تبلیغات

تبلیغات

نحوه باز کردن کنترل پنل در ویندوز 10

How to Open the Control Panel on Windows 10

ویندوز 10 هنوز هم دارای کنترل پنل است. برخی از تنظیمات فقط در کنترل پنل ، برخی در برنامه تنظیمات و برخی در هر دو ظاهر می شوند . در اینجا نحوه پیدا کردن کنترل پنل را توضیح خواهیم داد.

 

در ویندوز 7 می توانید بر روی دکمه Start کلیک کرده و روی “Control Panel” کلیک کنید. در ویندوز 8 و 8.1 می توانید بر روی دکمه Start راست کلیک کرده یا Windows + X را فشار داده و روی “Control Panel” کلیک کنید.

 

باز کردن کنترل پنل در ویندوز 10

 

پیدا کردن کنترل پنل در ویندوز 10 بسیار آسان است: بر روی دکمه Start کلیک کنید یا کلید Windows را فشار دهید ، “Control Panel” را در کادر جستجو در منوی Start تایپ کنید و Enter را فشار دهید.برنامه Control Panel را جستجو و باز کنید .

 

باز کردن کنترل پنل در ویندوز 10

 

اگر مرتباً از Control Panel استفاده می کنید ، پس از راه اندازی آن بر روی آیکون نوار وظیفه Control Panel کلیک راست کرده و “Pin to Taskbar” را انتخاب کنید. سپس می توانید به راحتی آن را از نوار وظیفه خود باز کنید.

 

باز کردن کنترل پنل در ویندوز 10

 

همچنین می توانید میانبر کنترل پنل را در دسکتاپ ایجاد کنید. منوی Start را باز کنید ، به پایین لیست برنامه ها در صفحه سمت چپ بروید ، و روی پوشه “Windows System” کلیک کنید. میانبر “control panel” را بر روی دسکتاپ خود بکشید و رها کنید.

 

باز کردن کنترل پنل در ویندوز 10

 

همچنین روشهای دیگری برای باز کردن Control Panel وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید Windows + R را فشار دهید تا Run باز شود و سپس “control” یا “control panel” را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

 

این دستور را می توان از طریق پنجره Command Prompt یا PowerShell نیز اجرا کرد.

 

باز کردن کنترل پنل در ویندوز 10

 

شما اغلب نیازی به دسترسی مستقیم به کنترل پنل ندارید. اگر از برنامه کنترل پنل زیاد استفاده می کنید میتوانید از این روش ها استفاده کنید .

همچنین بخوانید  چگونه نوار وظیفه ویندوز 10 را سفارشی کنیم؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *