تبلیغات

تبلیغات

5 روش رفتن به حالت Safe Mode در ویندوز 10 و 7

safe-mode

آموزش رفتن به سیف مود ویندوز

 

اگر می خواهید ویندوز 7 و 10 را به حالت Safe Mode بوت کنید ، بدان معنی است که احتمالاً در رایانه شما مشکلی رخ داده است. Safe Mode می تواند به شما در تشخیص و حتی گاهی در رفع مشکلات کمک کند. با این حال ، قبل از انجام این کار ، ابتدا باید بدانید که چگونه کامپیوتر ویندوزی خود را به حالت Safe Mode بوت کنید .در این مقاله ما به شما می گوییم حالت Safe Mode چیست و چگونه کار می کند. با تک تیپ همراه باشد.

 

1. کلید F8 را برای Safe mode در هنگام بوت ویندوز 7 و 10 فشار دهید

 

هنگامی که نمی توانید ویندوز را بوت کنید سریعترین روش برای ورود به Safe Mode ویندوز ، نگه داشتن کلید F8 در صفحه کلید بلافاصله پس از روشن کردن آن است. ممکن است برخی از سیستم های قدیمی بارگیری سیستم عامل را متوقف کرده و پیام خطایی برای این کار نشان دهند. در این موارد به جای فشار دادن کلید F8 ، به سرعت دکمه F8 را ضربه بزنید.

 

در مرحله بعد صفحه Advanced Boot Options برای شما باز می شود که در آن می توانید گزینه های مختلفی را انتخاب کنید تا به حالت ایمن ، Safe Mode با Networking و Safe Mode با Command Prompt بپردازید. با استفاده از کلیدهای جهت دار حالت Safe Mode مورد نظر خود را انتخاب کرده و Enter را پس از آن فشار دهید .

 

1. کلید F8 را برای Safe mode در هنگام بوت ویندوز 7 و 10 فشار دهید

 

توجه : اگر بعد از نصب درایورهای جدید یا تغییر تنظیمات ، نتوانستید رایانه خود را به طور عادی راه اندازی نکردید ، ممکن است بخواهید قبل از امتحان Safe mode ، گزینه Last Known Good Configuration را امتحان کنید . در حالت ایده آل ، این ویندوز را دوباره مانند زمان قبل از نصب برنامه ، راه اندازی مجدد می کند.

 


بیشتر بدانید :

آموزش ساخت درایو یو‌ اس‌ بی ( USB ) ریکاوری ویندوز 10


 

2. ابزار System Configuration برای راه اندازی ویندوز به safe mode

 

گزینه دیگر استفاده از ابزار System Configuration است. سریعترین روش برای انجام این کار تایپ کردن دستور msconfig در قسمت جستجو از قسمت Start و سپس کلیک بر روی نتیجه msconfig است .

 

ابزار System Configuration برای راه اندازی ویندوز به safe mode

 

پس از پیکربندی سیستم ، به تب  Boot بروید. در آنجا یک بخش تنظیمات به نام Boot options و گزینه ای با عنوان “Safe boot” پیدا می کنید. فعالش کنید .

 

پس از بررسی ورودی “Safe boot” ، روی OK کلیک کنید و تأیید کنید که آیا می خواهید اکنون یا بعدا دوباره راه اندازی مجدد شود .

دفعه بعد که رایانه را روشن میکنید ، حالت Safe Mode را بارگیری می کند .

همچنین بخوانید  چگونه فایرفاکس کوانتوم (FireFox Quantum) را شخصی سازی کنیم؟

 

ابزار System Configuration برای راه اندازی ویندوز به safe mode

 

توجه داشته باشید که تا زمانی که آن را تغییر ندهید ، این تنظیمات ثابت می ماند. شما باید به ابزار System Configuration برگردید ، گزینه “Safe boot” را غیرفعال کنید و OK را بزنید و دوباره رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا از حالت Safe Mode خارج شوید .

 

3. استفاده از Command Prompt برای safe mode در ویندوز

 

cmd” را در قسمت جستجو از منوی Start تایپ کنید بر روی نتیجه راست کلیک کنید و  “Run as administrator” را انتخاب کنید.

 

استفاده از Command Prompt برای safe mode در ویندوز

 

بسته به نوع بوت شدن در حالت ایمن ، یکی از دستورات زیر را اجرا کنید:

 

Safe Mode : ” bcdedit /set {default} safeboot minimal “

Safe Mode with Networking : ” bcdedit /set {default} safeboot network 

Safe Mode with Command Prompt : ” bcdedit /set {default} safebootalternateshell yes 

 

استفاده از Command Prompt برای safe mode در ویندوز

 

سیستم را مجدداً راه اندازی کنید تا سیستم به حالت Safe Mode برود . در این مرحله ، هر بار که بوت می شوید ، حالت ایمن سیستم را بدست می آورید ، پس از پایان کار ، دستور زیر را کامل وارد و اجرا کنید تا مجدداً بتوانید ویندوز 7 ، 10 را بوت کنید :

 

“bcdedit /deletevalue {default} safeboot”

 

استفاده از Command Prompt برای safe mode در ویندوز

 

در راه اندازی مجدد ، سیستم عامل از حالت ایمن خارج شده است.

 

4- از CD نصب ویندوز 7 برای رفتن به Safe Mode استفاده کنید

 

برای بوت شدن رایانه خود از یک DVD نصب ویندوز 7 استفاده کنید. هنگامی که اولین صفحه نمایش راه اندازی را مشاهده می کنید (نمونه ای که در تصویر زیر نشان داده شده است) ، به طور همزمان بر روی کلیدهای Shift + F10 صفحه کلید خود فشار دهید. این کار باعث راه اندازی یک پنجره Command Prompt می شود.

 

از CD نصب ویندوز 7 برای رفتن به Safe Mode استفاده کنید

 

در پنجره Command Prompt ، دستور زیر را کامل وارد و اجرا کنید :

 

bcdedit /set {default} safeboot minimal

 

از CD نصب ویندوز 7 برای رفتن به Safe Mode استفاده کنید

 

سپس Enter را روی صفحه کلید خود فشار دهید. پیام “The operation completed successfully” را دریافت می کنید.

 


بیشتر بدانید :

آموزش صفر تا صد روش بوت ویندوز در سیستم های مختلف 2019


 

اکنون Command Prompt را ببندید و همچنین نصب ویندوز 7 را ببندید.  پیامی ظاهر مشود که می پرسد ، آیا از لغو نصب اطمینان دارید یا خیر. Yes را بزنید و صبر کنید تا رایانه مجدداً راه اندازی شود.

 

از CD نصب ویندوز 7 برای رفتن به Safe Mode استفاده کنید

 

پس از راه اندازی مجدد ، رایانه باید بطور خودکار وارد حالت Safe Mode شود. در این مرحله ، هر بار بوت شدن ، حالت Safe Mode را در ویندوز 7 دریافت می کنید ، پس از پایان کار  Safe Mode ، دستور زیر را کامل وارد و اجرا کنید تا بتوانید دوباره وارد بوت ویندوز شوید :

همچنین بخوانید  چگونه گوگل اسیستنت ( Google Assistant ) را غیرفعال کنیم ؟

 

“bcdedit /deletevalue {default} safeboot”

 

استفاده از Command Prompt برای safe mode در ویندوز

 

در راه اندازی مجدد ، سیستم عامل از حالت ایمن خارج شده است.

 


5) از دیسک تعمیر ویندوز 7 برای safe mode استفاده کنید

 

گزینه دیگر برای بوت شدن به حالت Safe Mode استفاده از دیسک تعمیر است. در پنجره اصلی گزینه”Command Prompt” را انتخاب کنید.

 

از دیسک تعمیر ویندوز 7 برای safe mode استفاده کنید

 

بسته به نوع حالت ایمن که می خواهید یکی از دستورات زیر را وارد کنید :

 

Safe Mode : ” bcdedit /set {default} safeboot minimal “

Safe Mode with Networking : ” bcdedit /set {default} safeboot network 

Safe Mode with Command Prompt : ” bcdedit /set {default} safebootalternateshell yes

 

از دیسک تعمیر ویندوز 7 برای safe mode استفاده کنید

 

پنجره Command Prompt را ببندید و سپس بر روی پنجره اصلی گزینه Recovery System را فشار دهید. مجدداً ویندوز به حالت Safe mode می رود.

در این مرحله ، هر بار بوت شدن ، حالت Safe Mode را در ویندوز 7 دریافت می کنید ، پس از پایان کار  Safe Mode ، دستور زیر را کامل وارد و اجرا کنید تا بتوانید دوباره وارد بوت ویندوز شوید :

 

bcdedit /deletevalue {default} safeboot

 

استفاده از Command Prompt برای safe mode در ویندوز

 

در راه اندازی مجدد ، سیستم عامل از حالت ایمن خارج شده است.

 

Safe Mode در ویندوز 10 و 7

 

هنگامی که در حالت Safe Mode  هستید ، ویندوز تنها کمترین ملزومات مورد نیاز برای عملکرد را بارگیری می کند (مجموعه ای از درایورها و خدمات). شما به برنامه ها و کارکردهای اصلی ویندوز ، که درایور دستگاه های شبکه شما را شامل نمی شود ، دسترسی ندارید. به این معنی که شما معمولاً در standard Safe Mode نمی توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید . در حالی که درحالت Safe Mode هستید ، ممکن است احساس کنید که صفحه نمایش متفاوت و معمولی به نظر می رسد. به این دلیل تنظیم شده است که با کمترین تنظیمات گرافیکی ممکن و حداقل رزولوشن پشتیبانی شده توسط ویندوز اجرا شود. در مورد ویندوز 7 ، 800*600 پیکسل است.

 

Safe Mode در ویندوز 10 و 7

 

همچنین ، ممکن است هر چهار گوشه دسکتاپ دارای “Safe Mode” به صورت نوشته باشد. علاوه بر این ، وقتی در ویندوز 7 وارد Safe Mode می شوید ، همیشه ابزار Windows Help and Support به شما توضیح می دهد که Safe Mode چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است.

 

به یاد داشته باشید که Safe Mode هیچ سرویس یا برنامه جانبی را که قرار است در هنگام راه اندازی اجرا شود بارگیری نمی کند فقط خدمات اصلی و ویژگی های لازم برای اجرای ویندوز 7 را بارگیری می کند.

 


پیشنهادی :

پوشه Temp ویندوز چیست؟ آیا باید پوشه Temp را حذف کنیم؟


 

گزینه های دیگر سیف مود ویندوز چه کاری انجام می دهند؟

همچنین بخوانید  چگونه دسته ایکس باکس را به گوگل استیدیا برای بازی کردن وصل کنیم؟

 

شاید متوجه شده باشید که چندین گزینه Safe Mode وجود دارد .

 

گزینه های دیگر Safe Mode چه کاری انجام می دهند؟

 

اگر برای به روزرسانی درایورها یا برنامه های دیگر به اینترنت نیاز دارید ، هنگام شروع Safe Mode گزینه “Safe Mode with Networking” را انتخاب کنید . این درایورهای لازم برای استفاده از کارت شبکه یا مودم شما را بارگیری می کند تا بتوانید در حالت Safe Mode به اینترنت یا سایر رایانه های شبکه ای دسترسی پیدا کنید .

 

از طرف دیگر ، اگر ترجیح می دهید از Command Prompt استفاده کنید ، ممکن است بخواهید از گزینه “Safe Mode with Command Prompt” استفاده کنید تا ابزارهای لازم برای انجام این کار بارگذاری شود. کاربران پیشرفته ای که از Command Prompt استفاده می کنند احتمالاً می دانند که چرا این کار مفید است. با این حال ، حتی مبتدیان می توانند از Command Prompt در Safe Mode بهره مند شوند .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *