آموزش ایجاد کردن شماره های تصادفی در گوگل شیت

گوگل شیت یک تابع ساده برای تولید اعداد تصادفی در صفحه گسترده شما بدون نیاز به ترک سند یا نصب افزونه ارائه می دهد . این تابع یک عدد صحیح تصادفی را بین دو مقدار را ایجاد می کند.

 

ساخت شماره تصادفی در گوگل شیت

 

به گوگل شیت بروید و  صفحه جدیدی را باز کنید. برای ساخت شماره تصادفی در گوگل شیت از تابع RANDBETWEENبرای تولید یک عدد تصادفی استفاده خواهیم کرد. به طور پیش فرض ، RANDفقط عددی را بین 0 و 1 تولید می کند ، در حالی که  RANDBETWEEN به شما امکان می دهد طیف عددی را مشخص کنید.

 


بیشتر بدانید :

آموزش ضرب کردن چند عدد در گوگل شیت ( Google Sheets )


 

روی یک سلول کلیک کنید و فرمول =(RANDBETWEEN(<Low>, <High> را وارد کنید و به جای <Low>و <High> محدوده عدد تصادفی خود را وارد کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک عدد تصادفی بین 1 تا 10 باشد ، باید مانند این باشد:

 

= RANDBETWEEN (1،10)

 

 

بعد از پر کردن فیلد ، کلید Enter را فشار دهید. عدد تصادفی را در سلول ایجاد می شود.

 

اگر می خواهید از شماره سلول دیگری در صفحه گسترده خود استفاده کنید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جای شماره کم یا زیاد ، شماره سلول را وارد کنید.

 

 

توجه:  هر دو RANDو RANDBETWEENعملکردهای متغیر به حساب می آیند ، به این معنی که داده ها را برای سلول برای همیشه حفظ نمی کنند. بنابراین ، وقتی از هر یک از توابع استفاده می کنید ، هر بار ورق تغییر کند ، یک عدد جدید را محاسبه می کنند.

 

 

اگر می خواهید فاصله ای را که در آن شماره تصادفی مجدداً محاسبه می شود تغییر دهید File> Spreadsheet Settings را باز کنید ، روی زبانه “Calculation” کلیک کنید و سپس  از نوار کشویی انتخاب کنید چندبار می خواهید عملکرد را دوباره محاسبه کنید.

 

می توانید “On Change” (پیش فرض) ، “On Change and Every Minute,” یا “On Change and Every Hour” را انتخاب کنید. در آخر روی ” Save Settings” کلیک کنید.