تبلیغات

تبلیغات

نقد فیلم شیر شاه The Lion King 2019 + تریلر شیر شاه

the-lion-king

خلاصه داستان: درباره‎ی شاهزاده شیری جوان و شجاع به نام سیمبا میباشد که فکر می‎کند خودش باعث مرگ پدرش شده است و به همین منظور از هویت و مسئولیتش به عنوان پادشاه آینده فرار می‎کند که…

 

فیلم شیر شاه 2019

 

شیرشاه، لایو اکشن جدید کمپانی دیزنی به کارگردانی Jon Favreau در سال 2019 اکران شد و توانست با فروش خوبی که داشت به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند.

 

 

شاید برای اکثر مخاطبین سینما این سوال مطرح شده باشد که چرا کمپانی دیزنی جدیدا به فکر ساختن لایو اکشن های انیمیشن های موفق سال های اخیرش افتاده؟ از دیدگاه من پاسخ به وضوح پیداست و لازم نیست به دنبال پاسخ های پیچیده ای باشیم. تنها دلیل اصلی ساخت لایو اکشن های بلاک باستری 2-3 سال اخیر، پول است.

 

سینمایی که در این سال های اخیر از هنر هفتم فاصله زیادی گرفته و اکثر کمپانی ها تنها برای به دست آوردن پول کیفیت را فدای کمیت می کنند. انیمیشن های موفقی که حتی جزء 250 فیلم برتر IMDB است را بازسازی میکند، گرچه میداند که به خوبی انیمیشن نمی شود، اما حال و هوایی نوستالژیک برای مخاطبین خودش دارد.

 

شاید برای کسی که انیمیشن شیرشاه را ندیده باشد، خیلی خوب نتواند با لایو اکشن شیرشاه ارتباط برقرار کند، که در ادامه به چرایی آن هم می پردازم. اما برای من که کودکی ام را با این انیمیشن گذرانده ام، حاضرم به تماشایش بنشینم و خاطراتم زنده شود، حتی اگر به خوبی انیمیشن هم نباشد لذت می برم. کمپانی دیزنی هم دقیقا همین را میخواهد.

 

کودکان با شیرشاه ارتباط برقرار نمیکنند!

 

لایو اکشن شیرشاه بدون شک یکی از بهترین جلوه های ویژه و گرافیک تصویری را در دنیای انیمیشن دارد. به طوری که انگار دقیقا گروهی از شیر ها و کفتار های واقعی دور هم جمع شده اند و زندگی میکنند. اما این نقطه قوت، به تنهایی میتواند کیفیت فیلم را بالا ببرد؟ به نظر من خیر، اگر انیمیشن شیرشاه را دیده باشید، اکت و میمیک چهره شخصیت های انیمیشن به وضوح برای رده سنی مشخص شده انیمیشن مشخص است، عصبانیت شخصیت ها، ناراحتی شان، خوشحالی شان و…

 

کودکان با شیرشاه ارتباط برقرار نمیکنند!

 

اما در لایو اکشن شیرشاه جلوه های بصری با کیفیت این مشخصه را از خود گرفته و بچه ها به سختی میتوانند با شخصیت های فیلم ارتباط برقرار کنند. برای مثال شخصیت مادر سیمبا و نالا، از نظر چهره خیلی به هم شباهت داشتند ( هرچند که در دنیای واقعی هم به همین صورت است ) اما در دنیای انیمیشن و داستان گویی، بهتر است تفاوت میان این دو شخصیت در چهره آنها مشخص باشد. در برخی از سکانس هایی که نولا و مادر سیمبا حضور داشتند منتظر دیالوگ بودم تا با شنیدن صدا تشخیص دهم شیری که می بینم نالاست یا مادر سیمبا!

همچنین بخوانید  فیلم هایی که باید قبل از دیدن فیلم جوکر 2019 ببینید

 

اما از حق نگذریم شیرشاه یکی از فیلم های موفق دیزنی در این سالها محسوب میشود. روایت و داستان فیلم به هیچ عنوان دست نخورده و دقیقا داستان انیمیشن را بازگو میکند. به طوری که میتوانست خیلی از سکانس های تصویری با انیمیشن فرق داشته باشد اما نداشت، که به نظر من این یکی از نقاط قوت فیلم محسوب میشود.

 

همچنین یکی از سکانس های قوی فیلم، میتوانم به سکانس چرخه موی سیمبا توسط طبیعت اشاره کنم که یکی از قوی ترین سکانس های بدون دیالوگ فیلم است.

 

از صداپیشه های فیلم میتوان به Donald Glover در نقش سیمبا، Beyonce در نقش نالا، Seth Rogan در نقش پومبا، James Earl Jones در نقش موفاسا و Chiwetel Ejiofor در نقش اسکار اشاره کرد.

 

امتیاز من به فیلم 6 است و فیلم را مخصوصا برای کسانی که انیمیشن شیرشاه را دیده اند پیشنهاد میکنم. فیلم جدا از داستان جذاب و جلوه های ویژه بدون نقصی که دارد میتواند یک تجربه شیرین نوستالژی برای شما باشد.

 


پیشنهادی :

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *