تبلیغات

تبلیغات

هدفون های حذف نویز یا نویز کنسلینگ چگونه کار می کند؟ ( noise cancelling )

what-is-noise-cancelling

هدفون حذف نویز چگونه کار می کند و چه مزیتی برای شما دارد؟

 

آیا تکنولوژی حذف نویز و تفکیک نویز یکسان هستند؟

 

دو نوع فن آوری اصلی وجود دارد که می تواند میزان نویز خارجی را که هنگام استفاده از هدفون می شنوید کاهش دهد . ( جداسازی و نویز کنسلینگ)

 

هدفون هایی با قابلیت تفکیک نویز بخاطر موادی که از آنها ساخته شده است با محدود کردن میزان صدایی که می توانند به گوش شما برسد ، کار می کنند. حذف نویز (همچنین به عنوان حذف نویز فعال نیز شناخته می شود) کمی پیچیده تر است و از برخی فناوری هوشمندانه برای خاموش کردن صداهای خارجی استفاده می کند.

 

اما فناوری نویز کنسلینگ چگونه کار میکند؟

 

اما فناوری نویز کنسلینگ چگونه کار میکند؟

 

همه صداها الگوی خاصی را ایجاد می کنند ، که معمولاً می تواند به صورت موج در نمودار مشاهده شود. برای حذف کردن صداهای خارجی ، هدفون حذف کننده نویز به نویزهای اطراف شما گوش می دهند و “الگوی” نویز را تحلیل می کند. آنها می توانند الگوی متضادی که داخل گوش شما پخش می شود را حذف کنند. این به هیچ وجه روی موسیقی مد نظر شما تأثیر نمی گذارد ، زیرا هدفون فقط نویزهای خارج از هدفون را می شنود.

 

به همین دلیل ، آنها در خلاص شدن از سر و صداهای مداوم مانند ترافیک ، شلوغی یا صدای تند و تیز که شما در قطار می شنوید خیلی خوب عمل می کنند ، اما در حذف کردن صداهای تصادفی چندان عالی نیستند. زمانی که هدفون شروع به شنیدن، پردازش و اصلاح می‌کند، صدا ممکن است قبلا منتقل شده‌باشد. معمولا فقط چند میلی‌ثانیه طول می‌کشد، اما می‌تواند کافی باشد. همانطور که می‌بینیم این فناوری محبوبیت بیشتری پیدا می کند، که ما انتظار داریم توانایی‌ها هم رشد کنند.

 

تفکیک نویز یا حذف نویز کدام را باید استفاده کنیم ؟

 

اگر به دنبال بهترین تجربه ممکن برای گوش دادن هستید ، همه چیز بستگی به این دارد که کدام هدفون را انتخاب کنید و چگونه از آنها استفاده خواهید کرد. برخی از هدفون ها دارای حذف نویز بالایی هستند که صدای شگفت انگیزی را ارائه می دهند ، اما همه فن آوری های بسته بندی شده در آنها می توانند بسیار سنگین باشند و اگر آنها را برای مدت زمان طولانی تر بپوشید ، ممکن است انتخاب ایده آلی نباشند .

 

برای مسافران و افرادی که در محیط های پر سرو صدا اداری زیاد تردد می کنند ، فناوری نویز کنسلینگ یا حذف سر و صدا می تواند راهی برای خلاص شدن از این مشکلات باشد. اما اگر شما فقط میخواهید از بهترین کیفیت صوتی برخوردار شوید ، بدون هیچگونه فریب الکترونیکی ، یک هدفون تفکیک کننده نویز خوب نیز این کار را انجام می دهد. برخی از تولید کنندگان بهترین ها را در هر دو جهت ارائه می دهند که هر نوع فناوری را شامل می شود . این بدان معناست که می توانید از آنها به عنوان هدفون استاندارد در آرامش و سکوت خانه خود استفاده کنید ، سپس هنگام بیرون رفتن و یا جایی با کمی سر و صدای زیاد ، فعالسازی حذف نویز را روشن کنید.

همچنین بخوانید  آیا گوشی های آیفون ویروسی می شوند و این امکان را دارند؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *