تبلیغات

تبلیغات

حل مشکل شارژ نشدن مک بوک به همراه راه حل هایی برای شارژ کردن مک بوک

mackbook-charger-not-working

اگر مک بوک پرو شما شارژ نمی شود ممکن است شارژر MacBook Air شما کار نکند با باتری شما به درستی عمل نمی کند و زود شارژ مک بوک تمام می شود. در این مقاله دلایل احتمالی عدم شارژ لپ تاپ مک را بررسی خواهیم کرد و راه های برطرف کردن این مشکل را به شما توضیح می دهیم.

 

چرا مک بوک شارژ نمی شود؟

 

یک دلیل ساده وجود دارد که چرا مک بوک پرو یا Air شما شارژ نمی شود. موارد زیر را بررسی کنید تا به مشکل پی ببرید :

 

  • آیا مک بوک شما به کابل شارژ وصل شده است؟ کابل شارژ را از لپ تاپ جدا کنید و دوباره آن را وصل کنید.
  • پریز برق را بررسی کنید. آیا پریز ، برق دارد ؟ آیا سعی کرده اید از پریز دیوار متفاوتی استفاده کنید ؟ این موارد را دوباره بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که آداپتور برق شما به درستی وصل شده است. آداپتور لپ تاپ اپل دو قسمت دارد ، آداپتور مربعی شکل و پلاگین که قابل جدا شدن است.این دو را از هم جدا کنید و آنها را دوباره به هم وصل کنید.
  • آداپتور اپل شما چه شکلی است؟ آیا وضعیت آداپتور خوب است یا مشکلی در آن دیده می شود؟ آیا آداپتور خراب شده است ؟ آیا به نظر می رسد سوخته است ؟ اگر چنین است ، یک آداپتور دیگررا امتحان کنید ( از دوستان خود قرض بگیرید یا از یک فروشگاه اپل سوال کنید).

 

چرا مک بوک شارژ نمی شود؟

 

  • سوکت شارژر  را در لپ تاپ اپل از لحاظ گرد و غبار بررسی کنید. این می تواند مانع از اتصال کامل به مک شود و لپ تاپ شما به درستی شارژ نشود .
  • در آخر روی نماد باتری در نوار منو لپ تاپ کلیک کنید. اگر می گوید “Service Battery” است ، احتمالاً نیاز دارید که باتری خود را تعویض کنید. باتری قدیمی شده است و دیگر شارژ قبلی را انجام نخواهد داد.

 

چرا مک بوک شارژ نمی شود؟

 

دلایل و حل مشکل شارژ نشدن مک بوک

 

جستجو کنید آیا مک شما در لیست خراب شده قرار دارد یا خیر

 

بررسی کنید که آیا مک شما ( به طور خاص باتری ) در لیست قرار دارد یا خیر . در تابستان سال 2019 ، اپل به دلیل گرمای بیش از حد باتری ، برخی مک بوک های جدید را اعلام کرد . برای اطلاعات در مورد فراخوان باتری 15 اینچی MacBook Pro برای مک بوک های فروخته شده بین سالهای 2015 و 2017 بر روی این لینک کلیک کنید . همچنین مدلهای 2016-2017 MacBook Pro بدون تاچ بار خرابی قطعه داشتند که باعث می شد باتری خوب عمل نکند .

شارژر مک شما نیز ممکن است بخشی از فراخوان باشد. اپل برخی از شاخه های دیواری خود را به دلیل نگرانی های ایمنی فراخوانده است.

همچنین بخوانید  حل ارور Steam needs to be online to update در ویندوز

 


بیشتر بدانید :


 

باتری مک بوک را دوباره تنظیم کنید

 

روشی که برای تنظیم مجدد باتری در MacBook ، MacBook Pro یا MacBook Air خود دنبال می کنید با توجه به تاریخ عرضه مک شما متفاوت است. اگر باتری لپ تاپ قابل جدا شدن است و به اندازه کافی قدیمی باشد ، در واقع باید باتری را تعویض کنید. پس از انجام این کار ، آداپتور برق را جدا کرده و قبل از تعویض باتری ، 10 ثانیه کلید برق را نگه دارید و سپس آداپتور برق را دوباره وصل کنید. با راه اندازی مجدد مک باید مشکل برطرف شود.

 

اما اگر باتری شما قابل جاجایی نیست باید چه کاری انجام دهید؟  در این حالت شما نیاز به تنظیم مجدد SMC دارید (مخفف System Management Controller ) تراشه ای در صفحه Mac شما که قدرت را کنترل می کند.

 

SMC را مجدداً تنظیم کنید

 

تنظیم مجدد SMC می تواند به مشکلات مربوط به باتری و برق کمک کند. این مراحلی است که شما باید دنبال کنید:

 

  • MacBook را خاموش کنید.
  • آداپتور برق را وصل کنید.
  • دکمه Control + Shift+ Option/Alt و دکمه پاور را برای حدود چهار ثانیه نگه دارید. سپس هر چهار دکمه را با هم رها کنید.
  • دکمه پاور را فشار دهید تا مجدداً مک راه اندازی شود.

 

SMC را مجدداً تنظیم کنید

 

مک بوک خود را سرویس کنید

 

اگر مراحل بالا کمک نمی کند ، باید مک بوک خود را برای سرویس دهی به اپل (یا نمایندگی فروش اپل) ببرید و حتی ممکن است باتری را تعویض کنید. باید بدانید که آیا مک شما  واجد شرایط سرویس دهی اپل است یا نه. این بستگی به این دارد که آیا مک هنوز ضمانت دارد یا AppleCare را دارید یا خیر. در اینجا بررسی می کنیم  آیا مک شما تحت پوشش هست یا خیر:

 

  • برای رفتن به وب سایت سرویس و پشتیبانی اپل اینجا را کلیک کنید .
  • شماره سریال خود را وارد کنید (می توانید با کلیک کردن روی منوی Apple> About This Mac آن را پیدا کنید).
  • ثابت کنید که شما یک ربات نیستید.

 

شما به صفحه ای منتقل می شوید که توضیح می دهد چه پوششی دارید.

 

مک بوک خود را سرویس کنید 

 

اگر اپل کاور دارید یا مک شما هنوز هم دارای ضمانت است ، پس تعمیر آن آسان است. ما راه اندازی یا Power > Charging tips یا troubleshooting را پیشنهاد می کنیم. گزینه هایی برای صحبت با پشتیبانی اپل ، برنامه ریزی یک تماس ، شروع یک جلسه چت یا انجام تعمیر را نیز مشاهده خواهید کرد.

همچنین بخوانید  نکات مهمی که باید برای افزایش عمر باتری لپ تاپ بدانید

 

باتری مک بوک خیلی سریع تمام می شود

 

اگر شارژ باتری مک بوک زود تمام می شود ، باید چند نکته را بررسی کنید. اولین کار این است که مطمئن شوید تنظیمات شما در حال تخلیه باتری نیست ، همچنین مک بوک بخشی از یک فراخوان اپل نیست.

 

  • تنظیمات سیستم را باز کنید و Settings > Energy Saver را انتخاب کنید.
  • بررسی کنید که Computer Sleep و Display Sleep روی Never باشد.
  • در صورت وجود ، بر روی دکمه پیش فرض کلیک کنید تا مجددا تنظیم شود.

 

نکته مهم: توصیه ما این است که مک بوک خود را همیشه به شارژ وصل نکنید. اجازه دهید باتری به طور کامل تخلیه شود و سپس شارژ کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *