تبلیغات

تبلیغات

Android One یا اندروید یک چیست ؟ همه چیز در مورد اندروید وان

What-is-Android-One

اندروید وان در ابتدا ابتکاری برای ورود تلفن های اندرویدی کم هزینه به کشورهای در حال توسعه بود. با این حال ، گوگل مسیرها را تغییر داده است ، و اندروید One را به برنامه ای متمرکز و پر کاربر تبدیل کرده تا دستگاه های بیشتری را برای اندروید به بازار عرضه کند .

اندروید وان چه بود : تاریخچه اندروید One

اندروید One به عنوان ابتکاری برای انتشار تلفن های هوشمند کاربردی ، عملی و قابل استفاده برای بازارهای نوظهور ایجاد شد . این یک تلفیق سخت افزاری و نرم افزاری است که از ارزان ترین قیمت دستگاه و همراه با نرم افزاری که توسط گوگل عرضه و به روز شده است ، طراحی شده است .

گوگل مشخصات عمومی سخت افزار مورد استفاده سازندگان را در دستگاه های اندروید One را مشخص کرده است ، بنابراین بیشتر دستگاه های اولیه دارای سخت افزار های یکسان اصلی هستند :

  • یک پردازنده چهار هسته ای MediaTek و توان 1.3 گیگاهرتز
  • 1 گیگابایت حافظه رم
  • 4 تا 8 گیگابایت حافظه داخلی
  • رزولوشن صفحه 480 در 854

خارج از نیاز سخت افزاری ، سازندگان نیز باید قوانین خاصی را برای نرم افزار رعایت می کردند : تلفن ها مجبور بودند سیستم عامل اندروید اصلاح نشده را اجرا کرده و به روز رسانی های امنیتی منظم را دریافت کنند. اما از آنجا که به روزرسانی ها توسط گوگل کنترل می شدند ، شرط دوم برای تولید کننده واقعاً مسئله ای نبود .

ایده کلی برای اندروید One در ابتدا این بود : تلفن های کم هزینه برای بازارهای در حال ظهور که اندرویدی سهام داشتند و روی امنیت تمرکز داشتند . اما بعد این ایده تکامل یافت.

بیشتر بدانید :

گوگل به تمامی برنامه های شما گوش می دهد و ضبط می کند

اندروید وان در حال حاظر چیست ؟

اندروید وان در حال حاظر چیست ؟

امروز ، اندروید One فقط برای بازارهای در حال شروع نیست و فقط به سخت افزار کم مصرف محدود نمی شود . فلسفه اصلی نرم افزار هنوز وجود دارد : به روزرسانی های امنیتی اندرویدی هنوز جزئی از گوشی های اندرویدی One هستند . و ، تقریباً مانند تلفن های پیکسل ، هر تلفن اندروید وان تضمین شده است که حداقل دو سال به روزرسانی سیستم عامل را مستقیماً از گوگل دریافت کند .

تفاوت اصلی اکنون این است که تولید کنندگان محدود به سخت افزار کم مصرف و طراحی های اساسی برای این دستگاه ها نیستند . درعوض ، آنها قادر به ساختن آنها به عنوان دلخواه خود ، بدون محدودیت های طراحی و سخت افزار هستند . موتورلا Moto X4 اندروید One در اینجا مثال بسیار خوبی است .

همچنین بخوانید  آموزش نصب ماشین مجازی VMware workstation (قسمت اول)

اما در نتیجه ، این بدان معناست که این گوشی ها دیگر در دسته بندی گوشی های ارزان نیستند که قبلاً وجود داشته اند . از 250 تا 400 دلار (و بالاتر) ، آنها هنوز هم مقرون به صرفه تر از بیشتر گوشی های پرچمدار هستند ، اما با این حال بسیار گران تر از دستگاه های اولیه اندروید One .

به عبارت ساده : اندروید وان را می توان با یک برنامه Nexus مدرن تشبیه کرد ، اما منحصراً در نرم افزار تعریف شده است . دقیقاً مانند دستگاه های Nexus سال گذشته است ، آنها اندروید را اجرا می کنند و توسط گوگل به روزرسانی می شوند .

در روزهای ابتدایی خود ، برنامه Nexus از یک فلسفه بسیار مشابه استفاده می کرد: گوشی هایی با قیمت مناسب که توسط گوگل نگهداری می شود. تفاوت اصلی با اندروید One در این است که گوگل سخت افزار را طراحی نمی کند .

پیشنهادی :

اکنون در نتایج گوگل لوگو سایت ها را هم مشاهده می کنید

اما گوشی های کم هزینه با بازارهای جدید چه می کنند ؟

گوگل فراموش نکرده است که چه کاری را با اندروید وان انجام دهد ، بنابراین یک برنامه دیگر عرضه کرد : Android Go . اندروید Go به جای داشتن هرگونه نیاز سخت افزاری ، صرفاً روی نرم افزار متمرکز است . این سیستم عامل اندروید Oreo است و برای سخت افزار کم قدرت و کم هزینه بهینه شده است .

اما گوشی های کم هزینه با بازارهای جدید چه می کنند ؟

در حالت فعلی ، اندروید Go از نسخه اصلاح شده Oreo استفاده می کند که به خوبی در ابتدایی ترین سخت افزار اجرا شده است ، کوچکتر است (تقریبا نیمی از اطلاعات فعلی ) و سریعتر . گوگل همچنین مجموعه ای از برنامه ها را برای همراهی با اندروید گو از جمله YouTube Go ، Files Go و چند مورد دیگر طراحی کرده است .

همه چیز در مورد بهینه سازی این تجربه در زمینه سخت افزار است که در غیر این صورت با نسخه استاندارد اندروید و برنامه های اصلی آن عملکرد ضعیفی خواهد داشت . در اینجا ایده ای است که باعث ایجاد حس زیادی می شود: به جای تعیین حداکثر مشخصات سخت افزاری ، نرم افزار را بهینه سازی می کنند تا با حداقل سخت افزار بهترین عملکرد را ارائه دهد .

اما گوشی های کم هزینه با بازارهای جدید چه می کنند ؟

سپس به تولید کنندگان اجازه دهید تصمیم بگیرند که این به چه معنی است . نتیجه نهایی در نهایت به نتیجه خواهد رسید – به عنوان مثال اولین تلفن اندروید Go موجود در آمریکا ZTE Tempo Go با قیمت 80 دلار است. هشتاد دلار برای یک تلفن هوشمند . و از آنجا که این نرم افزار کاملاً بهینه شده است تا بتواند روی سخت افزار بسیار محدود اجرا شود ، باید یک تجربه مناسب و قابل استفاده را ارائه دهد .

همچنین بخوانید  با کلیدهای ترکیبی ویندوز (شورتکات یا میانبر) صفحه کلید آشنا شوید

در حالی که اندروید One با یک هدف دیگر شروع به کار کرد ، برنامه فعلی یک برنامه هوشمند است. ایجاد تلفن های بیشتر اندرویدی که توسط گوگل به روز اجرا می شوند ایده خارق العاده ای است . و تولد اندروید Go برای بازارهای در حال رشد حس بسیار بیشتری می کنند ، نسخه ویژه اندروید که فقط برای گوشی های ارزان تر ساخته شده است یک استراتژی درخشان .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *