تبلیغات

تبلیغات

چگونه در ترمینال لینوکس متن را کپی و پیس کنیم

How-to-Copy-and-Paste-Text-at-Linux’s

آیا می خواهید در خط فرمان یا ترمینال لینوکس کپی و پیس کنید ؟ ما به شما چندین تکنیک را نشان می دهیم که آیا صفحه کلید یا ماوس را دوست دارید. اینها چه در یک میز گرافیکی و چه در TTY مبتنی بر متن متداول کار کنید.

 

در ویندوز از کلید های Ctrl + C برای کپی کردن بخشی از متن هایلایت شده و Ctrl + V برای چسباندن آن استفاده می کنید. در macOS برای کپی کردن از کلید های Command + C و Command + V استفاده می کنید. آنها از همان کلید C برای کپی کردن و V برای درج کردن پیروی می کنند.

 

این کلیدهای صفحه کلید بسیار مشابه در اکثر برنامه های گرافیکی لینوکس کار می کنند ، مانند ویرایشگر gedit یا مجموعه LibreOffice.  هنگامی که کاربران تازه وارد پنجره ترمینال را باز می کند و سعی می کند متنی را کپی یا پیس کنند، اما کلید ها تغییر می کنند .

 

کپی و پیس کردن متن در ترمینال لینوکس

 

کلید های ترکیبی کپی و پیس کردن در ویندوز بسیار آسان است ، با استفاده از کلید های ” Ctrl + Shift + C ” و ” Ctrl + Shift + V ” به جای کلید های “Ctrl + C “و” Ctrl + V ” می توانید متن ها را در ترمینال لینوکس کپی و جای گذاری کنید .

 

اگر متن مورد نظر را در پنجره ترمینال با ماوس خود انتخاب کنید سپس کلید های “Ctrl + Shift + C “را انتخاب کنید ، آن متن کپی می شود.

 

Ctrl+Shift+C

 

همچنین می توانید در یک برنامه ویرایش متن مانند gedit متن کپی شده را قرار دهید. اما توجه داشته باشید ، وقتی در یک برنامه وارد می شوید – و نه در یک پنجره ترمینال – باید از Ctrl + V استفاده کنید .

 

و زمانی که شما میخواهید متنی را داخل ترمینال پیس کنید باید با استفاده از کلید های Ctrl + Shift + V آن را در یک پنجره ترمینال جای گذاری کنید .

 

Ctrl+Shift+V

 

 

کپی و پیس کردن متن در ترمینال لینوکس با استفاده از کلیک راست

 

می توانید از ماوس برای کپی و جایگذاری متن در یک پنجره ترمینال استفاده کنید. شما باید از ماوس برای انتخاب کردن متنی که می خواهید کپی کنید استفاده کنید ، بنابراین چرا از آن برای انجام اقدامات کپی و چسباندن استفاده نمی کنید؟

 

هنگامی که برخی از متن ها را انتخاب کردید ، با کلیک راست روی متن انتخاب شده سپس گزینه “Copy” را انتخاب کنید.

 

کپی و پیس کردن متن در ترمینال لینوکس با استفاده از کلیک راست

 

برای جایگذاری متن کپی شده در ترمینال ، یکبار دیگر در ترمینال با ماوس راست کلیک کرده و گزینه “Paste” را از فهرست زمینه انتخاب کنید.

همچنین بخوانید  چگونه پسورد های مرورگر مایکروسافت اج را خارج (اکسپورت) کنیم؟

 

کپی و پیس کردن متن در ترمینال لینوکس با استفاده از کلیک راست

 


بیشتر بدانید :

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *