تبلیغات

تبلیغات

معرفی انواع استاندارد های اترنت و کابل (Ethernet & Cabling)

ieee-ethernet-standards

انواع استانداردهای Ethernet و استانداردهای Cabling

استاندارد اترنت در حدود سال 1980 با نام استاندارد IEEE 802.3 پایه ریزی شد . این استاندارد در گذشته دارای سرعتی معادل 10 مگابیت بر ثانیه با کابل های Coaxial و Twisted Pair شکل گرفت . امروزه شبکه های اینترنت بسیار محبوب هستند و پیشرفت قابل توجهی در آنها به وقوع پیوسته است .

بیشتر بدانید :

کابل اترنت چیست ؟ تفاوت Ethernet با WiFi

معرفی استانداردهای اترنت

معرفی استانداردهای اترنت

شبکه اترنت امروزی گسترش یافته و تجهیزات آن با سرعت های 100 مگابیت بر ثانیه ، 1 گیگابیت بر ثانیه و الی 100 گیگابیت بر ثانیه در دسترس می باشند با تک تیپ همراه باشید . مهمترین استانداردهای 802.3 عبارتند از :

10Base 2 :

در این استاندارد طول کابل می تواند . 185 متر باشد که از کابل های Coaxial نوع Thin-net ( نازک ) استفاده می شود و حداقل طول کابل بین دو کامپیوتر 0.5 متر می باشد . از کابل های Thin-net در شبکه هایی با توپولوی Bus استفاده می شود ،

10Base 5 :

در این استاندارد طول کابل می تواند 500 متر باشد که از کابل های Coaxial نوع Thick-net (ضخیم) استفاده می شود و حداقل طول کابل بین دو کامپیوتر 25 متر می باشد

10Base-T :

در این استاندارد طول کابل میتواند 100 متر باشد که از کابل های Twisted Pair استفاده می شود و حرف T در این استاندارد حرف اول Twisted Pair می باشد که از نوع UTP CAT3 استفاده می شود ، ولی از کابل STP و سایر کابل های UTP هم می توان در این استاندارد استفاده کرد و در این توپولوژی از Hub یا سوئیچ استفاده می شود . همچنین در این استاندارد هر کامپیوتر با یک کابل Twisted Pair به Hub یا Switch متصل می شود .

100Base – TX :

این استاندارد به نام IEEE 802.3u یا Fast Ethernet شناسایی می شود . طول کابل میتواند ۱۰۰ متر باشد و از کابل های Twisted Pair از نوع : CAT6 UTP و CAT5 و CAT5e در این استاندارد استفاده خواهد شد و از دو رشته کابل برای تبادل اطلاعات استفاده می شود .

100Base – FX :

در این استاندارد بیشتر از کابل فیبر نوری Multi Mode استفاده می شود . طول کابل میتواند 412 متر باشد و برای اتصال در این استاندارد بیشتر از کانکتورهای نوع ST و SC استفاده خواهد شد .

پیشنهادی :

4 روش برای پیدا کردن سرعت اینترنت وای فای و کابل در ویندوز

1000Base – T :

در این استاندارد به نام IEEE 802.3ab شناسایی می شود ، طول کابل در این استاندارد می تواند 100 متر باشد او از کابل های Twisted Pair از نوع : CAT6 و UTP CAT5 و CAT5e و کانکتور RJ-45 استفاده می شود . از چهار جفت سیم برای تبادل اطلاعات استفاده می شود .

همچنین بخوانید  چگونه تعداد قدم ها را در آیفون یا اپل واچ مشاهده کنیم؟ مشاهده تعداد گام ها در آیفون

1000Base – SX :

این استاندارد به نام IEEE 802.3z یا Gigabit Ethernet شناسایی می شود . در این استاندارد از دو نوع کابل فیبرنوری Multi Mode با قطر هسته 62.5 میکرون که حداکثر طول سیم برابر با 220 متر و قطر هسته 50 میکرون که حداکثر طول سیم برابر با 550 متر می باشد ، استفاده می شود.

1000Base – LX :

این استاندارد امکان دسترسی از طریق فیبرنوری نوری Single Mode با منبع نور لیزر با طول موج های بلند برای مسافت 10 کیلومتر و نوع Multi Mode برای مسافت 3 کیلومتر را می دهد .

ادامه استانداردهای اترنت در صفحه بعدی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *