تبلیغات

تبلیغات

چگونه برنامه ها را در ویندوز 10 و 7 ببندیم ؟

Kill-a-Process-in-Windows

بستن برنامه ها را در ویندوز 10 و 7 کار آسانی می باشد ، برای اینکار ادامه مطلب را کامل بخوانید و با توجه به نسخه ویندوز خود یکی از راه های زیر را پیش بگیرید.

زمانی که برنامه ای را اجرا می کنید ، سیستم عامل فرآیندی را برای اجرای یک فایل ایجاد می کند. این برنامه شامل کد برنامه و فعالیت فعلی آن است.

ویندوز یک عدد خاص به نام شناسه فرآیند (PID) اختصاص می دهد که برای هر فرآیند یا پرادزش متفاوت است. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید به یک فرایند خاتمه دهید ، و روش های مختلفی که می توانید برای خاتمه یک برنامه استفاده کنید . در ادامه ارائه شده است .

آموزش بستن برنامه ها در ویندوز 10

اگر یک برنامه دچار مشکل شود و پاسخی به رفتار شما ندهد ، حتما منابع زیادی از سیستم را مصرف می کند یا به طور غیر منتظره ای رفتار می کند و به شما اجازه نمی دهد آن را ببنید ، ممکن است بخواهید این روند را خاتمه دهید و با زور برنامه را ببندید . به طور استاندارد ، ویندوز اجازه استفاده از Task Manager برای خاتمه دادن فرایند های می دهد . علاوه بر این روش ، می توانید از PowerShell نیز استفاده کنید .

بستن برنامه ها با Task Manager در ویندوز 10

ابتدا Task Manager را اجرا کنید ( همزمان کلید های Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید )

روی گزینه “More details” در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید تا نمای کامل Task Manager را مشاهده کنید .

بستن برنامه ها با Task Manager در ویندوز 10

از تب Processes برنامه مورد نظر را در لیست برنامه ها پیدا و انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه End Task کلیک کرده تا برنامه سریعا بسته شود .

بستن برنامه ها با Task Manager در ویندوز 10

شما انجام دادید حالا برنامه شما بسته شد . استفاده از Task Manager برای بستن برنامه های ویندوز  آسان ترین روش است.

توجه: همین کار را می توانید از تب Details  انجام دهید. این برگه ویژه ای است که به جای اسامی برنامه ها ، نام فرایند را لیست می کند. در آنجا می توانید یک پروسه را در لیست انتخاب کرده و بر روی دکمه End process کلیک کرده یا کلید Del را فشار دهید .

بستن برنامه ها با Task Manager در ویندوز 10

استفاده از دکمه End Task به این معنی است که ویندوز هر چه سریع تر فرایند را خاتمه دهد و سعی در بهبود خرابی برنامه یا حافظه پردازش دارد ، سپس برنامه را خاتمه می دهد.


بیشتر بدانید :

همچنین بخوانید  آموزش غیرفعال کردن پیش نمایش تب ها در Microsoft Edge ویندوز 10

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *