تبلیغات

تبلیغات

سئو صفحه های داخلی چیست؟ چرا باید از Seo داخلی استفاده کنیم؟

How-to-Use-SEO-

امروزه سئو به یک رقابت سخت و پیچیده تبدیل شده است. در مقاله های قبل درباره سئو صفحه های داخلی سایت صحبت کردیم اما این موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی است که برای یادگیری آن باید سئو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. سئو یا بهینه سازی سایت به شما اجازه دیده شدن در مقابل میلیون ها سایت دیگر را می دهد.

طی چند سال گذشته ، “قوانین سئو ” در صفحه های داخلی به طرز چشمگیری تغییر کرده است ، زیرا گوگل تلاش می کند بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهد. گوگل نسبت به گذشته تغیرات بسیار زیادی کرده است. در گذشته محتوا و سئو اهمیت زیادی ندشات اما امروزه گوگل به محتوا بسیار اهمیت می دهد و برای آن ارزش خاصی قائل است.

محتوا نشان دهنده اعتبار و ارزش یک سایت است. آیا میدا نید گوگل چه محتوایی را دوست دارد؟ گوگل به دنبال محتوایی است که به نیاز ها و سوال های کاربران پاسخ دهد و همیشه این نوع محتوا را در اولویت خود برای نمایش قرار می دهد. یعنی اگر شما بتوانید محتوایی تولید کنید که در آن به چند سوال کاربران اشاره کنید و آن را پاسخ دهید قطعا تاثیر آن را در رتبه سایت خود مشاهه خواهید کرد.

سئو صفحه های داخلی چیست ؟

سئو صفحه های داخلی چیست ؟

اگر “سئو صفحه های داخلی سایت” را در گوگل جستجو کنید ، اطلاعات که کسب خواهید کرد : “عمل بهینه سازی صفحات مجزا وب برای کسب رتبه بالاتر و کسب ترافیک مربوطه در موتورهای جستجو است . سئو صفحه داخلی هم به محتوا و هم به منابع HTML که به صفحه اشاره شده است بهینه سازی می کند ، برخلاف سئو خارجی که به لینک های خارجی اشاره دارد. ”

سئو داخلی سایت تمام جنبه های صفحه وب را در نظر می گیرد که در صورت اضافه شدن محتوا ، باعث می شود در رتبه شما در نتایج جستجو تاثیر بگذارد . با پیچیده تر شدن گوگل ، یکی از مهمترین عوامل مؤثر در بهینه سازی صفحه ، رابطه ها هستند. صفحات شما ایا با هم مرتبط هستند؟ اینگونه است که باید هنگام ایجاد کردن صفحه ، فکر کنید .

مهم ترین نکته این است که به نفع کاربری که وارد سایت شما می شود محتوا تولید کنید . شما در حدود هشت ثانیه فرصت دارید تا جوری محتوا تولید کنید که یک بازدید کننده برای خواندن مقاله از وب سایت استفاده کند ، هرچه کاربران بیشتر در سایت و صفحه شما بمانند ، سایت و صفحه شما رتبه بیشتری از گوگل می گیرد و در نتایج جستجو بالاتر می آید .

اگر در این استراتژی ها تلاش کنید ، افزایش ترافیک و افزایش رتبه سایت خود را مشاهده خواهید کرد . هنگامی که همه موارد اصول SEO در صفحه سایت خود استفاه کرده اید ، یک تحلیل از سایت خود انجام دهید تا ببینید چطور آناتومی صفحه شما انجام می شود .

متا تگ ها

شاید مهم ترین نکات سئو صفحات شما ، تگ ها باشد . برخی از تگ که قبلاً برای سئو استفاده کرده اید احتمالا الان مفید نیست ، اما اگر تگ ها به صورت اصولی نوشته شده باشد و از آنها به درتسی استفاده شود ، باعث افزایش میزان ترافیک سایت شما خواهد شد. از تگ های متا برای معرفی اطلاعات صفحه شما به موتورهای جستجو استفاده می شود. برای دستیابی به رتبه های بالا ،به رضایت کاربر شما ربط دارد ، اما تگ های متا سفارشی بر عباراتی که کاربران جستجو می کنند تأثیر می گذارد و میزان کلیک شما را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید  چگونه به طور موقت اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال کنیم؟

تگ عنوان

چندین تگ در صفحه شما وجود دارد. مهمترین تگ عنوان صفحه شماست .تگ عنوان چیزی است که کاربران در نتایج موتورهای جستجو و تبلیغات پولی و همچنین کلماتی که در بالای هر برگه در مرورگر شما وجود دارد ، در موتورهای جستجو می بینند.

تگ عنوان مشخص می کند که صفحه درباره چیست . هنگام رتبه بندی صفحات وب برای نمایش داده های خاص ، گوگل به تگ عنوان نگاه می کند و آن را با بقیه مطالب موجود در صفحه مقایسه می کند.

اگر از زبان HTML در سایت خود استفاده کرده اید ، کد تگ عنوان صفحه به این صورت است :

<title> هر آنچه را که باید در مورد سئو درون صفحه بدانید </title>

با این وجود افزونه سئو وردپرس  که توسط Yoast ایجاد شده به شما امکان می دهد یک تگ عنوان دلخواه را ایجاد کنید . تگ های عنوان خود را هدفمند و کوتاه انتخاب کنید . گوگل به تازگی حد مجاز برای عنوان صفحات را به 70 کارکتر برای نمایش افزایش داده است.

با استفاده از سایت Snippet Optimizer می توانید تعداد کارکتر های توضیحات متا و عنوا صفحه سایت خود را مشاهده تا اطمینان حاصل کنید که عناوین شما به درستی نمایش داده شود.

با استفاده از تگ عنوان سایت خود ، از رقبای خود متمایز شوید و برای بازدید کنندگان خود عنوان مناسبی استفاده کنید . اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مربوطه شامل کلمات کلیدی و موقعیت مکانی شما برای مشاغل محلی درج شده است.

در حالی که توصیه می شود از کلمه کلیدی اصلی خود در عنوان استفاده کنید ، گوگل در نتایج به سمت اهمیت و معناشناسی در حرکت است. کاربران کورکورانه روی اولین نتیجه کلیک نمی کنند ، عنوان ها و توضیحات را می خوانند تا بهترین پاسخ به سؤال خود را پیدا کنند.

توضیحات متا

توضیحات متا آنچه که کاربر قرار است در صفحه پیدا می کند را بیان می کند. گرچه در موتورهای جستجو یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند ،اما توضیحات متا را برای تعیین موضوع صفحه و مخاطبی که دنبال آن می گردد ، می خوانند . اگر توضیحات متا خوبی نوشته باشید می تواند یک مزیت عالی به حساب بیاد و شاهد افزایش ترافیک در نتایج جستجو ایجاد کند و نرخ کلیک بیشتری را با شانس بیشتری ایجاد کند .

اگر توضیحات متا را خالی رها کنید گوگل توضیحات سفارشی را حذف کرده و محتوایی از مطالب موجود در صفحه را انتخاب کند ، توصیه می شود توضیحات متا را برای هر صفحه از سایت خود پر کنید. بهترین راه برای بررسی اینکه توضیحات متا هر صفحه را به درستی نوشته اید از سایت Snippet Optimizer استفاده کنید . هر URL را در زیر دامنه شما ، توضیحات متا و طول آن نشان می دهد. در اوایل سال 2016 ، گوگل طول توضیحات متا را هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل تمدید کرد. برای دسکتاپ ، کاربران تا 200 کاراکتر را مشاهده می کنند ، در حالی که در تلفن همراه تا 172 کاراکتر نشان داده می شوند. میانگین توضیحات خود را بین 165 تا 175 کارکتر انتخاب کنید تا در هر صفحه نمایشی قابل مشاهده باشد .

در توضیحات خود نام تجاری خود را در یک یا دو کلمه کلیدی اضافه کنید . مترادف ها و اصطلاحات دیگری که به موضوع صفحه سایت شما مربوط است استفاده کنید . به توضیحات متا خود به عنوان متن تبلیغ فکر کنید.


بیشتر بدانید :

آموزش بهبود سئو – استفاده درست از تگ ها و تیترهای وردپرس

همچنین بخوانید  جیلبریک چیست؟همه چیز درباره Jailbreak کردن در IOS

تیتر های عنوان

تیتر های عنوان

شما باید از تگ یا تیتر های h1 تا h6 در سایت یا وبلاگ شما استفاده کرده باشید . مهمترین آن تیتر h1 است. شما هرگز نباید بیش از یک تگ h1 در هر صفحه داشته باشید. چندین تگ h2 یا h3 را وارد کنید تا کاربران در صفحه تیتر ها را بخوانند . تگ ها h1 تا h6 به عنوان زیرنویس ها یا تیتر ها استفاده می شوند . برای نشان دادن و مجزا کردن بخش های مختلف هر محتوای صفحه ، از تگ ها استفاده کنید. این تگ ها هم از نظر سئو و هم از دید بهبود خواندن متن استفاده خواهند شد .

عوامل سئو داخلی سایت

با اضافه کردن تیتر های صفحه با محتوایی که در ادامه تیتر های استفاده کرده اید ، کاربران دید کاملی از هر بخش مقاله شما را مشاهده خواهند کرد . الگوریتم موتورهای جستجو بخش محتوا را در زیر هر تیتر که در صفحه ها استفاده می کنید بررسی می کند . اطمینان حاصل کنید که محتوای هر تیتر مربوط با همان تیتر باشد .

کلید واژه اصلی صفحه باید در جایی در تیتر h1 شما قرار داشته باشد. حتما یک بار از تیتر H1 در صفحه استفاده کنید ، زیرا به بازدید کنندگان شما و گوگل اجازه می دهد تا موضوع آن صفحه را درک کنند. بسیاری از وبلاگ ها ، به ویژه وردپرس ، به طور خودکار عنوان پست وبلاگ را به عنوان h1 درج می کنند. برای اطمینان از وجود تگ h1 ، به نسخه HTML صفحه دقت کنید .

هنگامی که می خواهید از تیتر ها استفاده کنید ، عواملی وجود دارد که باید به در موتورهای جستجو خودداری کنید ، به ویژه استفاده از کلمات کلیدی غیر ضروری در تیترها. از همان تیتر h1 در چندین صفحه مختلف سایت خود استفاده نکنید. این می تواند اثرات مضر برای سئوی شما داشته باشد زیرا گوگل نمی داند کدام صفحه را رتبه بندی کند.

افزونه Yoast SEO در وردپرس به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مناسب در هر صفحه استفاده کنید . این عوامل هر صفحه را تجزیه و تحلیل می کند تا اطمینان پیدا کند که صفحه شما به طور کامل بهینه شده است. اطلاعات اضافی ، شما را از هرگونه مشکل در مورد عنوان صفحه ، توضیحات متا ، عناوین ، تصاویر ، محتوا و موارد دیگر هشدار می دهد.

عوامل مهم سئو داخلی سایت

برای صفحه های سایت و برخی از وبلاگها ، به خاطر داشته باشید که کاربران شما کل محتوای صفحه را نمی خوانند. آنها به سرعت در حال اسکن و مرور هستند ، به دنبال بخشی هستند که به سؤالات آنها پاسخ دهد . تگ ها  و تیتر های صفحه را مرور می کنند تا بتوانند مشکل خود را راحت حل کنند .

زیر عناوین به کاربران کمک می کند تا در کل محتوای صفحه موضوع خود را بهتر پیدا کنند . اگر موضوع را تغییر می دهید یا در مورد جنبه های مختلف خدمات بحث می کنید ، از تیتر های h2 استفاده کنید. و اگر نیاز به توضیح بیشتر گسترده هستید از تیتر های h3 استفاده کنید.

آدرس های صفحه

بحث ادرس های URL پیش می آید ، آنها باید کوتاه ، مختصر و به راحتی قابل خواندن باشند. چگونه می توانیم آدرس های URL مناسبی ایجاد کنیم ؟ هرچه طول URL ها کوتاه تر باشند رتبه بهتری کسب می کنید . مثلا :

http://domain.com/folder1

URL ها با پوشه های کمتری نیز رتبه بهتری دارند . هر کلمه در آدرس اینترنتی شما باید با یک hyphen (-) جدا شود و نه یک (_). وقتی دو صفحه دارید که تقریباً محتوا یا اطلاعات یکسانی دارند ، با استفاده از تغییر مسیر یا canonicalization 301 کد (rel = canonical) برای صفحه ای که بهتر و قوی تر است تنظیم کنید. با این کار از محتوای تکراری جلوگیری می شود و به گوگل نشان می دهد که کدام صفحه برای رتبه بندی است.  URL خود را کوتاه نگه دارید. هرچه URL کوتاه تر باشد ، به اشتراک گذاری یا حفظ کردن آدرس آسان تر است.

همچنین بخوانید  چگونه فضای ذخیره سازی را در دستگاه اندروید خود آزاد کنیم

محتوا معتبر و کاربر پسند

محتوا معتبر و کاربر پسند

وقتی که گوگل صفحه شما را بررسی می کند ، به دنبال محتوایی مناسب برای راحتی خواندن کاربر هست . محتوای شما باید به راحتی قابل خواندن باشد چه کالایی یا خدمتی را ارائه می دهید یا موضوع آموزشی .در اینترنت محتوای به هم ریخته زیاد است ، و مهم است که سایت شما منحصر به فرد باشد . یکی از رایج ترین گفته هایی که در دنیای سئو و بازاریابی محتوا می شنوید “محتوای عالی” است.

سئو و محتوا مکمل یکدیگر هستند. محتوا شامل استفاده از کلمات کلیدی و نوع نوشتن برای خواندن راحت انسان و در عین حال مناسب بودن برای موتورهای جستجو است . این همان چیزی است که بنیان سئو ایجاد می کند از محتوا به عنوان گفتگو با خوانندگان خود فکر کنید. آیا آنها علاقه مند هستند یا سرگرم می شوند؟ یا حوصله آنها سر می رود و سایت شما را ترک می کنند؟

محتوای هدفمند

در حالی که شما هنگام صحبت کردن با فردی باید یک لحن کاربر پسند و باشخصیتی را حفظ کنید ، محتوای سایت هم از اهمیت حیاتی برخوردار است. کلمات کلیدی و توضیحات متای مناسبی برای مقاله خود انتخاب کنید ، همه این موارد در صفحات و پست های وردپرس موجود است. اما چرا هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی مهم است؟ استفاده صحیح از آنها به طور مستقیم بر بازده افزایش رتبه سایت شما تأثیر می گذارد .

برای به دست آوردن نتیجه بهتر از صفحه خود ، در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید و مطمئن باشید شرکت شما می تواند شرایط را ایجاد کند. هیچ چیز بدتر از ظاهر شدن در نتایج بهتر در سرچ که منجر به تبدیل هیچ شود وجود ندارد . در مورد انواع کلمات کلیدی فکر کنید و بهترین عبارات را انتخاب کنید تا شاهد بهترین نتیجه باشید .

لینک ها داخلی و لینک های خارجی

لینک ها بیشترین امتیاز را در سئو به شما می دهند . به دست آوردن پیوندها از منابع با کیفیت و سایتهایی با معتبر ، اعتبار دامنه شما را تقویت می کند ، در حالی که پیوند داخلی در کل سایت به کاربر بستگی دارد و سئو شما را تقویت می کند.

عمل واقعی کسب لینک بخشی از استراتژی سئو صفحه های خارجی شما است. از بازاریابی محتوای اضافی ، ارسال لینک از طریق ایمیل ، اینستاگرام ، تلگرام و سایر روش های خلاقانه برای ایجاد لینک های خارجی به سایت خود استفاده کنید. لینک های داخلی بین صفحات به بهبود خزنده های گوگل در سایت شما کمک می کند ، و مهمترین صفحات سایت را به گوگل نشان می دهد.

اگر لینک جدیدی را در صفحه اصلی خود اضافه کرده باشید ، گوگل می تواند ببیند که در سایت خود محتوای جدیدی اضافه کرده اید تا اینکه کل سایت را برای مطالب جدید بررسی کند. مزیت لینک ها داخلی ارائه گزینه های بیشتر به کاربران شما برای ماندن در سایت شماست . هرچه جذب صفحات مرتبط بیشتر شود ، گوگل رتبه بهتر به سایت شما میدهد .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *