تبلیغات

تبلیغات

معرفی ترمینال راه آهن تهران

معرفی-ترمینال-راه-آهن-تهران

یکی از مهم ترین مسیرهای تهران در زمینه حمل و نقل و جابجایی، ایستگاه راه آهن تهران است. شاید پس از خواندنش کمی تعجب کنید! اما درست همینطور است. ایستگاه راه آهن تهران در سال 1306 راه اندازی شد و اکنون جزء یکی از با ارزش ترین درگاه های حمل و نقل مسافربری در تهران می باشد. این ایستگاه در خیابانی با همین نام قرار دارد. ما امروز قصد داریم تا در این مطلب از سایت مستر بلیط به معرفی این ایستگاه بزرگ و معروف بپردازیم.

اگر بخواهیم نشانی دقیق ایستگاه راه آهن تهران را بگوییم تا مسیر دسترسی شما راحت تر شود باید اینگونه بگوییم: برای رفتن به این ایستگاه باید خودتان را به جنوبی ترین ضلع خیابان ولیعصر برسانید و اکنون می توانید میدان راه آهن را در که در مجاورش ایستگاه راه آهن هم قرار گرفته را تماشا کنید. قدمت این پایانه ریلی حدود 90 سال است و از همان 90 سال پیش تا به حال در حال خدمت رسانی به مردم می باشد. مردم تهران خصوصا آن هایی که دیگر سن و سالی ازشان گذشته است خاطرات زیادی با این ایستگاه دارند چه اشک ها و لبخندها که در این جا صورت گرفته است! خود تهرانی ها حداقل یکبار هم گذرشان به این ترمینال ریلی افتاده است و بی شک اگر شماهم با خرید بلیط قطار تهران به این شهر سفر کرده باشید گذرتان به این ایستگاه محبوب خورده است. در ادامه با ما همراه باشید تا چیزهای بیشتری از این ایستگاه کهن سال برای تان تعریف کنیم.

تاریخچه ایستگاه راه آهن تهران

تاریخچه ایستگاه راه آهن تهران

این ایستگاه متعلق به دوره حکومت پهلوی است و به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شد. دقیقا در سال 1306 بود آن هم در اواسط مهرما یعنی 23 مهر ماه که رضا شاه پلهوی به این مکان آمد و کلنگ افتتاحیه ایستگاه را به زمین زد. اما داستان ساخت و ساز این ایستگاه ریلی حدودا از 3 سال قبل شروع شده بود! در آن زمان هیچگونه خط راه آهنی در کشورمان وجود نداشت به همین خاطر بر اساس تصمیمات مسئولین مالیاتی بر روی قند و شکر وضع کردند و توانستند با درآمد آن هزینه اولیه برای ساخت این راه آهن را تامین نمایند و 3 سال بعد یعنی در سال 1305 در مجلس لایجه ساخت اولین راه آهن در ایران به تصویب دولت رسید. متاسفانه 14 سال که از این ماجرا گذشت جنگ جهانی دوم شروع شد و راه آهن تهران تبدیل به محلی برای انبار تجهیزات نظامی و جابجایی نیروها شد. حدودا در دهه 40 ایران باز هم به اوج خود در زمینه رشد اقتصادی رسید و توانست یک خط راه آهن دیگر در مسیر تبریز به مشهد احداث نماید. سرانجام اینگونه شد که راه آهن تهران در مسیر مهم ترین قسمت های کشور فعالیت کرد و از ان سال ها تا به امروز این ایستگاه به عنوان یکی از مهم ترین ایستگاه های راه آهن ایران فعالیت می کند.

همچنین بخوانید  نکات مهم پیش از خرید ردیاب خودرو از زبان رادار!

آشنایی با ساختمان ایستگاه و میدان راه آهن

آشنایی با ساختمان ایستگاه و میدان راه آهن

این ایستگاه زمانی که احداث شد، درست در بیرون از دروازه گمرک قرار داشت و به همین خاطر مسیر دسترسی مردم را کمی سخت تر می کرد. پس از مدتی مسئولین به فکر افتادند که مسیر را برای رفاه حال مسافرین راحت تر کنند به همین دلیل تصمیم گرفتند که یک میدان و خیابان بزرگ برای آن بسازند و پس از اینکه ساخت و سازش تمام شد همان نام را بر رویش گذاشتند. بعد از گذشت سال ها به مراتب خطوط راه آهن تهران پر تردد تر شد و گسترش بیشتری یافت، به همین خاطر محله های اطراف ایستگاه هم بزرگ  و بزرگ تر شدند، چراکه اکثر کارمندان راه آهن در نزدیکی ایستگاه سکونت داشتند. اکنون میدان راه آهن 60 ساله است و ساختمان راه آهن هم 90 ساله. در طول گذشت این سال ها این دو تغییر چندانی نداشته اند، و تنها ساختمان راه اهئ چند باری مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این مجموعه که شامل ساختمان و میدان راه آهن می شود توسط برترین معماران و طراحان ایرانی ساخته شده است و به دلیل قدمت و معماری با شکوهی که دارد اکنون به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت جهانی رسیده است.

مسیرهای دسترسی به ایستگاه راه آهن تهران + نشانی

مسیرهای دسترسی به ایستگاه راه آهن تهران + نشانی

میدان راه آهن تهران همانطور که گفتیم یکی از قدیمی ترین میدان های تهران است در نزدیکی سه خیابان مهم تهران یعنی ولیعصر، شوش و کارگر قرار دارد. میدان راه آهن در ضلع جنوبی تهران واقع شده است و خیابان ولیعصر در ابتدای آن قرار گرفته است. اما این خیابان از ضلع شمالی یک طرفه می شود و هیچ راه دسترسی برای رسیدن به ایستگاه وجود ندارد به همین خاطر خیابان شوش و کارگر دو خیابان مهم برای دسترسی به مسیر ایستگاه هستند. یکی از طویل ترین خیابان های تهران، خیابان کارگر است. این خیابان میدان راه آهن را به دیگر مسیرهایی همچون انقلاب، حر و پاستور منتهی می کند و تا ضلع شمال غرب ادامه دارد. خیابان شوش هم از دیگر خیابان های مهم در تهران به شمار می رود که به چندین خیابان مهم دیگر که در غرب و شرق وجود دارند منتهی می شود.

نشانی ایستگاه راه اهن تهران: تهران، میدان راه آهن، ایستگاه راه آهن تهران

 معرفی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی راه آهن تهران

بیشتر مسافرینی که با بلیط قطار مشهد تهران به این شهر می رسند، نمی دانند که چطور برای ادامه راه و رفتن به مسیر دلخواه شان خصوصا اگراهل تهران نباشد! برای این مشکل راه مناسبی وجود دارد و آن هم استفاده از ایستگاه های اتوبوسی بی آر تی سامانه هفت است که در کنار میدان راه آهن قرار دارند و البته به جزء آن چندین پایانه و ایستگاه اتوبوس دیگر هم در همانجا وجود دارد. راه دیگری هم برای جابجایی وجود دارد و آن هم تاکسی های راه آهن تهران هستند و یکی از مشهور ترین خطوط تاکسی رانی در این شهر به شمار می روند.

همچنین بخوانید  بدون سرمایه و با کمترین زحمت ثروت را فراخوانید

معرفی پارکینگ ایستگاه راه آهن تهران

یک پارگینگ معروف هم در نزدیکی ایستگاه راه آهن قرار دارد آن هم درست در نزدیکی ایستگاه تاکسی اختصاصی راه آن. این پارکینگ به اندازه 100 خودرو ظرفیت دارد و متاسفانه این ظرفیت جوابگوی آن همه تاکسی و مسافر نیست! این پارکینک به صورت رو باز است و چندان امکانات ایمنی ندارد به همین خاطر هیچ تضمینی هم برای خودروی مسافرین وجود نخواهد داشت. البته مسافرین می توانند خودروهای خود را در پارکینگ های دیگری که در همان نزدیکی ها وجود دارد پارک کنند که این کار می تواند هزینه بسیاری روی دست شان بگذارد! چراکه اگر قصد یک مسافرت چنیدن روزه را داشته باشند هزینه نگهداری از خودرو در پارکینگ بسیار بالا تر می رود.

معرفی ایستگاه مترو راه آهن تهران

یکی از مهم ترین خطوط متروی تهران در ایستگاه راه آهن تهران قرار دارد و بسیاری از مردم با تهیه بلیط قطار و مترو جابجا می شوند. شما می توانید از هر ایستگاه مترویی در تهران خودتان را به ایستگاه قطار برسانید. برای مثل می توانید از مسیر متروی شهید بهشتی، آزادگان، شریعتی، ولیعصر و هروی به راحتی به ایستگاه راه آهن تهران برسید.

راهنمای سفر با قطار از طریق ایستگاه راه آهن تهران

بهتر است برای استفاده از خدمات راه آهن تهران به یکی از معتبر ترین وب سایت های فروش بلیط قطار تهران وراجعه نمایید که پیشنهاد ما وب سایت مستر بلیط است. در حین خرید بلیط هم حتما قطار مناسب را انتخاب کنید. توصیه می کنیم که اگر سفری طولانی در پیش دارید یک قطار 4 تخته را انتخاب نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *