تبلیغات

تبلیغات

برندگان گلدن گلوب 2020 معرفی شدند

golden-globes-2020

معرفی بهترین نامزدهای گلدن گلوب 2020

نامزدهای گلدن گلوب 2020 اواخر آذر ماه به‌صورت رسمی معرفی شدند. گلدن گلوب 2020 هفتادو هفتمین دوره از جوایز سینمایی و تلویزیونی بود که بامداد امروز، یعنی 16 دی ماه با اجرای Ricky Gervais برگزار شد و برندگان آن که به عقیده بسیاری بهترین‌های فیلم و سریال در سال جاری هستند، اعلام شدند. در ادامه با هم نگاهی خواهیم انداخت به لیست کامل برندگان گلدن گلوب 2020 . با تک تیپ همراه باشید.

بهترین فیلم درام : 1917

بهترین فیلم درام : 1917

۱۹۱۷ یک فیلم انگلیسی در ژانر حماسی جنگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سم مندس است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. مندس، فیلم‌نامه این فیلم را با همراهی کریستی ویلسون و با الهام از خاطره‌ای که پدربزرگش برای او تعریف کرده بود، به رشته تحریر درآورده است. داستان فیلم در بهار سال ۱۹۱۷ و در طی جنگ جهانی اول در شمال فرانسه رقم می‌خورد.

بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: روزی روزگاری در هالیوود

فیلم روزی روزگاری در هالیوود

روزی روزگاری در هالیوود یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. لئوناردو دیکاپریو، برد پیت، مارگو رابی و آل پاچینو ستارگان فیلم هستند. فیلم روزی روزگاری در هالیوود ، نهمین فیلم بلند تارانتینو است و داستان آن در سال ۱۹۶۹ و شهر لس آنجلس رخ می‌دهد و ماجرای یک بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون را دنبال می‌کند که به همراه بدلکار خود، کلیف بوث در جستجوی راهی برای موفقیت در هالیوود هستند.

بهترین فیلم خارجی زبان: انگل

بهترین فیلم خارجی زبان: انگل

انگل فیلمی محصول کره جنوبی در ژانر درام کمدی سیاه به نویسندگی و کارگردانی یونگ جون هو است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به سونگ کانگ هو، لی سون کیون، اشاره کرد. این فیلم در بخش اصلی جشنواره کن 2019 حضور داشت و برنده  نخل طلایی جشنواره شد. فیلم انگل 2019 برای نخستین‌بار، نامزد جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در هفتادو هفتمین مراسم گلدن گلوب در سال 2020 میلادی شده است.

سونگ کانگ-هو بخاطر بازی در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. انگل شانس زیادی برای دریافت چندین جایزه از آکادمی اسکار از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم، بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان و بهترین بازیگر نقش اول مرد را دارد. انگل در کنار فیلم‌های جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی و خاطرات قتل ساخته بونگ جون-هو از محبوب‌ترین فیلم‌های غیر انگلیسی زبان سده 21 میلادی است.

بهترین انیمیشن بلند: لینک گمشده

بهترین انیمیشن بلند: لینک گمشده

لینک گمشده یک انیمیشن استاپ موشن در سبک کمدی و ماجراجویی به کارگردانی کریس باتلر است که در ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ منتشر شد. در در ۵ ژانویه ۲۰۲۰ در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب، این فیلم پویانمایی برنده گوی زرین بهترین انمیشینسال گردید.

همچنین بخوانید  نقد فیلم Everybody Knows - همه می دانند با کارگردانی اصغر فرهادی

بهترین سریال درام: وراثت

بهترین سریال درام: وراثت

وراثت مجموعه تلویزیونی کمدی – درام آمریکایی، اثر جسی آرمسترانگ و محصول شبکه HBO است که اولین قسمت از آن در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ از این شبکه پخش شد. این سریال حول محور خانواده روی می‌گردد؛ خانوادهٔ از هم پاشیده‌ای که مالک یک امپراتوری رسانه‌ای هستند و با توجه به وضعیت نامشخص سلامت پدرسالار خانواده‌شان، لوگان روی، بر سر کنترل شرکت در کشمکش قرار دارند.

بهترین مینی سریال یا فیلم درام تلویزیونی: چرنوبیل

نقد کامل کل سریال چرنوبیل (تمام قسمتها)

یک مینی سریال تلویزیونی پنج‌قسمتی بریتانیایی-آمریکایی در ژانر درام – تاریخی است. نویسنده و خالق مجموعه کریگ مازن و کارگردان آن یوهان رنگ است. سریال چرنوبیل تولید مشترک شبکهٔ کابلی آمریکایی HBO و شبکه تلویزیونی بریتانیایی اسکای است؛ این مجموعه در ۶ مه ۲۰۱۹ در ایالات متحده و در ۷ مه ۲۰۱۹ در بریتانیا به نمایش درآمد و در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ به پایان رسید. این سریال فاجعه هسته ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین و تلاش‌های پاک‌سازی بی‌سابقه‌ای که به دنبال آن رخ داد را به تصویر می‌کشد.

چرنوبیل در ۷۱امین دوره مراسم جوایز امی موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش های مختلف از جمله بهترین مینی سریال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *