تبلیغات

تبلیغات

چرا فرانسیس فورد کاپولا و دیگران درباره فیلم های ابرقهرمانی اشتباه می کنند؟

Why-Francis-Ford-Coppola-And-Others-Are-Wrong-About-Superhero-Movies

اگر در هفته های اخیر اخبار دنیای سینما را دنبال باشید، می دانید که چند کارگردان افسانه ای نسبت به فیلم های ابرقهرمانی دست به دست هم داده اند. این دشمنی با فیلم های مارول و ابرقهرمانی را مارتین اسکورسیزی شروع کرد، که فیلم های ابرقهرمانی را به یک شهربازی تشبیه کرد تا هنر. حالا، به دنبال سخنان مارتین اسکورسیزی، کارگردان تحسین شده، فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان مجموعه فیلم های پدرخوانده، اکنون از حرف های اسکورسیزی دفاع کرده و فیلم های مارول را نفرت انگیز خوانده است با تک تیپ همراه باشید .

 

اینها حرف های زشتی برای خراب کردن ژانر فیلم های ابرقهرمانی است، و در حالی که استدلال های اسکورسیزی و کاپولا شایستگی های خود را دارند، چیزهای دیگری وجود دارد که آنها را نادیده گرفته اند. این همان چیزی است که فرانسیس فورد کاپولا، مارتین اسکورسیزی و سایر کارگردانان مخالف در هالیوود در مورد فیلم های ابرقهرمانی اشتباه می کنند.

 

فیلم های ابرقهرمانی کاملا احساسات را به بیننده منتقل می کنند

 

فیلم های ابرقهرمانی کاملا احساسات را به بیننده منتقل می کنند

 

بخش بزرگی از اظهارات هر دو مرد در مورد فیلم های ابرقهرمانی این است که آنها فاقد احساسات هستند و هیچ چیزی را در خود ندارند، همانطور که اسکورسیزی بیان کرد، “انسان در تلاش است تجربیات عاطفی و روانی را به انسان دیگری منتقل کند”. دلالت ، گرچه به صراحت بیان نشده است، اما اساساً بدان معنی است که فیلم های ابرقهرمانی سرگرم کننده بی محتوا هستند و چیزهای زیادی برای تامل پس از آن ندارند.

 


بیشتر بدانید :

نقد و بررسی جدید ترین و بهترین فیلم های محبوب


 

این اظهار نظر راحت رد می شود، زیرا همانطور که بیشتر مردم می دانند، فیلم های ابرقهرمانی می توانند احساسات عمیقی را منتقل کنند. این که آیا بیلی باتسون در فیلم شزم! با مادر بیولوژیکی خود که نمی خواهد در زندگی اش باشد روبرو می شود، یا تونی که یک زندگی ایده آل خلق کرده و سپس مجبور می شود آن را فدای انتقام جویان کند:پایان بازی کند، بیانگر این است که احساسات زیادی در فیلم های ابرقهرمانی نهفته است. آیا آنها مملو از لحظات احساسی هستند؟ مسلما خیر، اما برخی از فیلم های مارول احساسات مختلفی را درون خود جای داده اند.

 

با بیان گفته ها، اینگونه تعبیر می شود که مارتین اسکورسیزی علاقه ای به آگاهی راجع به این احساسات و محتوای فیلم های ابرقهرمانی ندارد. او چند سال است که تماشای اکثر فیلم های جدید را متوقف کرده است و اعتراف کرد که فیلم های ابرقهرمانی هم جزء آن دسته قرار می گیرد. به نظر می رسد اسکورسیزی از سینمای تجاری مدرن تا حدی خسته شده است، بنابراین نشان می دهد که وی در مقابل فیلم های ابرقهرمانی قرار دارد.

همچنین بخوانید  دانلود و تماشای سریال ارباب حلقه ها The Lord of the Rings 2022

 

هنر بیشتری در فیلم های مارول وجود دارد، برعکس آن چیزی که کاپولا می گوید

 

هنر بیشتری در فیلم های مارول وجود دارد، برعکس آن چیزی که کاپولا می گوید.

 

فرانسیس فورد کوپولا مدتی است که به فیلم های ابرقهرمانی انتقاد کرده است، اما مارتین اسکورسیزی فقط بهانه ای برای تشدید اعتراض های کاپولا بود. کاپولا در سال 2017 گفت فیلم پدرخوانده ساخته شد زیرا یک فیلم ابرقهرمانی نبود، و این استودیو ها تنها به این موضوع اهمیت می دهند که در یک مجموعه چند فیلم می توانند بسازند. گویا فراموش کرده است که پدرخوانده خودش دو فیلم دیگر هم دارد.

 

این مسئله کمی نگران کننده است، زیرا فرانسیس کاپولا می تواند شاهد این باشد که می تواند از هنر یک اثر دیگر، یک فیلم اقتباسی بسازد. تفاوت این دو در این است که مارول بیشتر از رمان های ماریو پوزو اتخاذ کرده است؛ این کار با چشم انداز های جمعی از نویسندگان از دهه های پیشین و تهیه داستان برای شخصیت های مختلف است که در نهایت توسط سایر کارگردانان در یک همکاری گسترده که برنامه ریزی گسترده ای نیز دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه کاپولا آن را تشخیص می دهد یا خیر شعاری بیش نیست، استودیو مارول و روند تولید فیلم ها توسط آن، بدون شک یک هنر است.

 

آیا این همان کاری است که فرانسیس فورد کاپولا با فیلم آخرالزمان انجام داد؟ پاسخ این است که اهمیتی ندارد و هیچ کس نگفته است که چنین می باشد. انکار و قضاوت مزایای یک ژانر صرفا به دلیل تجاری بودن آن و داستانی که پتاسیل ادامه دادن دارد، عادلانه نیست.

 

فیلمساز ها فیلم را تنها یک گروه از شخصیت ها نمی بینند

 

فیلمساز ها فیلم را تنها یک گروه از شخصیت ها نمی بینند

 

هنگامی که فرانسیس فورد کوپولا و مارتین اسکورسیزی گفتند که آنها از فیلم های ابرقهرمانی خوشم نمی آیند، استدلال آنها به این نکته برمی گردد که عمدتا آنها سینما را چه چیزی تعریف می کنند. در نتیجه این واقعیت درباره فیلم های ابرقهرمانی و عشق هالیوود ممکن است مانع از ساخته شدن فیلم های خلاقانه تر و فیلم هایی که قهرمانی ندارد بشود. ممکن است دلایل بیشتری وجود داشته باشد، اما این تنها بر پایه افکار منتشر شده آن‌ها است.

 


پیشنهادی :

جدیدترین فیلم های سال 2020 


 

بیشتر مردم شاهد هستند که کارگردانان فیلم های ابرقهرمانی با 10 سال سابقه جایزه ای کسب نکرده اند. ما از فیلم های ابرقهرمانی به شیوه آنها لذت نمی بریم، و قطعا اظهار نظرات ما به شکلی راجع به فیلم های ابرقهرمانی شکل می گیرد که ما تجربه آنها را نداریم. بسیاری از ما این فیلم ها را می بینیم و دقیقاً می دانیم به چه چیزی وارد می شویم. این درباره فرار از روزمرگی است، تماشای یک ماجراجویی اکشن در فیلم و گذراندن اوقاتی خوش.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین فیلم های 2019 از نگاه تک تیپ

 

من فکر می کنم خطای بزرگی که بسیاری در رابطه با این اظهار نظرها مرتکب می شوند این است که تشخیص نمی دهند که ریشه هر یک از شخصیت ها کجاست و از کجا آمده اند و فکر می کنند با مخالفت با این دست از فیلم ها خود را فیلم شناس تر جلوه می دهند. طرفداران مارول (و کارگردانان آنها) نباید از اظهارات اسکورسیزی یا کاپولا ناراحت شوند. همانطور که قبلاً ذکر شد، آنها هر دو افرادی هستند که طرفدار یک نمایش معمولی نیستند و مسلماً فیلمهای ابرقهرمانی را تماشا نمی کنند. تمام تجربیات فیلمسازی با این استدلال که تو از فیلمی که حتی تماشا نکردی متنفری، زیر سوال می رود.

 

فیلم های ابرقهرمانی مانع ساخت فیلم های خلاقانه نیستند

 

فیلم های ابرقهرمانی مانع ساخت فیلم های خلاقانه نیستند

 

با مراجعه به این گفته فرانسیس کاپولا که استودیو ها فقط پروژه های ابرقهرمانی را قبول می کنند و فیلم هایی مانند پدرخوانده دیگر ساخته نمی شود چندان صحیح نیست. در حالی که شرکت برادران وارنر برخی از فیلمنامه ها را رد می کند به این دلیل که پروژه های شرکت دی-سی را در دست ساخت دارد، مارول تنها پروژه های ابرقهرمانی را قبول می کند.

 

مهمتر از آن، ژانر ابرقهرمانه در حال افزایش چندین کارگردان هالیوود است که در خارج از این ژانر، پروژه های جسورانه ای را انجام می دهند. ثور:راگنوراک، نام Taika Waititi را به دنیای سینما معرفی کرد و حالا او اجازه ساخت فیلمی مانند Jojo Rabbit را دارد. بدون کمک Taika Waititi به استودیوی مارول هیچ راهی برای توجه یا بودجه فیلمی که هیتلر خوش شانس و خوشبخت باشد، وجود نداشت.

 

فراتر از آن ، ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که فیلم سازی در آن تقریبا ً به همان اندازه که قبلا ً در دسترس بود قرار دارد. فیلم های کامل را می توان بر روی تلفن همراه فیلمبرداری کرد، و خدمات On Demand و Streaming تضمین کرده اند که گزینه های دیگری برای تهیه یک فیلم از آنجا وجود دارد و نیازی به گرفتن یک استودیوی بزرگ برای انتشار و ساخت آن فیلم نیست. توانایی ساخت این فیلم های جسورانه و خلاقانه همه جا وجود دارد، اما این امر در اختیار مردم است که باید آنها را جستجو و اولویت بندی کنند و شاید حتی برای این کارگردانان افسانه ای، که بتوانند آنها را تبلیغ کنند؟

 

ما نظرات چندین کارگردان و بازیگر درباره فیلم های ابرقهرمانان را شنیدیم، اما شما چطور فکر می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و برای مشاهده آخرین اخبار فیلم و تلویزیون به تک تیپ مراجعه کنید.

همچنین بخوانید  کوئنتین تارانتینو فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" را برای چین ویرایش نمی کند

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *