تبلیغات

تبلیغات

کوئنتین تارانتینو فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” را برای چین ویرایش نمی کند

Once-Upon-A-Time-In-Hollywood

کوئنتین تارانتینو با بحث و جدل و حاشیه رفتن غریبه نیست. علی‌رغم تحریم ظاهری سینماها، کوئنتین تارانتینو محکم ایستاده‌است و روزی روزگاری در هالیوود را اصلاح و ویرایش نمی کند.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود

در 18 اکتبر، اکران این فیلم به طور نامحدود در چین به حالت تعلیق درآمد. قرار بود این فیلم در تاریخ 25 اکتبر در چین به روی پرده سینما برود. طبق گفته های هالیوود ریپورتر، در حالی که به طور رسمی دلیل آن اعلام نشده است، یکی از بزرگ ترین منتقدین فیلم درخواست توقف انتشار فیلم را کرده و علت آن را “دختر بروس لی” می داند.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود

روزی روزگاری در هالیوود، چندین بت سینمایی را در خودش جای داده از جمله ستاره افسانه ای چینی، بروس لی. با این حال، این فیلم نقش بروس لی را به عنوان یک انسان مغرور نشان می‌دهد که در مورد محمد علی دروغ می‌گوید و نمی‌تواند در یک سری از مبارزات علیه کلیف با بازیگری برد پیت برنده شود. این تصمیم روایی با بسیاری از افراد از جمله شانون لی (دختر بروس لی) چندان سازگاری نداشت، کسی که احساس می کند تفسیر فیلم از پدرش بسیار ناخوشایند و ناعادلانه است. تارانتینو تصمیم خود را برای نشان دادن لی در همین شخصیت با قاطعیت گرفت.

تاکنون چین دلیل منطقی خود را برای ممانعت از توزیع فیلم بیان نکرده است. اما منابع THR گزارش داده اند که دختر بروس لی به اداره ملی فیلم در چین رفته و شخصاً درخواست کرده است که از کوئنتین تارانتینو خواسته شود که سکانس های مربوط به بروس لی را بازسازی و یا تغییر دهد. با این حال، منبع دیگری برای این مجله ادعا می کند که سانسور چین به خشونت در این فیلم اعتراض می کند، که قتل های بدنام خانواده مانسون را به تصویر می کشد. در هر صورت، از گروه فیلم بونا، که تهیه کننده این فیلم بود، خواسته شد که مداخله کند و به ویرایش فیلم کمک کند تا بتواند برای انتشار تصویب شود.

صرف نظر از دلیل یا عدم وجود آن، کوئنتین تارانتینو هیچ برنامه ای برای اصلاح ویرایش های فیلم ندارد. این کارگردان مشهور از برش های آخر فیلم هایش محافظت می کند. اما او مایل به ویرایش فیلم Django unchained بود که سانسورهای چینی آن را در دقایق آخر سال 2012 انتشار ندادند. تا به امروز، دومین فیلم موفق او، پس از Django، حداقل با استانداردهای گیشه مطابقت دارد. اگر روزی روزگاری در هالیوود در چین اکران شود قطعا او را به بالای جدول باکس آفیس سوق می دهد.

همچنین بخوانید  رتبه بندی هشت فیلم ابر قهرمانی دهه اخیر

تا کنون مشخص نشده است که آیا کشور چین در تصمیم‌گیری خود تجدید نظر خواهد کرد یا نه، اما بدون مشارکت کوئنتین تارانیتنو چنین چیزی بعید به نظر می رسد. حتی اگر روزی روزگاری در چین اکران نشود همچنان این فیلم یکی از گزینه های اسکار، و یکی از پرمخاطب ترین فیلم های سال است. با این حال، اگر کوئنتین تارانتینو کارگردانی فیلم Star Trek را بر عهده بگیرد، شانس خوبی برای تصاحب باکس آفیس خواهد داشت .


بیشتر بدانید :

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *