GG یعنی چی ؟ و چرا گیمر ها از کلمه gg استفاده می کنند ؟

اگر زیاد اهل بازی های آنلاین نیستید ، ممکن است برای اولین بار در رسانه های اجتماعی یا از دوستان دوست گیمر عبارت “GG” را شنیده باشید . اما این کلمه gg به چه معنی است و چرا از آن استفاده می کنند ، با تک تیپ همراه باشید .

GG یعنی “Good Game” یا “بازی خوب”

GG به معنی “good game” است . در بازی های رقابتی چند نفره ، از کلمه GG به عنوان علامت استفاده می شود و تصدیق می کند که هنگام بازی با حریفان خود زیاد وقت برای تلف کردن از دست ندهید . برای بسیاری از گیمر ها ، این کار معمولی است که در پایان هر مسابقه کلمه GG را در چت تایپ می کنند . شبیه به یک دست دادن در پایان یک رویداد ورزشی است .

عمل گفتن GG از اواخر دهه 90 تا اوایل 2000 میلادی شروع شد . از آنجا که بازی های رقابتی آنلاین چند نفره مانند کالاف دیوتی موبایل ، بازی فورتنایت محبوبیت خود را به دست آوردند ، زبان اینترنت نیز شکل گرفت. گفتن GG به حریفان خود در پایان بازی بخشی از آداب و معیار مناسب در این بازی ها شد .

با این حال ، همیشه از GG مثبت استفاده نمی شود. استفاده از GG قبل از اتمام بازی “رفتار بد” در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال ، ارسال پیام GG قبل از پیروزی در مسابقه ، احساس اطمینان بیش از حد نسبت به نتیجه بازی خواهید داشت . به خصوص شرم آور است که اگر در آخر بازی بازنده باشید . از تایپ کردن در GG قبل از پایان مسابقه خودداری کنید.

GGWP و عبارات دیگر

چندین عبارت دیگر مانند GG وجود دارد که قابل استفاده است . معمولاً عبارت GGWP را هم استفاده می کنند که به معنی ” بازی خوب بود ، خوب بازی کردید” یا ” good game, well played ” گفته می شود که حریف در طول مسابقه کار خوبی انجام داده است ، به خصوص اگر آنها بتوانند بازی را برنده شوند . این برخلاف عبارت GLHF است ، به معنای “موفق باشید ، و لذت ببرید” یا ” good luck, have fun ” ، که در ابتدای مسابقه گفته می شود.

یکی دیگر از کلمات مشابه GGZ کلمه GGEZ است که به معنای “بازی خوب و آسانی بود” یا ” good game, easy ” . با این حال ، این رفتار بد محسوب می شود.

GGEZ بیشتر توسط تیم برنده یا تیم بازنده به طعنه استفاده می شود. هنگامی که توسط تیم برنده استفاده می شود ، به طور کلی در پایان یک مسابقه طولانی و دشوار است که می توانست به هر شکلی پیش برود. هنگامی که از طرف بازنده استفاده می شود ، معمولاً بعد از یک بازی شکست خورده به صورت غیرمستقیم از برندگان تعریف می کند.

استفاده از GG در زندگی واقعی

GG و بسیاری از کلمات اختصاری محبوب اینترنتی ، در استفاده واقعی از زندگی نیز گذر کرده است . این کلمات در مکالمات خارج از بازی های ویدیویی بسیار استفاده می شود . اگر شما و یک دوست در یک مسابقه ورزشی شرط بندی کنید یا بازی دوستانه بسکتبال یک بر یک را انجام دهید ، می توانید کلمه GG را بعداً بگویید .

هم GGEZ و هم GGWP در زمینه های غیر رقابتی نیز قابل استفاده هستند. اگر چیزی ساده تر از حد انتظار باشد ، مانند اگر شما تست را بدون مطالعه برای آن انجام دهید ، می توانید GGEZ بگویید .

نحوه استفاده از GG

اگر یک بازی آنلاین انجام می دهید ، گفتن GG یک راه مؤدبانه و آسان برای به اتمام رساندن بازی با یادداشت خوب است . شما همچنین می توانید از طریق روش های گوناگون از آن در زندگی واقعی استفاده کنید.

در اینجا چند روش مناسب برای استفاده از GG آورده شده است:

  • هر مسابقه ای : GG
  • آرزوی موفقیت برای کسی : GLHF