تبلیغات

تبلیغات

چگونه فایل های EPUB را در ویندوز 10 باز کنیم ؟ آموزش باز کردن فایل EPUB در ویندوز 10

How-to-Open-EPUB-Files-on-Windows-10

مرورگر جدید مایکروسافت مبتنی بر Chromium پشتیبانی از فایل های EPUB eBook را کاهش می دهد . برای مشاهده فایل های EPUB در ویندوز 10 به یک برنامه خواننده EPUB جانبی نیاز دارید ، و گزینه های رایگان خوبی برای انتخاب وجود دارد ، با تک تیپ همراه باشید .

چه اتفاقی برای فایل های EPUB در مایکروسافت افتاد ؟

همیشه کمی عجیب بود که مایکروسافت اج از کتابهای الکترونیکی با فرمت EPUB پشتیبانی کرد . چرا مایکروسافت اج از کتابهای الکترونیکی پشتیبانی کرد اما موزیلا فایرفاکس ، گوگل کروم ، اپل سافاری و اینترنت اکسپلورر اینگونه نبودند ؟

پشتیبانی از فرمت EPUB به وضوح یک تصمیم استراتژیک برای مایکروسافت بود : مایکروسافت کتاب های الکترونیکی را در برنامه فروشگاه مایکروسافت به فروش می رساند ، و آن کتاب های الکترونیکی برای خواندن در مایکروسافت اج در ویندوز 10 در دسترس بودند . اگر این برای شما عجیب به نظر می رسید ، اما خوب بود .

بنابراین تعداد کمی از کاربران از مایکروسافت کتاب هایی خریداری کردند که این شرکت خوشحال است که همه را بازپرداخت می کند و کتاب های الکترونیکی را به طور کامل در ژوئیه 2019 حذف می کند .

اکنون که مایکروسافت از فروش کتاب های الکترونیکی خودداری کرده است ، این شرکت به وضوح هیچ نقشی در اجرای پشتیبانی از فایل های EPUB در مرورگر جدید مایکروسافت اج مبتنی بر Chromium نمی بیند . پس از نصب مرورگر اج جدید ، تا زمانی که برنامه ای را پشتیبانی نکند ، نمی توانید فایل های EPUB را در ویندوز 10 باز کنید.

استفاده از ابزارهای خواندن فایل EPUB در ویندوز 10

مایکروسافت توصیه می کند برنامه خواندن فایل EPUB را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید . البته بیشتر برنامه های عالی ویندوز موجود در آن برای دانلود در فروشگاه داخلی ویندوز 10 در دسترس نیست ، این شامل برنامه های اجرا EPUB است .

آیا یک برنامه باز کردن فایل های EPUB برای ویندوز می خواهید ؟ گزینه های بسیار خوبی در ادامه وجود دارد ، در اینجا برخی از آنها را امتحان کنید :

نرم افزار کالیبر یک برنامه کاربردی مدیریت رایگان کتاب منبع باز کتاب الکترونیکی است. این شامل پشتیبانی از کتابخوان کتاب برای فایل های EPUB و سایر قالب های محبوب کتاب است . همچنین می توانید یک مدیر مجموعه کتاب الکترونیکی ، ویژگی های ویرایش و موارد دیگر را پیدا کنید . کالیبر یک برنامه عالی است ، اما ویژگی های زیادی دارد و ممکن است شما چیزی ساده تر بخواهید .

برنامه Sumatra PDF عملاً برعکس است . این یک برنامه خواندن آسان و سبک است . سوماترا PDF با فرمت های EPUB و MOBI کتابهای الکترونیکی و همچنین PDF ، فایلهای XPS و حتی کتاب های کمیک با فرمت های CBZ و CBR پشتیبانی می کند . حتی می تواند از نسخه “قابل حمل” برنامه Sumatra استفاده کنید ، بنابراین می توانید آن را روی فلش یا در یک حساب ابری گوگل یا وان درایو قرار دهید و بدون نصب آن در سیستم ها آن را اجرا کنید .

همچنین بخوانید  نحوه فعال کردن حالت Low Data Mode در آیفون

افزونه خواندن فایل های EPUB در مرورگر کروم

اگر خواندن فایل های EPUB را در مرورگر خود ترجیح می دهید ، باید افزونه های مرورگر را امتحان کنید . افزونه EPUBReader را از فروشگاه وب گوگل کروم نصب کنید ، و هنگامی که روی آنها در وب کلیک می کنید ، فایلهای EPUB مانند PDF مستقیماً در مرورگر شما باز می شوند. همچنین می توانید فایلهای EPUB را از طریق سیستم خود در مرورگر خود باز کنید ، درست مثل اینکه می خواهید از مرورگر خود به عنوان PDF خوان خود استفاده کنید .

افزونه خواندن فایل های EPUB در مرورگر کروم

مایکروسافت اج نسخه جدید مبتنی بر گوگل کروم است ، بنابراین می توانید افزونه EPUBReader را در مایکروسافت اج نیز نصب کنید . راهی برای نصب برنامه های افزودنی از فروشگاه وب گوگل کورم در مایکروسافت اج وجود دارد .

با گذشت زمان ، افزونه های بیشتر باید در وب سایت Microsoft Edge Addons ظاهر شود ، و این آموزش ها را کمتر ضروری می کند .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *