تبلیغات

تبلیغات

چگونه دسته PS4 یا Xbox را به آیفون یا آیپد وصل کنیم ؟

How-to-Pair-PlayStation-4-or-Xbox-One-Controller-with-iOS-13

با قابلیت های iOS 13 و iPadOS 13 دنیای بازی در آیفون و آیپد با استفاده از دسته های کنسول های PS4 یا Xbox متحول شد . هم اکنون می توانید یک دسته PS4 یا Xbox One S را به طور مستقیم به دستگاه ایفون یا ایپد خود متصل کنید و فوراً شروع به بازی کنید هر بازی ای که از دسته ها پشتیبانی کند ، می توانید انجام دهید .

 

بازی کردن با دسته PS4 یا Xbox در آیفون یا آیپد

 

آیفون و آیپد قبلاً از دسته های بازی پشتیبانی می کردند ، اما ابتدا باید با استفاده از برنامه MFi (ساخته شده برای آیفون) مجوز بگیرند. گزینه ها بسیار محدود ، گران و بسیار عالی نبودند.

 

سیستم عامل iOS 13 و iPadOS 13 دسته های بی سیم را پشتیبانی می کنند ، اما این سیستم برای همه دسته های بی سیم مبتنی بر بلوتوث باز نیست. فقط دسته های PS4 Dualshock  و Xbox One در حال حاضر پشتیبانی می شوند. دسته های Nintendo Switch Pro کار نمی کند.

 

یک جفت دسته Xbox One حداقل وجود دارد. در حال حاضر اپل تنها از مدل 1708 پشتیبانی می کند ، این دسته Xbox One S است (دسته اصلی Xbox One کار نمی کند). بیشتر دسته های PS4 Dualshock پشتیبانی می شوند (بجز مدل CUH-ZCT1U که با نسخه اصلی PS4 در سال 2013 ارسال شده است).

ساده ترین راه برای بررسی اینکه آیا از دسته شما پشتیبانی می شود ، اتصال آن به آیفون یا آیپد است.

 

آموزش اتصال دسته PS4 و Xbox به گوشی آیفون و آیپد

 

می توانید با استفاده از بخش بلوتوث در برنامه تنظیمات ، یک دسته را به آیفون یا آیپد خود متصل کنید. قسمت “تنظیمات” را در آیفون یا آیپد خود باز کنید و سپس روی گزینه “Bluetooth” ضربه بزنید.

 

در اینجا ، مطمئن شوید که ویژگی بلوتوث فعال و در حالت جستجو باشد .

 

آموزش اتصال دسته PS4 و Xbox به آیفون و آیپد

 

اکنون ، دسته کنسول خود را در حالت جفت شدن قرار دهید . اگر از یک دسته PS4 Dualshock  استفاده می کنید ، دکمه “PS” و “Share” را همزمان فشار داده و نگه دارید تا چراغ ر قسمت پشت دسته سفید شود و سریع شروع به چشمک زدن کند.

 

آموزش اتصال دسته PS4 و Xbox به آیفون و آیپد

 

اگر از دسته Xbox One S استفاده می کنید ، دکمه “Pairing” را در قسمت پشت دسته فشار دهید و نگه دارید. اگر این اولین بار است که کنترلر را با هر دستگاهی جفت می کنید ، باید به جای آن دکمه “Xbox” را فشار داده و نگه دارید.

همچنین بخوانید  چگونه فیلم های غیرقابل پخش را پخش کنیم؟ حل مشکل پخش نشدن فیلم در ویندوز

 

آموزش اتصال دسته PS4 و Xbox به آیفون و آیپد

 

اکنون ،دسته PS4 یا Xbox در بخش “Other Devices” نمایش داده می شود. بر روی آن ضربه بزنید تا دسته جفت شده و به آیفون یا آیپد خود متصل شوید.

 

آموزش اتصال دسته PS4 و Xbox به آیفون و آیپد

 

چگونه دسته کنسول را از آیفون یا آیپد قطع کنیم

 

می توانید با استفاده از منوی جدید قابل ارتقا و بلوتوث از کنترل سنتر ios ، دسته را به سرعت قطع کنید.

 

در آیفون یا آیپد خود ، از گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا مرکز کنترل را باز کنید. اگر آیفون شما دارای دکمه هوم می باشد، به جای آن از پایین صفحه بکشید تا کنترل سنتر باز شود .

 

چگونه دسته کنسول را از آیفون یا آیپد قطع کنیم 

 

سپس از کنترل سنتر ، صفحه “Toggles” را فشار داده و نگه دارید.

 

چگونه دسته کنسول را از آیفون یا آیپد قطع کنیم 

 

برای باز کزدن فهرست ، روی دکمه “Bluetooth” ضربه بزنید و نگه دارید.

 

چگونه دسته کنسول را از آیفون یا آیپد قطع کنیم 

 

دسته کنسول جفت شده را پیدا کنید و برای قطع کردن ارتباط روی آن ضربه بزنید. می توانید به همان منو برگردید و روی دسته ضربه بزنید تا دوباره به آن متصل شوید.

 

چگونه دسته کنسول را از آیفون یا آیپد قطع کنیم 

 

اگر میخواهید دسته کنسول را از حالت جفت شده خارج کنید ، باید در “تنظیمات” دستگاه به منوی “Bluetooth” بروید. در اینجا ، دسته کنسول را پیدا کرده و روی دکمه “i” در کنار آن ضربه بزنید.

 

چگونه دسته کنسول را از آیفون یا آیپد قطع کنیم 

 

از منوی باز شده ، روی گزینه “Forget This Device” ضربه بزنید تا از حالت جفت شده خارج شود.

 

چگونه دسته کنسول را از آیفون یا آیپد قطع کنیم 

 

آموزش بازی کردن با دسته کنسول در گوشی آیفون و آیپد

 

پشتیبانی از دسته کنسول ها در iOS و iPadOS سالهاست که وجود دارد ، بنابراین بسیاری از بازی های محبوب از قبل آن را پشتیبانی می کنند. پس از اتصال دسته ، به صفحه تنظیمات هر بازی بروید تا بررسی کنید که آیا می توانید به حالت دسته تغییر دهید یا خیر.

 

اگر از Apple Arcade بازی می کنید ، هنگام اجرای بازی ، دسته کنسول به طور خودکار فعال می شود. Apple Arcade همچنین بازی هایی که از دسته های کنسول پشتیبانی می کنند را در بالای لیست برجسته می کند .

 

آموزش بازی کردن با دسته کنسول در آیفون و آیپد 

 

پشتیبانی از دسته فقط یکی از ویژگی های جدید iOS 13 است . هنگامی که دسته خود را با آیفون یا آیپد خود جفت کرده اید ، می توانید حالت تاریک یا تم مشکی آیفون یا آیپد خود را فعال کنید تا هنگامی که در شب بازی می کنید چشم شما آسیب نبیند .

 


بیشتر بدانید :

همچنین بخوانید  آموزش درس ریاضی فیزیک ۱ + معرفی منابع آموزشی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *