تبلیغات

تبلیغات

فیلم هایی که باید قبل از دیدن فیلم جوکر 2019 ببینید

best-movie-to-watch-before-joker

این فیلم ها که فضا و داستان مشابهی با فیلم جوکر دارند، به شما در درک بهتر و شخصیت پیچیده و عمیق جوکر کمک خواهند کرد.

 

راننده تاکسی 1976

 

راننده تاکسی 1976

 

راننده تاکسی فیلم مهیج روانشناسانه آمریکایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و نویسندگی پل شریدر و محصول سال 1976 است. این فیلم به عنوان یکی از مهم ترین و جنجالی ترین فیلم های تاریخ سینما و همچنین توسط منتقدان، کارگردانان و مخاطبان شناخته می شود .

 

داستان فیلم

 

تراویس بیکل ( رابرت دنیرو ) شخصیت اصلی این فیلم جوان 26 ساله تنها و افسرده و عضو سابق نیروی دریایی ایالت متحده که به تنهایی در نیویورک زندگی می کند. وی از بی خوابی مزمن رنج می برد، برای فرار از این بی خوابی شغل تاکسی رانی در شب را انتخاب می کند و بیشتر با جنایت ها در سطح شهر نیویورک آشنا می شود. در این میانه تراویس شیفته بتسی (سیبیل شفرد) که یکی از داوطلبان حاضر در دفتر انتخاباتی سناتور چالز پَلِنتاین، که نامزد انتخاباتریاست جمهوری است، می‌شود. پس از تماشا کردن تعاملات بتسی با همکارش تام از پنجره، تراویس به بهانه داوطلب شدن وارد می‌شود تا با بتسی گفتگو کند و او را به قهوه دعوت کند. با وجود اینکه بتسی در ابتدا از روی کنجکاوی به شخصیت تراویس علاقه‌مند می‌شود، به علت عدم رفتار مناسب از سوی تراویس، او را رد می‌کند.

 

رفتار نامناسب تراویس در دعوت کردنِ بتسی به دیدن یک فیلم مستهجن در سینما (که خود تراویس به‌طور مرتب می‌بیند) به اوج می‌رسد. پس از ناامید شدن از بتسی، روند فروپاشی روانی که در تراویس آغاز شده بود، سرعت می‌گیرد. بدین ترتیب تراویس بنا را بر این می‌گیرد که با خشونت جلوی فساد را بگیرد و جامعه‌ای را که برای دفاع از آن در جنگ ویتنام شرکت کرده‌است را، دوباره نجات دهد. در همین راستا، او تمرینات بدنی را آغاز می‌کند و تعدادی اسلحه از یک دلال اسلحه‌های غیرمجاز می‌خرد .

 

بیشتر بدانید :

جیمز گان توضیح می دهد که چرا Suicide Squad نیازی به جوکر جرد لتو ندارد

 


شوالیه تاریکی 2008

 

شوالیه تاریکی 2008

 

شوالیه تاریکی فیلمی ابرقهرمانی محصول سال 2008 به کارگردانی کریستوفر نولان و دنباله فیلم بتمن آغاز می کند است. این فیلم بر اساس داستان های شخصیت بتمن در کتاب های کمیک شرکت دی سی و دومین فیلم بتمن به کارگردانی نولان می باشد.

 

داستان فیلم

در شهر گاتهام، یک سال پس از ناپدید شدن دکتر جاناتان کرین معروف به مترسک، امنیت توسط بتمن دوباره به گاتهام بازگردانده شده. در یک روز در گاتهام تبهکاری به نام جوکربه همراه هم‌دستانش به بانکی دستبرد می‌زنند. به دستور جوکر، هم‌دستانش یک به یک یکدیگر را می‌کشند و آخرین نفر را نیز خود جوکر می‌کشد و با پول‌ها تنهایی فرار می‌کند.

همچنین بخوانید  تریلر و نقد فیلم ملودی کور ( Andhadhun )

 


استاد 2012

 

استاد 2012

 

استاد فیلمی در ژانر درام و ساخته کارگردان آمریکایی پل توماس اندرسون است. در این فیلم خواکین فینیکس، فیلیپ سیمور هافمن و امی آدامز نقش آفرینی می کنند.

 

داستان فیلم

 

فیلم داستان یک سرباز سابق نیروی دریایی به نام فردی کوئل را روایت می کند که بعد از جنگ جهانی دوم به خانه باز می گردد و خود را درگیر مشکلات روانی خود می بیند، فردی به دلیل اختلالات روانی خود از جامعه گریزان و با شخصی به نام «لنکستر داد» آشنا می شود، لنکستر به عنوان استاد فردی، سعی می کند او را با روش های متافیزیکی مخصوص خود درمان کند…
فیلم استاد به طور کلی به بررسی روابط و تقابل بین قوه عقل و غریزه در انسان، می پردازد، فیلم همچنین دارای اشارات مستقیمی به فرقه ساینتولوژی می باشد.

 


بعد از ظهر سگی 1975

 

بعد از ظهر سگی 1975

 

بعد از ظهر سگی فیلمی است به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده به سال ۱۹۷۵. از بازیگران فیلم می‌توان از آل پاچینو، جان کازال و کریس ساراندون نام برد. فیلم نامزد چندین جایزه ی اسکار شد، و توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی را ببرد.

 

داستان فیلم

 

بعد از ظهر سگی داستان مردی را روایت می‌کند (با بازی آل پاچینو)که برای خرج عمل معشوقه اش به کمک دوستش (با بازی جان کارال) دست به سرقت بانک میزند ولی این سرقت تبدیل به گروگان‌گیری شده و موجب توجه رسانه‌ها و مردم می‌شود… داستان این فیلم روایت‌کننده ماجرای واقعی یک سرقت بانک در بروکلین مربوط به سال ۱۹۷۲ است.

 


دیوانه از قفس پرید 1975

 

دیوانه از قفس پرید 1975

 

فیلمی آمریکایی به کارگردانی میلوش فورمن و بازی جک نیکلسون است که در سال ۱۹۷۵ میلادی بر اساس رمانی به همین نام نوشته کن کیسی ساخته شده‌است.
این فیلم در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر IMDB، جزو ۱۶ فیلم برتر قرار دارد.

 

داستان فیلم

 

در سال ۱۹۶۳، رندل پاتریک مک مورفی (جک نیکلسون) را به جرم داشتن رابطه جنسی با دختری پانزده ساله (که در ایالات متحده جرم سنگینی محسوب می‌شود) دستگیر می‌کنند. از آنجایی که احتمال می‌رود وی برای اجتناب از اعمال شاقه (کار سخت در دوران محکومیت) است که تمارض به داشتن بیماری روانی می‌کند، وی به حکم دادگاه برای بررسی وضعیت روانی‌اش به تیمارستان ایالتی فرستاده می‌شود.

 

پیشنهادی :

چرا فیلم جوکر باید مقدمه فیلم بتمن رابرت پتینسون باشد؟

 

 


شبکه 1976

 

شبکه 1976

 

شبکه فیلمی کمدی-درام به نویسندگی پدی چایوفسکی و کارگردانی سیدنی لومت محصول سال ۱۹۷۶ است. فیلم نامزد ۱۰ جایزهٔ اسکار بود که ۴ جایزهٔ را در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، و بهترین نویسندگی را ازآن خود کرد. بیاتریس استرایت برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در این فیلم، تنها ۵ دقیقه و دو ثانیه در فیلم حضور داشت که تا کنون(سال ۲۰۱۴) کوتاه‌ترین نقش برنده اسکار بوده‌است.

همچنین بخوانید  با ورود دیزنی و اپل به پخش تلویزیونی ، Netflix نگرانی ندارد

 

داستان فیلم

 

مجری معروف یه شبکه تلویزیونی در برنامه ای زنده اعلام می کند که تا هفته آینده در مقابل دوربین های تلویزیونی به سر خود شلیک خواهد کرد.

 


خانه ای که جک ساخت 2018

 

خانه ای که جک ساخت 2018

 

خانه ای که جک ساخت فیلمی هنری در ژانر وحشت روان شناختی به کارگردانی لارس فون تریه محصول ۲۰۱۸ است. نمایش نخست این فیلم در جشنواره فیلم کن بود که تریه را پس از بیشتر از شش سال به این جشنواره بازگرداند. این فیلم اکرانی یک‌روزه در ایالات متحده در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ داشت و منتقدان را در دو قطب مخالف قرار داد.

 

داستان فیلم

 

فیلم ماجراهای فردی باهوش به نام جک را در یک بازه زمانی ۱۲ ساله دنبال می‌کند و به معرفی قتل‌هایی می‌پردازد که در طول زمان جک را به یک قاتل سریالی تبدیل کرد.

 


مرد بی منطق

 

مرد بی منطق

 

مرد بی منطق  فیلمی به کارگردانی وودی آلن است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. بازیگران اصلی آن به خواکین فینیکس، پارکر یوزی و اما استون می‌باشند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن 2015 بر روی پرده رفت .

 

داستان فیلم

 

استاد فلسفه در دانشگاهی در شهر دانشگاهی کوچکی در نیوانگلند، اِیب (خواکین فینیکس)، دچار بحران وجودی شده‌است. او زندگی خود را بدون معنی می‌بیند و هر روزه افسرده است و شدیداً به الکل روی آورده است. با تمامی مشکلاتی که ایب دارد مورد توجه دو زن قرار می‌گیرد: ریتا ریچاردز پارکر یوزی، استاد شیمی که با همسرش زندگی می‌کند ولی از ازدواج خود ناراضی است و جیل پولارد اما استون) یکی از دانشجویانش در کلاس فلسفه. بحران فلسفه وجودی ایب هر روز شدید تر و شدیدتر می‌شود. بطوریکه حتی بر رابطه تازه شروع شده‌اش با ریتا تاثیر می‌گذارد و به هنگام اولین آمیزش نمی‌تواند به برانگیختگی برسد. ایب در رابطه با جیل جانب احتیاط را بر می‌گزیند و سعی می‌کند رابطه‌اش را در حد دوستی نگهدارد. جیل با وجود اینکه دوست پسر خیلی جدی دارد عاشق استادش شده.

 

برای مطالعه اخبار جدید فیلم های مارول ، و فیلم های جدید 2020 تک تیپ را دنبال کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *