آموزشآموزش سخت افزار

وای فای ۶E چیست ؟ و تفاوت وای فای ۶ ای با وای فای ۶ چیست ؟

سرانجام سخت افزار وای فای ۶ وارد بازار می شود، و بیشتر آن را در سال ۲۰۲۰ منتشر می شده است. اما مردم در حال صحبت کردن در مورد چیز جدید هستند :

وای فای ۶E ، قول کاهش بیشتر اختلالات وای فای را می دهد .

اما وای فای ۶E چیست ؟

وای فای ۶ و نسل های قبلی وای فای از باند های رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز استفاده می کنند . وای فای ۶E دستگاهی است که قابلیت کار با باند ۶ گیگاهرتزی را نیز دارد .

اما وای فای 6E چیست ؟

طیف فرکانس ۶ گیگاهرتزی باید به طور مشابه با وای فای ۶ بیش از ۵ گیگاهرتز کار کند اما کانال های غیر همپوشانی دیگری نیز ارائه می دهد . همانطور که اتحاد وای فای می گوید ، وای فای ۶ ای امکان ۱۴ کانال ۸۰ مگاهرتزی اضافی و ۷ کانال ۱۶۰ مگاهرتزی اضافی را فراهم می کند ، که شبکه ها همچنان در حال کار هستند .

تمام دستگاه های ارتباطی با طیف ۶ گیگاهرتزی نیز دستگاه های وای فای ۶ خواهند بود . هیچ دستگاه قدیمی دیگری وجود نخواهد داشت که از استانداردهایی مانند وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) استفاده کند . همه دستگاه های موجود در کانال های ۶ گیگاهرتزی به همان زبان صحبت می کنند و می توانند از ویژگی های جدید احتقان وای فای ۶ استفاده کنند .

به عبارت دیگر ، وای فای ۶E دارای وای فای ۶ (همچنین با عنوان ۸۰۲.۱۱ax شناخته می شود) بیش از ۶ گیگاهرتز است .

وای فای ۶E در آژانس های نظارتی منتظر است

اگر فرکانس ۶ گیگاهرتز بسیار مفید است ، چرا در استانداردهای وای فای موجود قبلاً از آن استفاده نکردید ؟ خوب ، آنها نمی توانند آژانس های نظارتی اجازه نمی دهند وای فای از باند ۶ گیگاهرتزی استفاده کند ، در عوض آن را برای اهداف دیگر رزرو می کند.

در اکتبر سال ۲۰۱۸ ، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده پیشنهاد ارائه طیف ۶ گیگاهرتزی برای وای فای و دیگر موارد استفاده “بدون مجوز” را ارائه داد . این تغییر واقعاً از ژانویه سال ۲۰۲۰ به سر نمی برد ، بنابراین دستگاه های Wi-Fi 6E هنوز نمی توانند در ایالات متحده راه اندازی شوند . با این حال ، Ajit Pai رئیس FCC می گوید FCC قصد دارد این طیف را برای وای فای و سایر خدمات بدون مجوز ارائه کنیم .

همچنین بخوانید  چرا ویندوز فایل ها را به عنوان ویروس پاک میکند؟ اعتماد سازی فایل ها در ویندوز دیفندر

اعلامیه متحدین وای فای قبل از CES 2020 از وای فای ۶E این امر را اذعان می کند ، با اشاره به وای فای ۶ گیگاهرتز به عنوان “بخش مهمی از طیف های بدون مجوز که ممکن است به زودی توسط تنظیم کننده ها در سرتاسر جهان در دسترس قرار گیرند .

سخت افزار وای فای ۶E چه زمانی عرضه خواهد شد ؟

اتحاد وای فای همچنین می گوید که “دستگاه های وای فای ۶E به دنبال مصوبات تنظیم کننده ۶ گیگاهرتز به سرعت در دسترس خواهند بود . “

به نظر می رسد که این صنعت برای تنظیم کننده ها وای فای ۶ مشتاق هستند . در طول کنفرانس CES 2020 ، شرکت Broadcom اعلام کرد تراشه چندین محصول که برای سیستم ها است که تولید کنندگان روتر می توانند با قابلیت ایجاد نقاط دسترسی وای فای ۶E خریداری کنند .

با این حال ، با وجود همه هیجان و علاقه ، هنوز هیچ جدول زمانی رسمی برای زمانی که تنظیم کننده ها طیف را برای استفاده بدون مجوز از وای فای ۶ ای در دسترس قرار دهند ، وجود ندارد . سخت افزار به زودی پس از تغییر مقررات در دسترس خواهد بود ، اما هنوز مشخص نیست چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد ، وای فای ۶E تاریخ انتشار ندارد.

وای فای ۶ گیگاهرتز به دستگاه های جدید نیاز دارد

وای فای 6 گیگاهرتز به دستگاه های جدید نیاز دارد

دستگاه های وای فای ۶E با استانداردهای وای فای ۶ و نسخه های قبلی وای فای سازگار خواهند بود . اما برای استفاده از آن کانال های ۶ گیگاهرتزی جدید در وای فای ۶E ، باید از دستگاه هایی استفاده کنید که آن را پشتیبانی می کنند . به عبارت دیگر ، شما فقط می توانید وای فای ۶E را همزمان با جفت کردن یک سرویس گیرنده مجهز به وای فای ۶E (مانند لپ تاپ یا تلفن هوشمند) و یک نقطه دسترسی وای فای ۶E فعال کنید .

به عنوان مثال ، حتی اگر یک دسته از دستگاه های وای فای ۶ و مودم وای فای ۶E را فعال کنید ، هیچ یک از دستگاه های شما از طریق وای فای ۶E ارتباط برقرار نمی کنند . همه آنها از وای فای ۶ در کانالهای معمولی ۵ گیگاهرتز یا ۲.۴ گیگاهرتز استفاده می کنند.

منتظر وای فای ۶E نباشید …

در فن آوری ، همیشه چیز جدیدی در افق وجود دارد . وای فای در حال حاضر ، وای فای ۶E است . برخی از دستگاه های شامل وای فای ۶ مانند مودم یا روتر ، لپ تاپ ، تلفن های هوشمند در حال حاضر برای فروش هستند . وای فای ۶ از نظر سرعت یک ارتقاء شدید نیست ، اما باعث می شود وای فای سریعتر به همراه تراکم بی سیم کمتر و حتی ممکن است عمر باتری برای دستگاه های شما بیشتر شود .

همچنین بخوانید  چگونه مشکل صفحه سیاه هنگام بازی در ویندوز 10 را بر طرف کنیم

در همین حال ، وای فای ۶E هنوز عرضه نشده است . مهلت مشخصی برای تغییر مقررات وجود ندارد و این وسیله را قادر می سازد وارد بازار شود . حتی بعد از خرید دستگاههای دارای قابلیت وای فای ۶E ، سود اصلی از طریق افزایش کانال های بی سیم کاهش می یابد . این یک هدف بلند مدت است ، اما اگر فکر می کنید به وای فای ۶ بروز رسانی کنید ، به نظر ما فعلا ارزش آن را ندارد .

برای خرید وای فای ۶ عجله نکنید

مطمئناً ، الزاما نیازی به اتمام و خرید روتر جدید مجهز به وای فای ۶ امروز ندارید . بیشتر دستگاه های شما احتمالاً هنوز از وای فای ۶ پشتیبانی نمی کنند .

به عنوان مثال ، مدل های آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو اپل از وای فای ۶ پشتیبانی می کنند ، اما مدل های قدیمی آیفون اینگونه نیستند . حتی مدل های جدید مک بوک پرو ۲۰۱۹ اپل که در پایان سال ۲۰۱۹ منتشر شده اند ، پشتیبانی وای فای ۶ را نیز شامل نمی شوند .

تلفن های جدید پرچمدار سامسونگ مانند گلکسی اس ۱۰ دارای سخت افزار وای فای ۶ هستند ، اما بیشتر تلفن های اندرویدی اینگونه نیستند . فقط تعداد معدودی از لپ تاپ ها از وای فای ۶ پشتیبانی می کنند . این روزهای اولیه برای وای فای ۶ است .

شانس خوبی وجود دارد که طی چند سال آینده دستگاه های جدیدی که خریداری می کنید وای فای نسخه ۶ به طور فزاینده ای بدست آورند . اما شما احتمالاً وای فای ۶E را در آن دستگاه ها دریافت نخواهید کرد ، فقط وای فای ۶ . در صورتی که وای فای ۶E عالی به نظر می رسد ، اما هنوز در حال عرضه نیست .

توجه داشته باشید که باند ۶ گیگاهرتزی در وای فای ۶E با باند ۶۰ گیگاهرتزی تفاوت دارد . ۶ گیگاهرتز وای فای ۶E به طور مشابه با وای فای ۵ گیگاهرتز کار می کند ، در حالی که ۶۰ گیگاهرتز برای سرعت انتقال سریعتر داده در مسافت های کوتاه تر ایده آل است .

امین نوری

امیدوارم از مطالب سایت استفاده کنید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا