تبلیغات

تبلیغات

نحوه رفع خطای درحال بارگیری یا download pending در گوگل پلی

download-pending

همه ی ما در گوگل پلی با مشکل مواجه شده ایم . خواستید بازی جدید دانلود کنید یا نرم افزاری به روز کنید و … با خطای در حال بارگیری یا download pending مواجه شده اید. در ادامه تمام راه حل های رفع این خطا را به شما آموزش خواهیم داد .

 

حل ارور در حال بارگیری یا download pending در گوگل پلی

 

اولین واکنش شما هنگام مشاهده پیام “خطای در انتظار دانلود ” هنگام نصب برنامه ها از گوگل پلی چیست؟ در واقع ، این مشکل معمولاً هنگام استفاده از اینترنت وای فای  یا در شبکه های رومینگ و با سیم کارتهای مسافرتی در یک کشور خارجی روبرو می شوید .

 

گوگل توصیه می کند برای دانلود برنامه های گوگل پلی از یک شبکه وای فای پر سرعت استفاده کنید. اما ، در بسیاری موارد ، مسئله سرعت اینترنت نیست . همچنین لازم نیست دستگاه اندرویدی خود را مجدداً راه اندازی کنید یا شبکه وای فای دیگری را انتخاب کنید . اینها کمکی نمی کنند روش های بهتر و آسان تری برای اطمینان از دانلود برنامه مورد نظر خود در هر شرایطی وجود دارد ، با تک تیپ همراه باشید .

 

رفع خطای download pending یا خطای در انتظار دانلود (تنظیم پلی استور)

 

دانلود های فعلی گوگل پلی را قطع کنید

 

در بیشتر مواقع ، دلیل بروزرسانی خطای در انتظار بارگیری ( download pending ) در گوگل پلی این است که برنامه ها هم زمان در حال دانلود هستند. اگر همزمان چندین برنامه را دانلود می کنید با این ارور روبرو خواهید شد .

 

اگر می خواهید فورا برنامه ای را دانلود کنید مراحل زیر را انجام دهید :

 

  1. در گوگل پلی به بخش برنامه ها و بازی ها یا My apps & games بروید.
  2. خواهید دید که چه برنامه هایی در حال به روزرسانی یا دانلود هستند.
  3. کافی است X را در کنار آنها فشار دهید تا دانلود را لغو کنید و برنامه موردنظر خود را دانلود کنید.

 

اتصال خود را بررسی کنید

 

اگر از وای فای استفاده می کنید ، سعی کنید وب سایتی را در رایانه خود باز کنید یا سرعت اینترنت خود را در این سایت آزمایش کنید . اگر سرعت وای فای شما کم است ، مودم خود را مجدداً راه اندازی کنید یا مقاله افزایش سرعت اینترنت را مشاهده کنید . اگر به طور عادی کار می کند اما گوگل پلی هنوز برنامه یا بازی شما را دانلود نمی کند ، به طور موقت از داده خود استفاده کنید.

 

اطمینان حاصل کنید داده گوشی خود را فعال کرده اید. در ادامه :

همچنین بخوانید  آدرس دادن دانلود در کامپیوتر ( آموزش تصویری تغییر مسیر دانلود فایل در ویندوز )

 

  1. به گوگل پلی بروید و سپس بر روی منو در گوشه بالا سمت چپ (سه خط) ضربه بزنید .
  2. از منوی تنظیمات به بخش اولیت دانلود برنامه ها یا App download preference و گزینه Over any network را انتخاب کنید .
  3. اگر دانلود مجدد به صورت عادی انجام نشد ، وای فای منزل یا محل کار شما مشکل دارد. مودم خود را مجدداً راه اندازی کنید و در صورت عدم موفقیت مراحل زیر را تست کنید .

 

 

به روزرسانی های گوگل پلی را حذف و دوباره نصب کنید

 

می توانید این کار را از طریق تنظیمات > برنامه ها > گوگل پلی را پیدا کنید و گزینه حذف بروزرسانی را انتخاب کنید. ممکن است از شما خواسته شود گوگل پلی را به نسخه اولیه تغییر دهید. اگر چنین است ، روی OK ضربه بزنید.

 

به روزرسانی های گوگل پلی را حذف و دوباره نصب کنید

 

 گوگل پلی را باز کرده و برنامه خود را دانلود کنید. در مورد پایین آمدن نسخه گوگل پلی خود نگران نباشید! برنامه به طور خودکار خود را به آخرین نسخه موجود به روز می کند .

 

رفع خطای download pending یا خطای در انتظار دانلود (تنظیم دستگاه)

 

حافظه و مموری کارت خود را بررسی کنید

 

دو عامل اصلی مشکلات گوگل پلی ، پر بودن حافظه و کارت های حافظه جانبی است . برای اطمینان از اینکه آنها دلیل اصلی این ارور نیستند، بررسی کنید که مشکل حافظه نداشته باشید .

 

  1. اگر اعلانی دریافت نکردید برای اطمینان به تنظیمات دستگاه بروید و به ذخیره سازی بروید و آن را به صورت دستی بررسی کنید .
  2. آزاد کردن فضای گوشی با پاک کردن فایل های بلا استفاده و یا حذف عکس ها و فیلم های اضافی گوشی .
  3. سپس می توانید بار دیگر دانلود خود را امتحان کنید .

 

حافظه و مموری کارت خود را بررسی کنید

 

اگر هنوز download pending است ، ممکن است مشکل از کارت حافظه جانبی شما باشد . دانلود را لغو کنید ، سپس کارت حافظه جانبی را بیرون بیاورید ، آن را با دقت مجدداً داخل گوشی بگذارید و مجدداً برنامه موردنظر را دانلود کنید .

 

دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید

 

اگر سرعت اینترنت شما خوب است ، اما هنگام دانلود شما هنوز ارور download pending را مشاهده می کنید ، باید گوشی خود را دوباره راه اندازی کنید. کافی است دکمه power را بر روی دستگاه خود فشار داده و نگه دارید ، سپس روی restart کلیک کنید.

 

برنامه ها را از طریق مرورگر خود دانلود کنید

 

می توانید با دریافت برنامه های خود از طریق مرورگر تلفن همراه یا رایانه شخصی ، خطای download pending را حل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به وب سایت رسمی گوگل پلی  و ورود به حساب Google شما است. پس از انجام این کار ، نام برنامه مورد نظر خود را در نوار جستجو تایپ کنید. آن را در بین نتایج پیدا کرده و روی آن کلیک کنید .

همچنین بخوانید  چگونه بومرنگ های اینستاگرام را ویرایش و آهسته کنیم ؟

 

سپس می توانید روی نصب کلیک کنید. از شما خواسته می شود یک بار دیگر رمز ورود خود را وارد کنید. با پایان یافتن ، می توانید دستگاه مورد نظر خود را از لیست کشویی دستگاه های مرتبط با این حساب گوگل انتخاب کنید.

 

حافظه نهان برنامه گوگل پلی را پاک کنید

 

اگر مراحل بالا کمکی نکرد ، وقت آن است که راه دیگری را امتحان کنید. پاک کردن حافظه نهان برنامه گوگل پلی اغلب مشکلات زیادی را برطرف می کند. در اینجا نحوه انجام این کار را به شما آموزش می دهیم. (توجه: بسته به نسخه اندروید و UI شما مراحل ممکن است متفاوت باشد.)

 

  • به تنظیمات دستگاه بروید و بعد از قسمت برنامه ها یا Apps بروید .
  • برنامه گوگل پلی را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
  •  روی دکمه Storage ضربه بزنید .
  • و سپس دکمه Clear Cache یا پاک کردن حافظه نهان را بزنید.
  • می توانید داده ها را نیز پاک کنید.

 

حافظه نهان برنامه Google Play را پاک کنید

 

در آخر ، باید دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد تلفن هوشمند یا تبلت خود ، دیگر با خطای download pending روبه رو نمی شوید

 

پاک کردن خدمات بازی و حافظه نهان برنامه و بارگیری برنامه مدیریت

 

اگر مرحله قبل مشکل را برطرف نکرد ، به برنامه ها در تنظیمات برگردید. در گوشه بالا سمت راست ، روی دکمه منو ضربه بزنید (معمولاً سه نقطه یا سه خط) و Show system را انتخاب کنید . این به شما امکان می دهد برنامه های سیستم را ببینید. Google Play Services را پیدا کرده و حافظه پنهان و داده ها را پاک کنید. اکنون می توانید دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید و سپس شروع به دانلود کنید .

 

مطمئن شوید دستگاه اندروید آپدیت باشد

 

به روزرسانی های سیستم را بررسی کنید

 

بعضی اوقات ممکن است به روزرسانی باعث این مشکل بشوند. برای بررسی اینکه آیا به روزرسانی دسترس است ، به تنظیمات بروید. از بخش درباره تلفن یاAbout  به Software updates  بروید . اگر بروزرسانی ظاهر شد ، آن را نصب کنید.

 

حساب Google خود را تغییر دهید

 

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما در جلوگیری از “download pending error” کمک کند ، حذف یا عوض کردن حساب گوگل مرتبط با گوگل پلی است. در اینجا نحوه انجام این کار به شما آموزش می دهیم:

 

  • به Settings بروید و به پایین بروید گزینه حساب ها یا Accounts & sync را پیدا کنید . بر روی آن کلیک کنید.
  • حساب گوگل خود را در این لیست پیدا کنید.
  • روی آن ضربه بزنید و حذف اکانت را انتخاب کنید .
  • دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید.
  • دوباره به بخش حساب ها یا Accounts & sync  بروید .
  • و گزینه اضافه کردن حساب یا Add Account را ببینید. روی آن ضربه بزنید و دوباره حساب قدیمی خود را اضافه کنید یا یک حساب کاربری جدید اضافه کنید.
  •  مجدد برنامه خود را دانلود کنید.
همچنین بخوانید  آموزش نحوه اکتیو کردن آفیس Microsoft office

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *