را که خراب نیست را برطرف کنید. با این حال ، برای علاقه مندان به سیستم های شخصی ، بخشی از سرگرم کننده ارتقاء سخت افزار سیستم شما برای رفع نیازهای شما است . سخت افزار هنگام تنظیم سیستم برای بازی شما بسیار مهم است .

به روز رسانی سخت افزار سیستم های شخصی به اشکال مختلفی ارائه می شود . برخی ساده و برخی پیچیده تر هستند . ما قبلاً چند نکته ساده درباره ارتقاء سخت افزار سیستم که باعث افزایش سرعت و عملکرد کامپیوتر می شود را ارائه کرده ایم .

هارد سیستم را به SSD ارتقا دهید

اگر یک گیمر جدید سیستم هستید ، ممکن است از این امر آگاه نباشید . هاردهای ذخیره سازی در دو نوع اصلی وجود دارد : هارد دیسک (HDD) و درایوهای حالت جامد (SSD) . هاردهای HDD نسبت به هاردهای SSD از سرعت کمتری برخوردار هستند همچنین پیشنهاد می کنم مقاله تفاوت هارد SSD با هارد HDD را مطالعه کنید .

اگر از هارد SSD در سیستم خود استفاده نمی کنید ، استفاده از هاردهای SSD بهترین گزینه برای ارتقاء و عملکرد بهتر سیستم برای گیمر ها است . این کار باعث افزایش کل سیستم از بوت شدن تا خاموش شدن می شود ، همچنین خواهید دید که بازی ها خیلی سریعتر اجرا می شوند .

همچنین بخوانید  چگونه با دستیار گوگل (Google Assistant) دستگاه را قفل یا قفل گوشی را باز کنیم؟

اضافه کردن حافظه رم اضافی

اضافه کردن حافظه رم اضافی

در مرحله بعد ، باید بررسی کنید که آیا از ظرفیت حافظه رم مادربرد خود نهایت استفاده را می کنید یا خیر. این یکی دیگر از راههای ساده و نسبتاً ارزان برای افزایش عملکرد بازی کامپیوتر شما است . حافظه رم به شما امکان می دهد پردازش های بیشتری را همزمان انجام دهید . اگر به اندازه کافی حافظه رم ندارید ، بازی های سنگین تر ممکن است به کندی اجرا شوند .

برخلاف هارد SSD ، ما نمی توانیم توصیه خاصی را در اینجا ارائه دهیم . این بدان دلیل است که همه مادربردها از همه حافظه رم پشتیبانی نمی کنند . قبل از تصمیم گیری برای دریافت رم ، باید مشخصات مادربرد خود را در دفترچه راهنما سیستم یا آنلاین بررسی کنید .

با این حال ، چند نکته کلی در مورد ارتقاء حافظه رم وجود دارد. حداقل حافظه رم برای بازی 8 گیگابایت رم است که باید بیشتر بازی ها را اجرا کند. اگر بازی های متعددی انجام می دهید و می خواهید یک سیستم قدرتمند داشته باشید 16 گیگابایت ایده خوبی است .

برای استفاده از اسلات های حافظه دو کاناله در اکثر رایانه های مدرن ، بهتر است از دو حافظه رم نسبت به یک حافظه رم استفاده کنید . بنابراین اگر می خواهید حافظه رم سیستم خود را به 16 گیگابایت رم ارتقا دهید ، باید به جای استفاده از یک حافظه رم 16 گیگابایتی ، دو تا رم 8 گیگابایتی خریداری کنید .

4- اورکلاک کردن را در نظر بگیرید

اورکلاک مدرن ساده ، ایمن و سریع است . اگرچه این یک روش مطمئن برای افزایش عملکرد سیستم برای بازی نیست (حتی در مورد نرم افزار اورکلاک هم مشکل نداریم) ، می توانید عملکرد هر یک از سخت افزار سیستم ای را به سمت بالا تقویت کنید ، اما اورکلاک چیست ؟

به خاطر داشته باشید که همه با اورکلاک کردن سیستم نتایج خوبی دریافت نمی کنند . با این حال به ندرت با اورکلاک کردن قطعات سیستم شاهده عملکرد بهتر برای انجام بازی مواجه خواهید شد . علاوه بر این ، امتحان کردن هزینه ای ندارد . همچنین ما پیشنهاد نمی کنیم که سخت افزار سیستم خود را اورکلاک کنید ، به این خاطر که با اورکلاک کردن باعث صدمه زدن به سخت افزار سیستم خود خواهید شد .

بازی خود را برای اجرا در کامپیوتر آماده کنید

با استفاده از این نکات برای بهینه سازی سیستم برای بازی ، مجبور نیستید از یک سیستم با حداکثر سخت افزار استفاده کنید تا از بازی لذت ببرید . رعایت نکات بالا مطمئناً مشکل شما را حل می کند ، اما در بسیاری موارد ، تعمیر و نگهداری اساسی نرم افزار می تواند به عملکرد بهتر دستگاه شما کمک کند . این نکات را عملی کنید و ببینید که بازی های مورد علاقه شما کمی بهتر شده اند یا خیر .

همچنین بخوانید  آموزش 4 روش فیلم‌برداری از نمایشگر ویندوز ( اسکرین رکوردر ویندوز )

همچنین پیشنهاد می کنم که مقاله افزایش سرعت هارد در ویندوز را مطالعه کنید . در آخر اگر به این نتیجه رسیدید که رایانه شخصی شما خیلی قدیمی است بهترین راه این است که قطعات سیستم خود را بروز کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *