تبلیغات

تبلیغات

نام و شماره تلفن 267 میلیون نفر از کاربران فیسبوک در دارک وب قرار داد

267M-Facebook-Users-Had-Names,-Phone-Numbers-Leaked-On-Dark-Web

براساس گزارش جدید ، نام و شماره صدها میلیون کاربر فیسبوک در شبکه دارک وب ذخیره شده اند . درمجموع ، 267،140،436 کاربر در دارک وب حساب دارند .

باب دیاچنکو ، محقق مقایسه و امنیت ، گزارش داد که وی یک پایگاه داده با 267 میلیون شناسه کاربر فیسبوک ، شماره تلفن و نامهایی را که در دارک وب وجود دارند پیدا کرده است و هر کسی بدون حفاظت از رمز عبور یا هرگونه احراز هویت دیگری دسترسی داشته باشد .

به گفته دیاچنکو ، که شواهد را مورد بررسی قرار داده است ، داده ها به احتمال زیاد ناشی از “یک عملیات ضبط غیرقانونی یا سوء استفاده از API در فیسبوک توسط مجرمان ویتنام است.” بیشتر داده های سرقت شده برای کاربران در ایالات متحده است .

Comparitech گفت که “scraping” اصطلاحی است که برای توصیف فرایندی که در آن رباتهای خودکار به سرعت در تعداد زیادی از صفحات وب را بررسی ، و داده های درون یک پایگاه داده را کپی می کنند . جلوگیری از scraping برای فیسبوک و دیگر سایت ها و شبکه های اجتماعی دشوار است زیرا آنها اغلب نمی توانند تفاوت بین یک کاربر مشروع و یک ربات را بیان کنند . فرایند scraping  باید مطابق با شرایط سرویس فیس بوک و یا بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی باشد . “

در حالی که اطلاعات سرقت شده حداقل بود ، اما هنوز هم می تواند منجر به ایجاد هرزنامه و پیام های تبلیغاتی در مقیاس گسترده شود ، از جمله تهدیدات دیگر کاربران فیسبوک که داده های آنها به خطر بیافتد .

دیاشنکو گفت که این پایگاه داده حداقل برای 10 روز از روز چهارشنبه 4 دسامبر بصورت رایگان در دسترس بود. او وقتی در 14 دسامبر آن را پیدا کرد به ارائه دهنده اینترنت اطلاع داد که در آن میزبان بوده است . پنج روز بعد دیگر در دسترس نبود .

در بیانیه ای ، فیس بوک اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد این مسئله است و یافتن “احتمالاً” شامل اطلاعات بدست آمده فیسبوک در سالهای اخیر اقدامات محافظت از داده های نامشخص را انجام داده است .

همچنین بخوانید  بند ساعت Sgnl به شما امکان می دهد تماس را از طریق نوک انگشتان بشنوید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *