تبلیغات

تبلیغات

گوگل به تمامی برنامه های شما گوش می دهد و ضبط می کند

Google-and-recording-on-apps

گوگل می گوید تعامل با دستگاه های متصل مانند بلندگو Google Home فقط زمانی که کلمات فعال کردن دستیار گوگل را مانند ” Hey, Google ” یا “OK ، Google” را استفاده کنید ، ضبط می کند .

اما هنگامی که از بسیاری از برنامه های گوشی های هوشمند برای جستجوی صوتی استفاده می کنید ، یا حتی گوگل را روی دسکتاپ با دستورات صوتی قرار می دهید ، در واقع می تواند هر کلمه ای را که به آن می گویید ضبط کنید ، حتی اگر دستیار گوگل را فعال نکنید.

بیشتر بدانید :

GHDB یا گوگل هکینگ (Google Hacking Database) چیست؟
گوگل در رابطه با ردیابی اطلاعات توضیح می دهد

مورد مهم این است که برای برقراری ارتباط با دستیار گوگل باید روی میکروفون موجود در برنامه ها کلیک کنید و بعد از فعال شدن عبارت ” Hey, Google, find restaurants near me ” (رستوران های نزدیک من را پیدا کن) را بگوید پس از گفتن گوگل شروع به رونویسی از مکالمات شما ، کلمه به کلمه و ذخیره دستورات خود به صورت متنی و صوتی می کند .

گوگل در رابطه با ردیابی اطلاعات توضیح می دهد

غول جستجو گوگل هر حرف و کلمه ای را که در مرورگر گوگل کروم تایپ می شود ، یادداشت می کند و هر وب سایتی که بازدید می کند ، مگر اینکه در “حالت ناشناس” استفاده کنید . ( البته به یاد داشته باشید ، ناشناس به معنای نامرئی بودن نیست . )

چگونه ردیابی صوتی پذیرفته می شود؟ وقتی حساب گوگل خود را تنظیم می کنید ، از شما می خواهد ” opt in ” اجازه دهید گوگل ضبط های ویدیویی و صوتی شما را ردیابی کند.

گوگل در رابطه با ردیابی اطلاعات توضیح می دهد

گوگل گفته است که این کار را برای بهبود عملکرد دستیار گوگل انجام می دهد. گوگل آنقدر درگیر ردیابی ما است که وقتی ما شروع به گفتن یک عبارت ساده با صدای بلند در برنامه گوگل اسیستنت در گوشی بکنیم ، گوگل هر کلمه ای را رونویسی می کند .

ما دوباره با استفاده از میکروفون موجود در وب کم در اپل مک بوک پرو و درگوگل پیکسل 4 و در نسخه وب گوگل دوباره سعی کردیم و نتایج به طرز چشمگیری مشابه بود ، هر بار ضبط می شدیم.

در پاسخ ، گوگل می گوید تنها هنگامی که میکروفن دستیار گوگل را فعال می کنید ، ضبط آغاز می شود . دستیار گوگل مجبور است “ضبط صدا” را در حساب شما ذخیره کنند .

گوگل برای اینکه شما را با این امر راضی کند ، از شما می خواهد که از برخی از ویژگی های خاص ، استفاده کنید .

همچنین بخوانید  هرآنچه از نمایشگاه MWC 2019 انتظار داریم ، رویداد جهانی موبایل 2019

به عنوان مثال ، گوگل مپ دارای خدماتی به نام “مسابقه” است که رستوران ها را بر اساس تجربیات و سلیقه های گذشته شما پیشنهاد می کند . اگر روی آن کلیک کنید ، گوگل شما را به تنظیمات می فرستد تا ردیابی سابقه موقعیت مکانی را اجازه دهید .

دلیل گوش و ضبط کردن اطلاعات

گوگل می گوید ضبط کردن برای بهبود سیستم های گفتاری استفاده می شود : “می توانید به گوگل اجازه دهید ضبط صدا و سایر صوت های شما را انجام دهد تا تجربیات شخصی شده تری را از طریق سرویس های گوگل به شما ارائه دهد و فناوری های گفتاری را برای شما و همه بهبود بخشد .”

در قدم بلند خود برای انتخاب کاربران برای ردیابی صوتی ، به کاربران می گوید در صورت عدم پذیرش ردیابی صوتی ، بر خلاف “کامل” که به وب نیاز دارد ، فقط یک تجربه “محدود” را با برنامه دریافت می کنند ، برنامه ، فعالیت صوتی و صوتی برای ردیابی یادآوری تقویم ، پرواز و موارد دیگر .

تجربه دستیار گوگل “محدود به مواردی مانند نتایج وب ، شوخی ها و اطلاعات محلی خواهد بود “.

لغو دسترسی گوگل در ضبط کردن اطلاعات

برای انصراف از ردیابی صوتی گوگل ، با کلیک روی آیکون شما در سمت راست بالای صفحه یا برنامه ، به تنظیمات حساب Google خود بروید.

  • روی ” Manage your Google account ” کلیک کنید.
  • به بخش ” Data and Personalization ” بروید .
  • سپس در بخش ” Activity Controls ” ، گزینه ” Web and App Activity ” را انتخاب کنید .
  • تیک گزینه ” Include Voice and Audio recordings ” را بردازید .

گوگل یک پنجره پاپ آپ به شما نشان می دهد که از شما تجدید نظر کند ، و گفت که انجام این کار “ممکن است تجربیات شخصی شما را محدود کند”.

گوگل در رابطه با ردیابی اطلاعات توضیح می دهد

هنگامی که مکث کردید ، گوگل به شما یادآوری می کند که تمام رکوردهایی که قبلاً روی شما ساخته شده اند ذخیره شده اند. اگر می خواهید آنها را از سرورهایشان پاک کنید ، باید وارد شوید و به صورت دستی آنها را حذف کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *