تبلیغات

تبلیغات

11 روش رفع مشکل افت فریم (FPS) در بازی کامپیوتری ویندوز

How-To-Fix-Low-FPS-IN-Windows-Games

بدون شک یکی از مهم ترین بخش بازی های ویدیوی و کامپیوتری داشتن گرافیک مناسب و دلنشین است. آیا شما خودتان حاضرید یک بازی کامپیوتری را با گرافیک پایین بازی کنید؟ جدای از این ، زمانی که گرافیک بازی بالا باشد و شما افت فریم شدید (FPS) داشته باشید ، قطعا حس خوبی که در حالت روان در بازی خواهید داشت حس نخواهید کرد!


پیشنهادی : تاثیر حافظه رم در افزایش سرعت بازی کردن


اگر احساس می کنید بازی خریداری شده یا دانلود شده در ویندوز دارای مشکلات مربوط به لگ و افت فریم می باشد ، ما در این مقاله به 11 روش می پردازیم که بتوانید مشکل افت فریم در بازی های کامپیوتری ویندوز را برطرف کنید. همانطور که گفته شد ممکن است زمانی پیش آید که حتی حین بازی ، درگیر افت فریم شدید و Low FPS شویم.

 

نحوه حل مشکل افت فریم بازی کامپیوتری ویندوز

 

بطور کلی با استفاده از 11 مورد زیر می توانید مشکل افت فریم بازی در ویندوز های 10 ، 8 و 7 را برطرف کنید.

1- درایور های ویندوز را بروزرسانی کنید

2- بستن برنامه های غیرضروری جهت رفع مشکل افت فریم بازی

3- دیفرگمنت و یکپارچه سازی هارد HDD ویندوز و حل مشکل لگ در بازی

4- رفع مشکل افت فریم بازی ویندوز با تغییر تنظیمات power

5- برطرف کردن افت FPS بازی های کامپیوتری با غیرفعال کردن جلوه های ویندوز

6- غیرفعال سازی Game Bar و ضبط از صفحه نمایش در ویندوز 10

7- تغییر تنظیمات داخلی بازی و بهینه کردن فریم و FPS بازی ویندوز

8- رفع مشکل افت فریم با استفاده از حالت Full Screen بازی

9- بازی را یکبار دیگر نصب و یا تعمیر (Repair) کنید

10- اورکلاک کردن قطعات سخت افزاری کامپیوتر

11- ارتقا سخت افزاری کامپیوتر

ابتدا به چند مورد آسان و اساسی می پردازیم که ممکن است با انجام آن ها به راحتی بتوانید مشکل افت فریم بازی کامپیوتر ویندوز را برطرف کنید.

1- درایور های ویندوز را بروزرسانی کنید

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

درایور ها برنامه ای هستند که یک رابط بین نرم افزار و سخت افزار سیستم عامل در نظر گرفته شده است. افرادی که استفاده خاصی از سیستم و ویندوز خود ندارند نباید نگران بروز بودن درایور ها باشند ، اما قدیمی بودن درایور برای بازی ها و برخی نرم افزار های خاص باعث می شود تا نتوانیم به آنچه که می خواهیم برسیم.


پیشنهادی : آموزش 10 روش آپدیت درایور های ویندوز 10


بنابراین پیش از هر چیزی اطمینان حاصل کنید که درایور های خود را آپدیت کرده اید. برای بروزرسانی درایور های کارت گرافیک می توانید مقاله “چگونه درایور گرافیک خود را در ویندوز آپدیت کنیم” را مشاهده کنید.

Nvidia به شما این اجازه را می دهد علاوه بر آپدیت دستی درایور ، می توانید با استفاده از ابزاری که تهیه کرده است به راحتی درایور خود را بروزرسانی کنید. شما می توانید با استفاده از مقاله گفته شده بالا به صفحه های دانلود ابزار های ساخته شده توسط این کمپانی دسترسی داشته باشید. برای مثال با استفاده از این ابزار ها زمانی که درایور جدیدی عرضه می شود می توانید سریع تر از هر چیزی باخبر شوید و نسبت به دانلود درایور اقدام کنید.

2- بستن برنامه های غیرضروری جهت رفع مشکل افت فریم بازی

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

زمانی که در حال اجرای بازی هستید و بازی مورد نظر نسبت به حالت عادی در درجه بالاتری قرار دارد و از لحاظ گرافیکی رتبه بهتری دارد ، پیشنهاد می شود برنامه ها و پردازش هایی که در پس زمینه قرار دارند حتما ببندید. با اینکار باعث می شود تا منابع سیستم خالی شده و بازی برای استفاده از منابع کم نیاورد ، همین موضوع باعث می شود تا دیگر با افت فریم روبرو نشوید.

همچنین بخوانید  20 تا از اصطلاحات اینستاگرام که همه کاربران باید بدانند

زمانی که برنامه های اضافی و پردازش ها هنگام بازی کردن در حال اجرا باشند ، باعث می شود تا علاوه بر بازی ، برنامه های از قبل باز شده هم از منابع استفاده کنند ، همین موضوع باعث می شود تا منابع کمتری برای بازی بماند و با افت فریم FPS روبرو خواهید شد.

برای بستن برنامه ها و پردازش های پس زمینه می توانید از تسکبار ویندوز استفاده کنید. علاوه بر این می توانید در قسمت System Tray آیکون هایی که از برنامه های در حال اجرا نمایش داده می شود هم ببندید.

برای اینکه ببینید چه پردازش ها و برنامه هایی از ویندوز استفاده می کنند ، کلید های Ctrl + Shift + Esc بزنید تا وارد تسکبار ویندوز شوید. برای باز شدن و دیده شدن تمامی پردازش ها روی More details کلیک کنید. حالا برای دیدن پردازش ها به تب Processes بروید. هر پردازشی که از CPU ، حافطه (RAM) و GPU بیش از حد استفاده می کند را قبل از اجرای بازی ببندید.

3- دیفرگمنت و یکپارچه سازی هارد HDD ویندوز و حل مشکل لگ در بازی

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

امروزه با تجه به موقعیت بازی ها گیمر ها باید از هارد های SSD پرسرعت استفاده کنند. اما اگر از دسته کاربرانی هستید که از هارد های HDD استفاده می کنید ، باید اطمینان داشته باشید که هاردتان یکپارچه و defragmented شده باشد. اگر از هارد های SSD استفاده می کنید نباید از قابلیت یکپارچه سازی استفاده کنید.

برای شروع ، عبارت defrag را در قسمت منوی استارت ویندوز نوشته و روی Defragment and Optimize Drives کلیک کنید تا پنجره جدید باز شود. در قسمت Last Run می توانید آخرین باری که درایو مورد نظر دیفرگمنت شده است مشاهده کنید.

جالب است بدانید که ویندوز 10 ، عملیات یکپارچه سازی درایو ها را بصورت اتوماتیک انجام می دهد. بنابراین اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید نیازی نیست که بصورت دستی خودتان هارد را یکپارچه سازی کنید.

4- رفع مشکل افت فریم بازی ویندوز با تغییر تنظیمات power

گزینه هایی مربوط به تنظیمات قدرت و برق در ویندوز وجود دارد که می توانید مصرف برق سیستم را مشخص کنید. در حالت پیشفرض ویندوز سعی می کند بصورت عادی و بهینه از برق استفاده کند. برخی مواقع این موضوع باعث می شود تا در لپ تاپ ها عملکردشان نسبت به اجرای بازی کاهش یابد و دلیلی بر بوجود آمدن افت فریم شوند.

پیشنهاد می شود زمانی که قصد دارید بازی بدون افت فریم داشته باشید ، از حالت High performance استفاده کنید. برای این کار در ویندوز به مسیر Settings > System > Power رفته و روی Additional power settings کلیک کنید. با زدن Show additional plans و انتخاب گزینه High performance بیشترین استفاده از برق را فعال کنید.

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

توجه داشته باشید که با اینکار مصرف برق سیستم تان افزایش می یابد. در دسکتاپ شاید مشکلی ایجاد نکند اما برای لپ تاپ ها روی باتری تاثیر خوبی نخواهد گذاشت.

5- برطرف کردن افت FPS بازی های کامپیوتری با غیرفعال کردن جلوه های ویندوز

بصورت پیشفرض ویندوز از جلوه های ویژه و حرکتی زیادی استفاده می کند که هر یک با توجه به نوع فعالیت متفاوت است. این افکت ها باعث می شود تا محیط سیستم عامل زیباتر و کاربر پسند شوند ، از این رو باعث می شود تا برای اینکار از منابع سخت افزاری استفاده کنند.

از آنجایی که کوچک ترین بهینه سازی به شما کمک می کند ، شما می توانید این افکت ها در ویندوز را غیرفعال کنید. البته این ویژگی زمانی تاثیر گذار خواهد بود که سیستم قدیمی ای داشته باشید.

همچنین بخوانید  آموزش حل مشکل no network connection در تیک تاک

برای غیرفعال کردن افکت های تصویری ویندوز عبارت performance را در قسمت جستجوی ویندوز نوشته و Adjust the appearance and performance of Windows را انتخاب کنید. در پنجره باز شده به تب Visual Effects بروید ، می بینید که گزینه های گرافیکی وجود دارد که می توانید فعال و غیرفعال کنید.

گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید تا تمامی افکت ها غیرفعال شوند. با زدن OK تنیظیمات را ذخیره کنید. همانطور که می بینید افکت ها از بین رفته است و همه چیز بدون حرکت می باشد. از این رو می توانید بازی خود را بدون افت فریم انجام دهید.

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

6- غیرفعال سازی Game Bar و ضبط از صفحه نمایش در ویندوز 10

ویندوز 10 بصورت پیشفرض دارای ویژگی ای داخلی به نام Game bar می باشد که به شما اجازه می دهد از بازی خود فیلم بگیرید ، اسکرین شات بگیرید و حتی استریم کنید! از آنجایی که این ویژگی ممکن است در سیستم های قدیمی روی بازی ها تاثیر منفی بگذارد ، غیرفعال کردن آن باعث می شود تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای غیرفعال کردن به مسیر Settings > Gaming > Game bar بروید رفته اسلایدر را خاموش کنید.


پیشنهادی : 6 ویژگی Game Bar ویندوز 10 که باید بدانید


حالا از منوی سمت چپ تنظیمات ویندوز 10 که قرار دارید روی Captures کلیک کنید ، اسلایدر Record in the background while I’m playing a game غیرفعال کنید.

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

در نهایت به تب Game Mode بروید و آن را فعال کنید. ویندوز 10 توانسته با توجه به سیستمی که ایجاد کرده است با فعال کردن این گزینه بهینه سازی هایی برای اجرای بازی انجام می دهد.

7- تغییر تنظیمات داخلی بازی و بهینه کردن فریم و FPS بازی ویندوز

قطعا همه بازی ها دارای بخشی برای تنظیمات گرافیکی دارند که کاربر با توجه به نیاز خود می تواند هر گزینه را تغییر دهد. علاوه بر مراحل بالا می توانید با رفتن به بخش تنظیمات گرافیکی بازی و تغییر برخی از گزینه ها بازی خود را بهینه کرده و دیگر با افت فریم FPS روبرو نشوید.

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

برای مثال می توانید افکت هایی که مربوط به مه و رفلکس هستند را غیرفعال کنید. از آنجایی که این گزینه ها می توانند تاثیر به سزایی بر روند اجرای بازی داشته باشند ، غیرفعال کردن آن ها باعث می شود تا افت فریم و لگ در بازی نداشته باشید.


حتما بخوانید : 4 روش اساسی برای بهینه سازی ویندوز هنگام بازی کردن


همچنین توجه داشته باشید که ممکن است بازی شما دارای ویژگی محدود کردن FPS یا فریم داشته باشد. این گزینه می تواند زمانی کاربردی باشد که بازی فریم های اضافه را به GPU ارسال می کند. البته توجه داشته باشید که محدود کردن بیش از حد فریم باعث می شود تا بازی بیش از حد لگ داشته باشد و قابل بازی کردن نباشد.

اگر قصد دارید بازی ای را بدون افت فریم داشته باشید ، بهتر است رزولوشن را به سمت پایین تغییر دهید.

برای مثال از رزولوشن 1920×1080 به رزولوشن 1080×720 تغییر دهید ، با اینکار می توانید فریم های نرمی در بازی داشته باشیم.

8- رفع مشکل افت فریم با استفاده از حالت Full Screen بازی

بیشتری بازی ها به شما این اجازه را می دهد که در حالت تمام صفحه ، پنجره ای ، پنجره ای بدون لبه اجرا کنید. برای استفاده در حالت ماکسیموم باید بازی رو در حالت تمام صفجه قرار دهید.

به همین دلیل است که برنامه ها و بازی ها در حالت تمام صفحه ، دسترسی کامل به بخش های مختلف صفحه نمایش دارند. از آنجایی که حالت پنجره ای بدون حاشیه ممکن است راحت تر باشد ، اما بازی با توجه به وضعیتی که دارد نمی تواند بصورت کامل واکنش نشان دهد ، از این رو با افت فریم روبرو خواهید شد.

همچنین بخوانید  چگونه بفهمیم از چه نسخه ی ویندوز 10 استفاده می کنیم؟

9- بازی را یکبار دیگر نصب و یا تعمیر (Repair) کنید

اگر افت فریم را تنها در یک بازی مشاهده کردید ، ممکن است مشکل از بازی باشد و فایل های بازی خراب و ناقص شده اند.

معمولا بازی هایی که طی سال های اخیر عرضه می شوند گزینه ای به نام Repair یا تعمیر دارند که برای مواقعی که بازی خراب می شود استفاده می شود. برای اینکار می توانید فایل نصبی بازی را دوباره اجرا کرده و اینبار Repair را انتخاب کنید.

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

10- اورکلاک قطعات سخت افزاری کامپیوتر

اگر تمامی مراحل بالا را به درستی انجام دادید و نتوانستید مشکل افت فریم را برطرف کنید ، راه دیگری که دارید اورکلاک کردن سخت افزار سیستم است. با اورکلاک کردن می توانید سخت افزاری که استفاده می کنید را به حداکثر برسانید و دیگر محدودیتی برای استفاده وجود نداشته باشد.

شاید خیلی ها با شنیدن اورکلاک بترسند اما اگر تمامی مراحل را به درستی انجام دهید با مشکلی مواجه نخواهید شد.

11- ارتقا سخت افزاری کامپیوتر

درحالیکه تمامی روش های بالا کاملا کاربردی هستند و به راحتی می توانند افت فریم بازی را برطرف کنند اما محدودیت های خود را هم خواهند داشت. برای مثال اگر سیستم قدیمی داشته باشید هرچقدر هم تغییر نرم افزاری ایجاد کنید با مشکل افت فریم و FPS در بازی روبرو خواهید شد.

در چنین مواردی باید به سمت ارتقا سخت افزاری قطعات برویم. داشتن VRAM برای اجرای بازی با گرافیک بالا و RAM قدرتمند برای نداشتن افت فریم بازی و یا یک CPU قوی.

حل مشکل افت فریم (Low FPS) در بازی کامپیوتری

فراموش نکنید که گرما می توانید بر قطعات سخت افزاری تاثیر منفی بگذارد. اگر پس از مدت زمانی بعد از اجرای بازی شاهد افت فریم شدید ، این بدان معناست که سیستم شما داغ شده است و دمای آن بالا رفته است. برای اینکار باید مواردی که سیستم را خنک می کند انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که سیستم شما باید جریان هوای کافی نیز داشته باشد.

تفاوت افت فریم بازی ویندوز و لگ در اینترنت

پیش از اینکه به نتیجه ای برسیم باید بدانیم که تفاوت افت فریم با لگ در چیست؟

زمانی که با افت فریم بازی روبرو می شوید ، این یعنی بخشی از کامپیوتر و ویندوز شما دچار مشکل شده است (همانطور که در بالا گفته شد). زمانی که با افت فریم روبرو شوید بازی از سرعت معمولی خارج شده و بصورت اسلایدشو اجرا می شود ، حتی اگر بازی آفلاین باشد.

اما لگ ، زمانی رخ می دهد که مشکل اینترنتی داشته باشیم. با اینکه بهترین FPS را داشته باشید اما به دلیل داشتن اینترنت ضعیف شاهد لگ فراوانی در بازی خواهید شد. بنابراین اگر در بازی خود لگ دارید ، اولین کاری که می توانید انجام دهید بررسی وضعیت شبکه و اتصال بصورت سیمی با روتر است.

حل مشکل لگ در بازی ها ویندوز 10 , حل مشکل لگ در بازی ها ویندوز 7 , رفع لگ بازی های کامپیوتر , دلیل افت ناگهانی fps چیست , افت فریم , بالا بردن fps در ویندوز 10 , مشکل لگ بازی در ویندوز 10 , مشکل افت فریم در ویندوز 10 , حل مشکل افت فریم , افزایش fps در ویندوز 10 , حل مشکل کند بودن بازی ها در ویندوز 7 , دلیل لگ زدن بازی در لپ تاپ , حل مشکل کند بودن بازی ها در ویندوز 10 , حل مشکل لگ در ویندوز 10 , چگونه اف پی اس را بالا ببریم , افت فریم چیست, علت کند شدن بازی در ویندوز 10

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

دیدگاه ها

  • علی دی 17, 1400 :: 10:48

    سلام سیستم من قبلا این بود:
    ram 4
    cpu q9400
    graphic hd8490
    الان گرافیک rx 550 2gb گذاشتم ولی بازم فریمم داخل بازی تغییر نکرد و درایور ها رو به درستی نصب کردم. دلیلش چیه؟

    • حمید نوری دی 17, 1400 :: 12:06

      موقع بازی کردن تسک منیجر ویندوز رو باز کنید و ببینید کدوم سخت افزار ۱۰۰ کار میکنه ، به نظرم ممکنه ۳ مورد موجب این مشکل شده باشه ، اولی هارد ، که اگه هارد HDD قدیمی باشه و سرعت کم باشه اجازه نمیده قدرت کامل گرافیک رو بگیرید. ، دومی رم که حجم کمی داره و ۴ گیگ برای بازی های جدید ممکنه کم باشه. سومی هم قدرت سی پی یو هست که فک نمی کنم از اون باشه. وقتی تسک منیجر رو باز کنید متوجه می شید کدوم سخت افزار کم میاره.

  • Sajad دی 6, 1400 :: 16:23

    سلام سیستم من
    Ram8gig ddr3
    Bord p8h61-m lx
    Gt730 2g ddr5 128 bit
    Cpu i5 3470
    Power 370 green
    Hard hhd 1t
    بعد من نمدونم چرا اکثرن با گرافیک من حدقل ۲۰ فریم رو مثلن روی بازی ردد۲ میزنن با کیفیت اچ دی ولی برای من با پایین ترین کیفیت ۸۰۰ فریم زیر ۱۰ و پر از اگ میده مشکل از کجاست

    • حمید نوری دی 6, 1400 :: 18:12

      گرافیکتون برای این بازی کم هستش، مینیممی که سایت اعلام کرده GTX 770 هست
      “Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 770 2GB / AMD Radeon R9 280 3GB.”

  • Aydin Alikhani آذر 1, 1400 :: 09:44

    سلام مشکل من تو افت fps نیست مشکل اینه تو هر گیمی چه گرافیک وری لاو چه اولترا اف پی اس روی ۴۴ قفله نه بالاتر میره نه پایین تر و این رو اکثر بازی ها هستش . این مشکل چجوری رفع کنم

    • حمید نوری آذر 1, 1400 :: 11:04

      ممکنه سی پی یو یا گرافیک ضعیف باشند. موقع اجرای بازی تسک منیجر رو باز کنید و و از تپ پرفورمنس چک کنید

      • Aydin Alikhani آذر 1, 1400 :: 12:38

        اخه من مثلا gta v رو گرافیک high 44 اف پی اس میگیرم و قاعداتا باید رو گرافیک very low بالای ۱۰۰ اف پی اس بده مشکل اینجاس. این مشکل تو اکثر گیم ها هستش .ممنون به خاطر سرعت پاسخگویی

        • حمید نوری آذر 1, 1400 :: 19:29

          احتمالا مشکل از هاردتون باشه. بازی های جدید نیاز به سرعت هارد بالا دارند و با هارد های HDD معمولا اف پی اس پایینی میدهند. بهتره موقع بازی تسک منیجر رو باز کنید و میزان درصد هر سخت افزار رو بررسی کنید و ببینید کدوم سخت افزار ۱۰۰ درصد کار میکنه ، هر کدوم ۱۰۰ درصد کار کرد یعنی نسبت به سایر سخت افزارتون از قدرت کمتری برخوردار هستش باید اون رو تقویت کنید. اگه مشکل از سخت افزار نباشه باید مشکلات نرم افزاری و ویروس و باگ ها رو چک کنید.

  • Mahdi تیر 17, 1400 :: 03:05

    سلام خدمت شما دوست عزیز من یک پیسی دارم با ram12 cpu i3 .7100 بنده با برنامه obsهم کار میکنم و باید بازی که دارم یعنیgta vرو به خوبی اجرا کنه شما به مشخصات بازی هم که برید زده سیستم مورد نیاز خیلی پایین تره ولی متاسفانه من وقتی بازی رو اجرا میکنم همه چیز خوبه ولی اف پی اس بالا پایین میشه و بعضی مواقع بازی کرش میخوره طعلت چیه و راه کاری واسه بهتر شدنش هست من از دو مانیتور استفاده میکنم ایا بخاطر همین است و فشار میاد؟؟

    • حمید نوری تیر 17, 1400 :: 13:34

      زمان اجرای بازی تسک منیجر رو اجرا کنید و ببینید موقع بازی کدوم سخت افزار ۱۰۰ درصد کار میکنه ، مشکل از همونه اگه هیچ کدوم ۱۰۰ درصد نمیره مشکل از بازیه که بد کرک شده

  • علی تیر 8, 1400 :: 21:54

    روز اول fps درست بود بدون افت

    • حمید نوری تیر 9, 1400 :: 13:38

      یک دیگه از دلایل ه ممکنه به خاطر هارد باشه ، سرعت هارد کم شده باشه. بهترین کار اینه که موقع اجرای بازی task manager و تو تپ performance ببینید موقع اجرای بازی کدوم سخت افزار هست که ۱۰۰ درصد کار میکنه

  • علی تیر 7, 1400 :: 00:15

    من رم لبتابم رو از ۴ به هشت کردم ۱ ۴ دیگه انداختم ولی روز اول fps درست بود ولی الان توی بازی low میشه بازی realm royalدلیلش چی هست ویندوز ۱۰ هم هستم

    • حمید نوری تیر 7, 1400 :: 12:13

      اف پی اس پایین بیشتر به دلیل گرافیک ضعیف هست. ممکنه از گرافیک آنبورد لپ تاپ استفاده می کنید.اگه گرافیک مجزا داره بازی رو با اون گرافیک اجرا کنید.

  • شمیلا اسفند 3, 1399 :: 10:29

    خیلی عالی بود

  • س شهریور 28, 1399 :: 21:54

    درود ، هزینه انجام دادن این کار ها بر روی سیستم من با انی دسک چقدر هست ؟
    لطفا از طریغ ایمیل به من بگین
    تشکر از سایت خوبتون

    • رسول توکلی شهریور 29, 1399 :: 10:46

      سلام دوست عزیز، هزینه این کار ۵۰ هزار تومن هستش، و اینکه بستگی به سیستم شما هم داره که چه مشخصاتی داشته باشه

  • امیر شهریور 7, 1399 :: 10:05

    سلام من بازی رینگ آف الیسیوم رو پارسال با حداکثر تنظیمات گرافیکی با اف پی اس ۶۰ ثابت بازی میکردم اما بعد از گذشت یه مدت و دوباره نصب کردن این بازی حالا با حداقل تنظیمات بازم ۶۰ اف نمیگیرم میشه راهنمایی کنید ،سیستمم هم تغییر نکرده

  • ALI شهریور 5, 1399 :: 10:40

    سلام من قبلا تو ویندوز سون بازی هام به خوبی اجرا میشد حتی بازی GTA V بدون لگ و هیچ مشکلی اما از وقتی که ویندوز ام رو ۱۰ کردم بازی هام لگ دار شده مشکل از کجاست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *